![]() |
Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) (/showthread.php?tid=33702) |
Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - maciekCE - 29-03-2015 00:42:23 Jak w tytule, dotyczy silnika JAWA 223. Szukałem wszędzie, ale nie ma precyzyjnej odpowiedzi - o tyle, o ile łożyska 6303 na wał korbowy raczej muszą być z luzem C3, bo temperatura i obroty robią swoje, to pytanie jak z resztą? Wałek główny, wałek zdawczy? Tam temperatura sporo niższa, obciążenie podobnie, obroty chyba też. Dawać łożyska z luzem C3 czy bez luzu? Nie ma niestety jasnej odpowiedzi na to pytanie czy tu, czy w internecie. Jakich użyliście łożysk i jak z perspektywy czasu/przebiegu oceniacie ten wybór? RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - kadetmen - 29-03-2015 00:45:05 Cały silnik c3 , tylko w pokrywie zwykłe . Jasna odpowiedź jest w katalogu częsci zamiennych Jawa 50 ![]() RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - Kanilox - 29-03-2015 00:59:12 Tak jak mówi mój przedmówca. W C3 nie chodzi tylko o temperaturę i obroty ale jak wciskasz łożysko w kartery to one się ściska i zwykłe łożysko mogło by się zatrzeć. RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - Wojtek3362 - 29-03-2015 01:09:49 (29-03-2015 00:59:12)kanilox napisał(a): ale jak wciskasz łożysko w kartery to one się ściska i zwykłe łożysko mogło by się zatrzeć. Dziwna teoria ![]() RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - Kanilox - 29-03-2015 01:12:11 (29-03-2015 01:09:49)Wojtek3362 napisał(a):Czy ja wiem czy dziwna.(29-03-2015 00:59:12)kanilox napisał(a): ale jak wciskasz łożysko w kartery to one się ściska i zwykłe łożysko mogło by się zatrzeć. Tak jest i tyle. RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - maciekCE - 29-03-2015 01:35:27 Dzięki za odpowiedzi ![]() Z teorią wciskania nie wiem czy mogę się zgodzić - teoria PKM mówi, że WSZYSTKIE łożyska posiadają pewien luz pomyślany pod kątem montażu, aby po ich osadzeniu dopiero się unormował. Luz oznaczany literką C jest związany z rozszerzalnością temperaturową ![]() RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - maciekCE - 03-04-2015 13:05:58 I jakoś przypadkiem szukając czegoś zupełnie innego natrafiłem na taką rozbieżność - inaczej niż w katalogu, wg instrukcji jednak nie wszystkie łożyska są C3, co widać na załączonym wycinku z niej ![]() Instrukcja obsługi: [attachment=8563] Katalog części: [attachment=8564] RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - kadetmen - 03-04-2015 13:25:18 Tak ja pisałem wczesniej,w pokrywyie ma być zwykłe, reszta c3.Tak jest i tyle .Z resztą według obu katalogów tak jest . RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - maciekCE - 05-04-2015 20:07:14 Ok, dzięki, to i tak wydaje się bardziej sensowne. Aczkolwiek w katalogu części, który wrzuciłem wyżej jest inaczej. Pozycja 27, podane wyraźnie - oznaczenie ...6202/C3, sztuk 2. RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - simi81 - 05-04-2015 20:10:46 Ja w każdym silniku zawsze daje wszędzie c3 i jest bardzo dobrze. RE: Luzy łożysk do silnika JAWA 223 (Ogar 200 / JAWA 50) - maciekCE - 08-04-2015 00:21:40 Jo, ale człowiek ma czasem hyzia zrobić wsio jak fabryka kazała, więc dociekliwie szuka o wszystkim ![]() |