![]() |
[Klucze] Rozmiary kluczy do starej Gazeli - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22) +--- Dział: Narzędzia i akcesoria (/forumdisplay.php?fid=204) +--- Wątek: [Klucze] Rozmiary kluczy do starej Gazeli (/showthread.php?tid=36834) |
[Klucze] Rozmiary kluczy do starej Gazeli - majus - 27-08-2015 00:15:30 Witajcie, niedawno zostałam szczęśliwą właścicielką pięknej, 30-letniej Gazeli (link do Garażu). W związku z tym przydałoby się wyposażyć w kilka kluczy, żeby móc ogarnąć podstawowe sprawy bez każdorazowej wizyty w serwisie. Mam co prawda imbusy, ale nie sądzę żeby były tu szczególnie pomocne ![]() Widziałam już różne zestawy kluczy, ale jestem przekonana że ich rozmiary dobierane są pod kątem potrzeb współczesnych, a nie sprzętów z rocznika 85. Stąd moje pytanie: Jakie rozmiary kluczy płaskich będą potrzebne do sprawnej obsługi starej Gazeli? Chodzi mi o podstawowe sprawy typu regulacja siodełka, odkręcenie koła, itp. Jeśli uważacie, że przydadzą się też inne narzędzia, jestem otwarta na propozycje ![]() RE: [Klucze] Rozmiary kluczy do starej Gazeli - joozek - 27-08-2015 00:44:29 Sugeruję podstawowy komplet kluczy płasko-oczkowych rozmiary 6 - 19 mm, ale tak by był w nim dodatkowo 15 i 16 mm. Porządne wkrętaki płaskie i krzyżakowe i komplet kluczy nasadowych. Co do wyboru firmy ... tyle wątków już tutaj było ... poszukaj, poczytaj. Sprawdzone i polecane YATO i COVAL RE: [Klucze] Rozmiary kluczy do starej Gazeli - nie_mientki - 27-08-2015 00:46:56 Przede wszystkim dwie sztuki rowerowych, rometowych "wielootworowców". A jak będziesz odczuwała braki to tak jak mówi przedmówca. RE: [Klucze] Rozmiary kluczy do starej Gazeli - Dawdzio - 27-08-2015 01:47:40 Ciężko jednoznacznie stwierdzić, bo przez te 30 lat mogło się w niej trochę pozmieniać. Ogólnie to będzie jakoś tak (<rozmiar>-<do czego (może być różnie, dlatego cel będzie się powtarzać)>): -8*-śruba trzymająca linkę przy maszynkach przerzutek, błotniki, bagażnik, klocki hamulcowe -9-śruba trzymająca linkę przy maszynkach przerzutek -10*-klin, błotniki, bagażnik, klocki hamulcowe -11-klin -12-mostek, kierownica -13*-koło przednie, mostek, kierownica, siodełko, sztyca -14*-koła (spotkałem się z tym w Ukrainie, ale ktoś mógł zamienić śrubki), siodełko -15*-koło tylne, pedały (ale nie wszystkie, do niektórych potrzeba wąski klucz 15) -17*-kontry konusów (przynajmniej przy torpedzie) Klucze oznaczone gwiazdką dobrze jest mieć dwa. To raczej tyle z płaskich (polecam płasko-oczkowe "Vorel" z Auchana, nie bierz najtańszych jakie są, bo szybko ci się rozciągną, nawet o dwa rozmiary). A do tego: -młotek-bez młota nie robota ![]() -klucz "żabka"- do odkręcania okrągłych nakrętek z nacięciami -klucz nastawny (najlepiej do 30)-czasem się przydaje (są nakrętki przy główce wyglądające jak zwykle, a do 30, bo wtedy można nim odkręcić wkręcaną miskę po prawej stronie. Co prawda nie masz wkręcanych, ale jak już i tak kupujesz to nie zaszkodzi wziąć większy) -skuwacz do łańcucha-oszczędza sporo czasu -śrubokręty-raczej płaskie, ale nie zaszkodzi mieć też krzyżaki (nie bierz takich z cienką rączką, bo bardzo źle się ich używa) -klucz rowerowy mający w sobie płaski klucz 15-nie do wszystkich pedałów zmieści się zwykły klucz 15 -obcinacz do gwoździ-do linek i pancerzy (TAKI) -kombinerki-nie zaszkodzi, a mogą się przydać -łyżki do opon-najlepiej ze dwie, bez nich możesz uszkodzić dętkę przy zdejmowaniu opony, np. śrubokrętem I jeszcze jakiś smar (ja używam, jeśli dobrze pamiętam, ŁT4S3, taki gęsty, zielony). No i to chyba wszystko. Rozmiary są ogólnie do rowerów (dlatego się powtarzają), ale nie zaszkodzi mieć kilka więcej. Co do imbusów to te czarne są z plasteliny. Od jakiegoś czasu używam srebrnych (też Vorel) i jestem naprawdę zadowolony. Odkręciły już niejedną mocno zardzewiałą śrubę i ciągle są w dobrym stanie. |