[50-T-1] Pytania Remont silnika 019 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: [50-T-1] Pytania Remont silnika 019 (/showthread.php?tid=28816) |
Pytania Remont silnika 019 - jachu - 26-08-2014 21:42:54 Siemka, sprawa wygląda tak że muszę wyremontować serducho swojego T-1 tylko niewiem jak to zrobić, ponieważ jeszcze nigdy nie remontowałem żadnego silnika i tutaj pytanie do was czy moglibyście napisać jak i co mam po kolei zrobić żeby go rozebrać i powymieniać zurzyte części, a także jakie narzędzia będą mi potrzebne bo mam bardzo mało narzędzi. Z góry wielkie dzięki za odpowiedzi i za pomocne odp stawiam piwka RE: Pytania Remont silnika 019 - szczupak54 - 26-08-2014 22:26:15 To tak wyjmujesz silnik z ramy potem oczyszczasz go w miare mozliwosci aby podczas pracy był ład i porządek , szykujesz sobie miejsce do remontu ( jakies pudełka itp) a do rzeczy to odkrecasz lewa strone silnika czyli zdejmujesz kopniak i nózke od biegów potem odkrecasz 3 sruby od kapy zdejmujesz i odkrecasz magneto i iskrownik pamietaj !!! przed zdjeciem iskrownika zaznacz miejsce jego połozenia , zrób kreski np srubokretem potem wykrecasz automat biegów nastepnie odkrecasz zebatke zdawczą i lewą strone masz rozebrana czas na prawa strone odkrecasz kape i zdejmujesz zabezpieczenia sprzegła ( zawleczki ) potem zdejmujesz zabezpieczenie i odbezpieczasz podkładke i odkrecasz kosz sprzegłowy , potem odkrecasz koło przekładni stałej potem wyciagasz zabezpieczenie ( segert) z wałka kopniaka zdejmujesz to co tam jest UWAGA!!! jezeli chcesz aby wszystko było dokładnie złozone wyjete czesci kładz w kolejnosci jedna po drugiej , teraz wykrecasz 4 sruby na cylindrze potem wyjmujesz głowice i cylinder , zdejmujesz tłok , potem wracasz na prawą strone silnika i odkrecasz sruby w srodku ( tam gdzie sprzegło odkrecasz je i jeszcze są 2 tam gdzie są mocowania silnika rozpoławiasz silnik i wymieniasz zuzyte czesci Potrzebne narzedzia srubokrety kombinerki kombinerki do segertów młotek gumowy i zelazny nóz i inne duperele czesci jakie powinienes wymienic przy kapitalnym remoncie to łozyska , simeringi , pierscienie tłok szlif cylindra ale jest nie konieczny , uszczelki , i w razie koniecznosci zuzyte tryby Troche sie napisałem przy tym ale chce pomóc |