![]() |
iskra chart - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Elektryka (/forumdisplay.php?fid=222) +--- Wątek: iskra chart (/showthread.php?tid=36220) Strony: 1 2 |
iskra chart - kamillo23 - 24-07-2015 16:43:47 Witam w moim charcie nie ma iskry cały dzień szukam problemu a mianowicie 1 to nie świeca bo na każdej iskry nie ma 2 to nie cewka wysokiego napięcia i nie przewód 3 to nie modół bo sprawdzał em na dwóch innych 4 bez stacyjka iskry też nie ma a powinna byc Wpadłem na trop a mianowicie w momencie kopania w kopkę i przekręcania stacyjką między 1 a 2 iskra na ułamek sekundy się pojawia okazało się że po zwarciu przewodów na stacyjce 1 i 16 iskra jest ale to dziwne bo stacyjka jest tylko do wyłączenia zapłonu poprzez zwarcie 1 i 0 nie wiem o co kaman RE: iskra chart - BigSoft - 24-07-2015 16:54:32 Wygląda to na uszkodzony impulsator (lub oderwane/odlutowane któreś z jego wyprowadzeń). Po zwarciu 1 i 16 podajesz zmienne napięcie na wejście dla impulsów do modułu zapłonowego generowane przez cewki świetlne. Oczywiście nie możesz tego tak zostawić. Odłącz kostkę prądnicy od reszty instalacji i zmierz rezystancję impulsatora (multimetr, zakres pomiaru rezystancji, przewody biały i czarny). Prawidłowe wartości są podane w FAQ na tym forum. RE: iskra chart - kamillo23 - 24-07-2015 17:03:29 Coś nie mogę znaleźć tych prawidłowych wartości Cytat: RE: iskra chart - BigSoft - 24-07-2015 17:18:27 Słabo szukasz, albo nie szukasz wcale i czekasz, aż ktoś Ci link wklei. Dział ROMET F.A.Q, pierwsza strona. RE: iskra chart - kamillo23 - 25-07-2015 10:00:54 Miałeś rację to impulsator .Pomierzyłem i okazał się wadliwy . Na szczęście miałem zapasowy iskrownik ![]() Dzięki Bigsoft RE: iskra chart - BigSoft - 25-07-2015 17:55:40 No widzisz ![]() Czasem warto najpierw pomierzyć to i owo, a dopiero potem rozbierać moto ![]() Ważne, że maszyna chodzi. RE: iskra chart - kamillo23 - 25-07-2015 22:12:45 Sorki ale mam kolejny problem nie zauważyłem że iskra teraz jest cały czas niezależnie od położenia stacyjka nawet jak zdemontuje stacyjke i przewód 0 ten co idzie na masę połączenia bezpośrednio z białym na kostce iskra jest cały czas RE: iskra chart - BigSoft - 25-07-2015 22:36:57 Ty w tej instalacji elektrycznej musisz mieć ładnie namieszane, że takie cuda się dzieją... Odłącz z modułu przewód gaszenia (oznaczenie na module: "WYŁ.") i zobacz czy się coś zmieni. RE: iskra chart - kamillo23 - 26-07-2015 20:33:42 Zrobiłem jak kazałeś i bez zmian a instalacja robiona jak w oryginale RE: iskra chart - BigSoft - 26-07-2015 23:03:16 Co to w ogóle znaczy, że iskra jest cały czas? RE: iskra chart - charper - 27-07-2015 03:05:02 (26-07-2015 23:03:16)BigSoft napisał(a): Co to w ogóle znaczy, że iskra jest cały czas? na każdym położeniu stacyjki? ![]() RE: iskra chart - kamillo23 - 27-07-2015 10:51:43 Powtażam instalacja była ok . zapłon był na stacyjce 1 i 2 wyłącznik przy kierownicy działał potem padł impulsator wymienił em cały iskrownik i efekt jest odwrotny iskra teraz jest na każdym położeniu stacyjki a wyłącznik przy kierownicy nie działa. Może i elektrykiem nie jestem ale instalacje według schematu potrafię podłączyć . Także nic w instalacji nie jest poplątane tym bardziej że przed zepsuciem impulsator było ok RE: iskra chart - charper - 27-07-2015 12:01:00 może kable w kostce od iskrownika są nie teges. RE: iskra chart - kamillo23 - 27-07-2015 12:55:55 Sprawdzałem , ale sprawdze jeszcze raz ![]() Już nie mam pojęcia co to może być RE: iskra chart - BigSoft - 27-07-2015 19:11:58 Nie wpadłeś na pomysł, że awaria impulsatora mogła być związana z usterką, która nadal występuje? Taka mnie myśl naszła, choć może nie ma większego sensu, ale różne rzeczy bywają ![]() Możliwe, że nie masz po prostu masy na złączu 0 stacyjki. Sprawdź to. Ponadto jak wyciągniesz przewód od gaszenia z kostki od modułu i zmierzysz omomierzem pomiędzy nim a ramą - jeśli nie ma zwarcia do masy na pozycji 0 i 3 stacyjki, to po prostu nie masz masy w instalacji elektrycznej. Choćby nie wiem jaka ona była nowa, to trzeba to sprawdzić i tyle. Prosta sprawa. Podłącz tylko kostkę od zapłonu do modułu, tą drugą odłącz. Wyciągnij z kostki od modułu zapłonowego przewód do gaszenia, odciągnij go gdzieś na bok. Weź jakiś byle jaki przewód jak masz gdzieś w garażu, czy gdzie tam się bawisz w te klocki. Odpal silnik. Tym "byle jakim przewodem" dotknij do silnika i do miejsca na przewód gaszenia w module. Jeśli silnik zgaśnie, to usterka na pewno jest w instalacji elektrycznej. |