[Ogar 200] Problem z zapłonem cdi - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: [Ogar 200] Problem z zapłonem cdi (/showthread.php?tid=31188) |
Problem z zapłonem cdi - paako23 - 18-12-2014 00:04:53 Witam jestem nowy na forum dlatego z góry przepraszam jeżeli taki temat był już poruszany. Mianowicie chodzi oto iz posiadam rometa ogara 200 z silnikiem z jawki. Odrestaurowałem go całego, cała rama poszła do piaskowania oraz malowania proszkowego, śilnik dostał nowe zimeringi i łożyska itp. ale nie oto chodzi mianowicie postanowiłem zaadaptować zapłon cdi i niby wszystko jest ok cewka jest orginalna 6v do tego trafo 12/220 v moduł,cewka śilnik zapala ale nie potrafi się zebrac na pierwszym biegu jeszcze jakoś idzie ale na dwójce to już jest masakra posiadam lampe stroboskopową ale nie wiem jak to ustawić jakich znaków się trzymać dlatego jeżeli ktoś by coś wiedział na ten temat to bardzo prosze o odpowiedz bo ja juz nie mam sił się z tym bawić . Próbuje ustawiać na wszystkie sposoby ale nic .Z góry dzięki za odpowiedz.Pozdrawiam RE: Problem z zapłonem cdi - paako23 - 20-12-2014 00:44:51 Widzę że nikt nie zna odpowiedzi na mój problem szkoda, myslałem że ktoś mi pomoże na tym forum RE: Problem z zapłonem cdi - fosa - 20-12-2014 00:48:17 Pokaz zdjecia jak to wyglada. Jaki masz modul i jaka cewke? Moze problem w tym ze ta cewka zasilajaca jest za slaba? Powinna byc 12v. RE: Problem z zapłonem cdi - paako23 - 20-12-2014 00:55:32 (20-12-2014 00:48:17)fosa napisał(a): Pokaz zdjecia jak to wyglada. Jaki masz modul i jaka cewke? moduł jest z chinśkigo 4t do cewki jest wpiete trafo 12v220watt śilnik pali od kopa pięknie się wkręca na obroty ale nie chce jechać na jedynce jako tako a na dwójce to juz jest totalna masakra RE: Problem z zapłonem cdi - Romet drajwerV2 - 20-12-2014 01:06:40 załóz moduł od 2T powinno sie poprawic RE: Problem z zapłonem cdi - paako23 - 20-12-2014 01:09:38 a jesli można wiedzeć to co poprawia moduł z 2t RE: Problem z zapłonem cdi - kamil97 - 20-12-2014 01:19:12 Jaką masz cewke WN?[pod bakiem] RE: Problem z zapłonem cdi - TheNight - 20-12-2014 10:08:10 Moduł 2t daje 2x szybciej iskrę od 4t 4t ma Iskrę co 4 takty a 2t co 2 RE: Problem z zapłonem cdi - Stachu.G - 20-12-2014 11:46:04 Moduły od 4t większości są ze zmiennym kątem wyprzedzania. RE: Problem z zapłonem cdi - paako23 - 20-12-2014 11:57:06 Ale w teorii nie powinno być różnicy między modułem 4t a2t Ale nie powinno być różnicy między modułem 4t a2t RE: Problem z zapłonem cdi - hvil - 20-12-2014 14:58:50 Stary jak nie powinno? Masz iskrę co 4 cykl w 4 suwie, a w 2 co drugi, twój moduł olewa co drugą iskrę i silnik o połowę słabszy:-) RE: Problem z zapłonem cdi - Romet drajwerV2 - 20-12-2014 15:08:03 (20-12-2014 10:08:10)TheNight napisał(a): Moduł 2t daje 2x szybciej iskrę od 4tnastepny znaffca Od modułu nie zalezy ile razy jest podawana iskra na obrót wału, lecz od impulsatora, wiec w tym przypadku mimo modułu 4t iskra wypada co kazdy obrót wału. (20-12-2014 14:58:50)hvil napisał(a): Stary jak nie powinno? Masz iskrę co 4 cykl w 4 suwie, a w 2 co drugi, twój moduł olewa co drugą iskrę i silnik o połowę słabszy:-) Natepny.... wprowadźmy ostrzeżenia za opowiadanie głupot. Pisze jeszcze raz. Moduł od 4t nie olewa żadnej iskry. Daje ją za każdym razem kiedy dostanie impuls, jedynie zmienia wyprzedzenie zapłonu wraz ze wzrostem obrotów (20-12-2014 11:57:06)paako23 napisał(a): Ale w teorii nie powinno być różnicy między modułem 4t a2t Jest róznica. 4T ma zmianę wyprzedzenia zapłonu w wiekszosci przypadków realizowaną elektronicznie. Natomiast 2T potrzebuje stałego kąta wyprzedzenia zapłonu więc moduł od 4T moze powodowac rózne i dziwne zachowanie silnika 2t RE: Problem z zapłonem cdi - paako23 - 22-12-2014 12:33:33 Panowie mieliście rację była to wina modułu założyłem od 2t i wszystko jest ok dziękuję wszystkim za informację Pozdrawiam |