Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
ogar 205 i remont silnika - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Części zamienne (/forumdisplay.php?fid=225)
+--- Wątek: ogar 205 i remont silnika (/showthread.php?tid=32459)



ogar 205 i remont silnika - wojtas2320 - 07-02-2015 17:30:33

Witam
Niedługo rozpocznę kapitalny remont silnika 023 i potrzebuję porady. Będę w nim wymieniał wszystko na nowe lub w lepszym stanie(mam trochę części). Ale głównie chodzi mi o dobór cylidra, tłoka, wału(których nie posiadam w lepszym stanie). Stare części już się wysłużyły więc chce je wymienić na nowe: i tutaj pytanie czy warto kupować cały zestaw naprawczy na allegro(cylinder, wał, tłok, głowica,uszczelki itp) czy te zestawy są dobrej jakości i warto je kupować?
Widziałem jeszcze zestaw ALMOT i tam niby jest napisane że to są części najlepszej jakości.Czy tak rzeczywiście jest? Czy w ogóle nie warto tego kupować i rozejrzeć się za oryginalnymi częściami ZDM?
Z góry dziękuję za odpowiedziSmile


RE: ogar 205 i remont silnika - gumis - 08-02-2015 13:38:25

ja dopiero co skończyłem generalkę i powiem ci że lepiej od razu kupić nowe niż dwa razy przepłacać.A jesli chodzi o zakupy na internecie to unikaj sklepu o nazwie "gmoto"


RE: ogar 205 i remont silnika - dominik963 - 08-02-2015 16:53:46

Ja tez odradzam gmoto. Zamowilem ten zestaw cylinder tlok glowica i dostalem bez tloka, teraz problem mam z nimi,


RE: ogar 205 i remont silnika - Arek1997 - 08-02-2015 17:27:54

Ja polecam ci SupraBike

Szybka przesyłka i części są dobrej jakości


RE: ogar 205 i remont silnika - betarr50 - 08-02-2015 17:37:17

jak masz pieniądze czas i chęć pracy trochę to lepiej kup oryginalne ZMD


RE: ogar 205 i remont silnika - Rafku - 08-02-2015 17:45:02

Tyle ze oryginalne ZMD ciezko dostac, a czasami za kosmiczne pieniądze

Wał chińskiej produkcji nie jest taki zły, jak najbardziej się nadaje. Co do cylindra to ja polecam zrobić szlif starego i kupić tłok almotu, to będzie najlepsza opcja
Łożyska jeżeli chcesz pojeździć jedynie SKF, FAG, o SNR słyszałem też dobre opinie. Jeżeli chodzi o uszczelniacze to tutaj raczej nie ma jakichś różnic, pierwsze lepsze powinny być ok.


Pokaż ten zestaw almotu.


RE: ogar 205 i remont silnika - Macklemor - 08-02-2015 18:00:24

Te zestawy do niczego się nie nadają i tyle. Kiedyś kupiłem cylinder w zestawie z tłokiem i pierścieniami + jakieś tam sworznie, zabezpieczenia itp. i powiem tyle że gówno. Co prawda 6 miesięcy przejeździło bez zarzutu ale po tym czasie tłok się zatarł a pierścienie popękały. Lepiej tak jak radzi "Rafku" dać do szlifu oryginał i dokupić tłok.


RE: ogar 205 i remont silnika - wojtas2320 - 08-02-2015 18:04:14

Ok, dzięki za porady. Postaram się poszukać oryginalnych części, na razie niczego nie będę zamawiał przez internet. W tygodniu rozbiorę silnik i sprawdzę części, a kartery dam do piaskowania. Zobaczymy co będzie...
A i dodam niestety że oryginalnego cylindra nie posiadamSad

link z allegro: http://allegro.pl/cylinder-glowica-50-romet-motorynka-ogar-almot-i4909457283.html


RE: ogar 205 i remont silnika - romek - 08-02-2015 18:10:06

(08-02-2015 16:53:46)dominik963 napisał(a):  Ja tez odradzam gmoto. Zamowilem ten zestaw cylinder tlok glowica i dostalem bez tloka, teraz problem mam z nimi,

A ja dostałem bez uszczelki pod głowicę. Natomiast linka hamulca była bez zaczepów (choć wyszło to na zdrowie). Jedynie na plus to niskie ceny i sprawna wysyłka.


RE: ogar 205 i remont silnika - MeraM - 08-02-2015 19:20:13

mam orginalny cylinderek 50ccm, ale do szlifu.
zainteresowany? pw