Silnik BRA 005 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Po godzinach (/forumdisplay.php?fid=22) +--- Dział: Dwa kółka (/forumdisplay.php?fid=172) +--- Wątek: Silnik BRA 005 (/showthread.php?tid=29586) |
Silnik BRA 005 - JGNZM - 27-09-2014 22:20:46 Cześć, Miałem jakiś miesiąc temu chęć na stworzenie silnika, na razie jest to tylko cylinder, głowica, tłok i te sprawy. Raczej coś amatorskie, ale wzorowane wymiarami na częściach silnika Jawa 223. Jednak pojemność będzie większa niż 50cm3, nie wiem jeszcze jak obliczyć pojemność skokową. Skala to 1:2. Średnica tłoku: 40 mm Wysokość tłoku: 48 mm Długość całkowita wału: 116 mm Szerokość całkowita cylindra z żebrami: 104 mm Wysokość całkowita cylindra z żebrami: 112 mm RE: Silnik BRA 005 - kw112 - 27-09-2014 22:27:43 Pojemność skokową wyliczasz ze wzoru V=π*r^2*h π= w przybliżeniu 3.14 r- promień cylindra h- skok tłoka RE: Silnik BRA 005 - JGNZM - 27-09-2014 22:29:24 A h, to mam wyliczyć jak? Z różnicy między GMP i DMP? RE: Silnik BRA 005 - kw112 - 27-09-2014 22:31:53 Tak, skrajne położenia tłoka przy gmp i dmp. Lub średnica wykorbienia, obojętnie. Ale! Gdzie masz płuki i zasilania? Dolot w złym miejscu i jeśli dobrze widzę, to wydech też. Nic z tego nie będzie RE: Silnik BRA 005 - JGNZM - 27-09-2014 22:36:22 Wiem, właśnie zapomniałem Pisałem, że to amatorski rysunek A propos wydechu, niżej ma być? Zasilanie i kanały płuczące gdzie mają być dokładnie? RE: Silnik BRA 005 - kw112 - 27-09-2014 22:49:00 Zależy wszystko od skoku tłoka. Dolot powinien być najwyżej, okna płuczące troszkę niżej, ale tak żeby gdy tłok będzie w dmp były one odsłonięte. Dolot powinien być na takiej wysokości żeby jak tłok będzie w GMP był on cały odsłonięty. RE: Silnik BRA 005 - JGNZM - 27-09-2014 22:54:05 Jeśli licząc wysokość cylindra, bo we wstępie podałem z głowicą, to jest idealnie na 35 mm środek wydechu, a kanał od króćca zaczyna się parę mm pod szczytem tłoku w DMP. RE: Silnik BRA 005 - romek - 27-09-2014 22:54:25 O kurde Gościu, czy wiesz na co się porywasz? RE: Silnik BRA 005 - JGNZM - 27-09-2014 22:58:29 (27-09-2014 22:54:25)romek napisał(a): O kurde W sensie? Robię to dla siebie, chcę wiedzieć jak ma wyglądać rama do przyszłego projekciku motoroweru - raczej motocykla RE: Silnik BRA 005 - Kanilox - 27-09-2014 23:04:36 Pojemność tego to tylko 60ccm więc rwało to to nie będzie. RE: Silnik BRA 005 - JGNZM - 27-09-2014 23:09:16 (27-09-2014 23:04:36)kanilox napisał(a): Pojemność tego to tylko 60ccm więc rwało to to nie będzie. Wiem, to nie ma być na razie jakiś 350 cm3, bo zaczynam na motorowerach RE: Silnik BRA 005 - RaFicki - 27-09-2014 23:10:43 Jak już robisz od podstaw to może wykorzystaj w tym silniku membrane, napewno będzie to lepsze niż tradycyjne napełnianie. Membrana do cylindra lub do komory korbowej. Cylinderek to o większej pojemności by się przydał. A tak wgl to od podstaw chcesz wszystko robić, czy ma to być jakiś składak z różnych silników? RE: Silnik BRA 005 - Kanilox - 27-09-2014 23:15:06 Ja bym tego czegoś się na pewno nie podjął. Jeśli wiek wpisany w twoim profilu jest prawdziwy to jestem pewien że cały ten projekt skończy się na tym jednym obrazku który dodałeś na początku. RE: Silnik BRA 005 - JGNZM - 27-09-2014 23:20:02 Kolego wyżej; człowieka nie ocenia się po wyglądzie i wieku. Rysowalem wiele rysunków, głównie czołgi i pojazdy gąsienicowe. Będę bazował raczej na silniku Jawa 233, bo na strychu mam z 3 albo 4 komletne silniki Planuję, że nie skończę tego w rok, ale w przeciągu paru lat będę to udoskonalał RE: Silnik BRA 005 - RaFicki - 27-09-2014 23:20:42 Nawet nie pomyślałem o sporzeniu do jego profilu W 100% zgadzam się z Tobą, łatwe to raczej nie będzie, trzeba dużo doświadczenia i przedewszystkim umiejętności Co do autora jeszcze, to nie zrażaj się wypowiedzeniami naszymi, jeżeli potrafisz to zrobić to życzę Ci powodzenia W razie czego mogę na PW pomóc (27-09-2014 23:20:42)RaFicki napisał(a): Nawet nie pomyślałem o sporzeniu do jego profilu PS. to jak masz tyle silników to może zrób 2 cylindrowca 223 |