Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
tuning - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: tuning (/showthread.php?tid=3422)

Strony: 1 2


tuning - kilof - 15-02-2012 19:31:34

panowie ktoś z was robił taką przeróbkę http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=48 i jakie są efekty

i wytłumaczcie mi łopatologicznie jak krok po kroku to zrobić i czy da rade to zrobić w 2 biegówce kwadraciku


RE: tuning - MrF4k - 15-02-2012 22:15:18

da rade zrobić to w 023 Big Grin czy tam jaki inny masz Big Grin
a instrukcja to jest opisana jaśniej sie chyba nie da


RE: tuning - kilof - 15-02-2012 23:01:10

a spoko dam radeTongueTongueTongueTongueTongue


RE: tuning - kilof - 16-02-2012 19:09:01

a czym można ściąć cylinder żeby było równo i komprecha nie uciekała


RE: tuning - saper1923 - 16-02-2012 19:28:02

Ale trzeba się liczyć z tym że żywotność silnika spadnie.


RE: tuning - kilof - 16-02-2012 19:39:35

ja nie chce słuchać zrzędzeń że się komuś nie podoba

zadałem pytane i chcę uzyskać odpowiedź


RE: tuning - MrF4k - 16-02-2012 21:27:58

(16-02-2012 19:09:01)kilof napisał(a):  a czym można ściąć cylinder żeby było równo i komprecha nie uciekała

po co ty niby chcesz cylinder ścinać ?? z tego co wiem to sie planuje głowice na tokarce można


RE: tuning - riley2pl - 16-02-2012 21:38:28

Nie rozumiem pojęcia zciąć cylinder.Można owszem ale zplanować głowice do max 2mm na tokarce co da większą kompreche.Jedyne co w 100% da mocy silnkowi to to i możesz do tego sobie wypolerowac kanały i wyciągnąć dławik z tłumika.Reszta poprostu nie wypali bo zniszczy silnik lub go zamuli.Zastanów się.Komarek ma mała gardziel gaźnika i co się stanie jak walniesz taki gaźnik od wski który zasila silnik 125cm a nie marne 50cm.poprostu będzie go zalewac.Odpuśc sobie stary naprawde


RE: tuning - szkp - 16-02-2012 22:06:20

Riley, akurat ten "tuning" wg. Sałka jest bardzo dobrze opracowany. Są to w prawdzie rozwiązania sprzed jakiegoś czasu, ale zdecydowanie skuteczne i przemyślane. Co do ścięcia cylindra, Sałek podał to jako metodę na zmianę czasów otwarcia okien. Równie dobrze może po prostu powiększyć okna o te 1,5 czy 2mm (czy ile tam jest). Da to taki sam efekt, a nie trzeba się będzie męczyć ze szlifowaniem cylindra i z szukaniem podkładki aluminiowej pod niego.


RE: tuning - kilof - 16-02-2012 22:29:56

a tą głowice to mogę pod szlifować dremlem wszelkie nierówności przecież wypełni podkładka z miedzi
a poco się skraca tłok i poleruje się od środka


RE: tuning - MrF4k - 16-02-2012 22:44:20

(16-02-2012 22:29:56)kilof napisał(a):  a tą głowice to mogę pod szlifować dremlem wszelkie nierówności przecież wypełni podkładka z miedzi

ma być równo idealnie bo jak zrobisz krzywo to bedzie do dupy podkładka za dużo nie da bo nie całkowicie wyrówna


RE: tuning - szkp - 16-02-2012 23:08:00

kilof, jak ty chcesz planować płaską powierzchnię dremelkiem to lepiej nie zabieraj się za tuning. Podkładka miedziana wyrówna tylko minimalnie nierówności.
Polerowanie tłoka od środka przeprowadza się dla zmniejszenia jego wagi i oporów przepływu mieszanki.
Skraca się w celu zmiany czasów otwierania i zamykania okien.


RE: tuning - kilof - 16-02-2012 23:12:47

ale tłok skraca się od spodu tak


RE: tuning - szkp - 16-02-2012 23:16:54

Jeżeli już skracać to od spodu. Najlepiej jak już chcesz coś tuningować, to trzymaj się dokładnie tego opracowania Sałka- jak będziesz robił jakieś własne zmiany to podejrzewam że więcej zepsujesz niż usprawnisz.


RE: tuning - kilof - 16-02-2012 23:27:55

a tam pisze obniżamy okno wylotowe czyli tędy co spaliny wylatują