![]() |
zapłon od charta do 023 . - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: zapłon od charta do 023 . (/showthread.php?tid=30882) |
zapłon od charta do 023 . - romeciak - 30-11-2014 20:31:08 Siemka mam problem , otóż wczoraj wpadłem na pomysł że zamontuję do ogara 205 zapłon z charta , wszystko mam już po podłączane i mam kilka pytań jak go wyregulować ? I jak podłączyć światła , bo nie mam tego na schemacie . Liczę na pomoc i pozdrawiam ! RE: zapłon od charta do 023 . - charper - 01-12-2014 15:35:56 czerwony wychodzący z kostki to + do żarówek, - od żarówki do masy. regulacja polega na tym żeby cecha na impulsatorze pokrywała się z cechą "P" na magnecie kiedy tłok znajduje się na głebokosci 3mm przed gmp. RE: zapłon od charta do 023 . - romeciak - 01-12-2014 19:43:36 Ok , ale wiesz o ile rozwiercić podstawę i w którą stronę ? RE: zapłon od charta do 023 . - charper - 01-12-2014 21:39:49 (01-12-2014 19:43:36)romeciak napisał(a): Ok , ale wiesz o ile rozwiercić podstawę i w którą stronę ? nie trzeba z tego co pamiętam RE: zapłon od charta do 023 . - mateusz5625 - 01-12-2014 23:22:46 Tak sobie nad tym teraz myślę i faktycznie chyba nie trzeba bo w ogarze sie silnik w drugą strone kręcisz i sie ustawia na inny znak albo się myle. Ja miałem to jakoś zrobione ale ani nie pamiętam ani nie mam zdjec. RE: zapłon od charta do 023 . - charper - 02-12-2014 01:15:06 (01-12-2014 23:22:46)mateusz5625 napisał(a): Tak sobie nad tym teraz myślę i faktycznie chyba nie trzeba bo w ogarze sie silnik w drugą strone kręcisz i sie ustawia na inny znak albo się myle. Ja miałem to jakoś zrobione ale ani nie pamiętam ani nie mam zdjec. ustawia się na P bo kręci się w prawo. jeśli zabraknie możliwości regulacji (choć nie powinno) to wystarczy o ten milimetr rozpiłować i tyle. RE: zapłon od charta do 023 . - mazi - 10-12-2014 03:07:27 [attachment=7528]Nic nie musisz rozwiercać. Pasuje Plug&Play. Montujesz, ustawiasz tłok 3mm przed GMP i ustawiasz tak aby znak na cewce wyzwalającej(impulsator) zgrał się ze znakiem na kole magnesowym(magneto) oznaczonym literą "P" i będzie cykał jak szwajcarski zegarek o ile wszystkie elementy układu zapłonowego są sprawne. Co do oświetlenia, to musisz przewodem czerwonym z instalacji Ogara wpiąć się pod cewki świetlne. Są to dwie cewki spięte na jednym przewodzie. Cewki ładowania są na osobnych przewodach każda. Wyłączanie silnika znajdziesz w opisie wtyczki na module. Jest opisany "WYŁ" i idzie dalej do drugiej kostki. Tam podepnij niebieski przewód z Ogara. Nie piszę o kolorach przewodów z iskrownika ponieważ wiem z doświadczenia że, nie zawsze te kolory się zgadzają. Poza tym aktualnie założyłem zapłon typ.125, czyli fabrycznie montowany w siniku 023 Dezamet Stella 756.2(wersja z kierunkowskazami). A Chart ma typ. 105. Mam nadzieje że, informacje będą pomocne. Jeżeli gdzieś popełniłem błąd proszę mnie poprawić. Pozdrawiam RE: zapłon od charta do 023 . - romeciak - 13-12-2014 22:57:32 Dzięki bardzo stawiam piwo ;-) |