![]() |
WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu (/showthread.php?tid=29516) |
WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu - motonita - 24-09-2014 21:39:37 Najważniejsze informacje: Wyprzedzenie 2,8 mm przed ZZ Przerywacz 0,4 mm Świeca 0,4 mm Narzędzia niezbędne: Czujnik zegarowy Szczelinomierz żaróweczka z kabelkami źródło prądu 6v, (akumulator prostownik) Informacje mało ważna ale ważne suwmiarka to nie czujnik zegarowy, drut pręt kij gwoźdź śrubokręt - to nie narzędzia pomiarowe i one nie służą do ustawiania zapłonu papierek włos paznokieć oko - to nie narzędzia pomiarowe i one nie służą do ustawiania zapłonu Jak działamy: po pierwsze musimy odkręcić osłonę silnika dekiel - wiadomo kiedy mamy już koło magnesowe "na wierzchu" przez okno odkręcamy od przerywacza kabelek od kondensatora (to bardzo ważne żeby to popełnić, dlaczego? kondensator to idealny rezystor) plus kabelek od cewki zapłonowej dalej odkręcamy kabelek jeden z trzech wychodzących z silnika, który? ten od gaszenia który to? jeżeli masz oryginalną instalacje to powinien być czerwony. jak go znaleźć w silniku? to ten od przerywacza do do wyjścia z silnika dalej, wykręć świece i w jej miejsce wkręć czujnik zegarowy dalej ustawiamy przerywacz, używając szczelinomierza ustawiamy MAKSYMALNE rozwarcie przerywacza na 0,4 mm w tej wysokości piórko szczelinomierza ma wchodzić osobliwie... ciasno... nie ma latać jak Mariusz po pustym sklepie ale też nie może podnosić go. jeżeli mamy ustawiony przerywacz, POPRAWNIE kręcimy zgodnie z kierunkiem pracy silnika kołem magnesowym, aż do momentu kiedy czujnik wykaże miejsce w którym tok jest na samej górze (GMP - górny martwy punkt) od tego momentu COFAMY kołem 2,8 mm tłok w dół, (2,8 obrotu wskazówki na czujniku) zaznaczamy to miejsce na czujniku teraz podłączamy układ z żarówką,minus aku do masy silnika, plus do żarówki, drugi styk żarówki do bolca od gaszenia odkręcamy stojan (zapłon) i regulujemy go az zacznie przygasać żaróweczka, w tym momencie mamy dobrze ustawiony zapłon... delikatnie dokręcamy śruby i kręcimy kołem magnesowym w celu sprawdzenia... kręcimy w kierunku pracy silnika i w momencie 2,8 żaróweczka powinna przygasać.. jeżeli jest wszystko ok to skręcamy i sprawdzamy jeszcze raz.... (dopuszczalna norma to -0,1 +0,2 PAMIĘTAJ dokręcając zapłon ten lubi się przestawić wiec sprawdź to pincet razów żebyś miał wszystko dobrze..... jak już jesteś pewien ze jest wszystko ok skręc silnik i dokręć kabelek od gaszenia NIE ZAPOMNIJ PRZYKRĘCIC KONDENSATORA i cewki zapłonowej Podsumowanie Śrubokręt nie jest dokładny... weź na nim podziel milimetr na 10 części... i zrób to żeby ci sie po wypukłym denku nie przesuwał.... masz jakieś pytania? to zanim zapytasz pomyśl 10 razy Smile bo wyśle do ciebie windykatorów z firmy pogrzebowej ![]() RE: WSK M06B3 poprawne ustawienie zapłonu - fosa - 24-09-2014 22:11:59 świetny poradnik. |