Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze (/showthread.php?tid=31306)

Strony: 1 2


Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - Blusik - 23-12-2014 19:12:23

Witam!

Mam takowy problem ,że gdy odpalę Rometa 2375 (Silnik 023) Dzwoni/Stuka w cylindrze zdjąłem wszystko i zaniosłem do sąsiada który się na tym zna i powiedział pierścień trzeba podpiłować więc go podpiłował wszystko złożyłem i dalej to samo.

Tłok jest ustawiony strzałką do wydechu Oczywiście był Remont


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - wojtekr35 - 23-12-2014 19:14:22

Według mnie pierścienie, wymieniłbym na nowe.


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - Blusik - 23-12-2014 19:32:05

Tłok mam 49,45 (chyba) To jest nominalny tłok ?


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - charper - 23-12-2014 19:33:56

nominał ma 38mm średnicy. może masz luzy spowodowane zużytym sworzniem albo wyrobioną tulejką (albo jedno i drugie).


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - Blusik - 23-12-2014 20:24:04

Cylinder mam 37,80 a tłok nominał z pierścieniami


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - charper - 23-12-2014 20:27:47

37,5 to był już chyba pierwszy szlif ale to nie o tym temat.


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - Blusik - 23-12-2014 20:34:04

U pewnie się jutro i zobaczę co do tych wymiarów

A tak wracając do tematu może się coś stać jak to tak będzie dzwonić


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - Petronas - 23-12-2014 20:35:54

Mi tam dzwoniło jak zmieniałem w swoim gracie na początku przy docieraniu. Potem już nie Wink


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - charper - 23-12-2014 20:40:19

tfu! 38,5mm to był pierwszy szlif. nie mogę edytować bo mam spowolniony net w t-mobile, usuńcie tamten post. nie możesz mieć cylindra o mniejszej średnicy niż 38Big Grin jak dzwonią pierścienie to trzeba je sfazować, jak masz wyrobiony sworzeń to musisz go wymienić a jak masz wyjechaną tulejkę na wale to wtedy jest trochę większy kłopot, bo może się okazac że wał będzie do regeneracji.


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - Rado301 - 23-12-2014 20:52:35

Ku ścisłości, pierwszy szlif jest na wymiar 38,25mm


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - charper - 23-12-2014 21:29:33

pod rzemieślnicze tłoki tak, a pod ZMD nie.


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - Wojtek3362 - 23-12-2014 22:45:51

(23-12-2014 19:12:23)Blusik napisał(a):  zdjąłem wszystko i zaniosłem do sąsiada który się na tym zna i powiedział pierścień trzeba podpiłować więc go podpiłował wszystko złożyłem i dalej to samo.

Nie wracaj do niego.


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - Blusik - 24-12-2014 02:00:20

Chodzi o zamek czy cos żeby był luz minimalny aby pierścień miał w cylku
Jeszcze jedno czy wpływ ma też doxieranie silnika


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - charper - 24-12-2014 03:35:21

Pilowales pierścienie żeby byl wiekszy luz na zamkach? Tam ma być jak najmniejszy. Najwyżej można fazowac krawędzie pierścieni jesli kladziemy nowe do używanego cylindra.wymień te pierścienie bo jak dobrze zrozumiałem to je spaprales. Sprawdź to co ci wczesniej pisałem
...


RE: Stuki/Dzwonienie w Cylindrze - plusminus - 24-12-2014 04:17:45

Jeśli coś dzwoni, to bardziej obstawiałbym niesfazowane krawędzie okien w cylindrze niż pierścienie.