Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu (/showthread.php?tid=27043)



Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - sargon - 30-06-2014 21:49:15

Witam,
Ostatnio postanowiłem trochę naładować romka tuningowymi częściami, a więc załatwiłem mu: nową głowice, cylinder, tłok - zestaw 60cm3, oraz gaźnik k60b i tuningowy stożkowy filtr powietrza, z przodu i z tyłu nowe zębatki (na szybkość), nowy łańcuch... a romet jak jechał te marne 45, tak jedzie... więc to może wina wydechu?

Może ktoś już z tych części składał romka i wie? Prosze o pomoc Smile


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - ArcziManYea - 30-06-2014 21:51:46

Zły dział :/ czy wy się kiedyś kurdwa nauczycie?


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - Bartek - 30-06-2014 21:59:10

Cyl 55cmm3 wiec cale guzik daje. K60B ma lepsze wkrecanie i reakcje na gaz. Filtr cale guzik daje.. jedynie pierdzi a nie jedzie.. z Rometa demona predkosci nigdy nie zrobisz


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - sargon - 30-06-2014 22:06:44

(30-06-2014 21:59:10)Bartek napisał(a):  Cyl 55cmm3 wiec cale guzik daje. K60B ma lepsze wkrecanie i reakcje na gaz. Filtr cale guzik daje.. jedynie pierdzi a nie jedzie.. z Rometa demona predkosci nigdy nie zrobisz

Robiłem z tych samych części jak jeden typ z poradnika i mu ciągnie 68 km/h, to może dla tego że ma elektroniczny zapłon (sory może i się śmiejecie z moich odp. ale jestem zielony w tych sprawach ;/)


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - Bartek - 30-06-2014 22:09:32

Stary tutaj nie ma co sie smiac. Forum jest do tego by pytacWink
A co do tego to jak masz cdi to tez masz lepsza kulture pracy silnika


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - Matinek - 30-06-2014 22:12:26

może masz za wczesny lub za późny zapłon trochę?


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - sargon - 30-06-2014 22:15:55

(30-06-2014 22:09:32)Bartek napisał(a):  Stary tutaj nie ma co sie smiac. Forum jest do tego by pytacWink
A co do tego to jak masz cdi to tez masz lepsza kulture pracy silnika

Więc co byś radził jeszcze zrobić, żeby jechał te 60km/h?
Zastanawiałem się nad sport wydechem od simka i rozwierceniu kannału ssącego do 15mm oraz skorygowanie wydechu o 1mm


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - Bartek - 30-06-2014 22:17:05

Ten pseudo tlumik tjuningowy nic Ci nie da. Musialbys zam zaprojektowac pod dany set i wtedy cos odczujesz


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - sargon - 30-06-2014 22:18:00

(30-06-2014 22:12:26)Matinek napisał(a):  może masz za wczesny lub za późny zapłon trochę?

Z zapłonem bawiłem się dzisiaj 5 godzin i nic nie pomogło... ale jutro spróbuje ustawić jeszcze raz szczelnie szczelinomierzem, bo dziś ustawiałem z blaszki która na oko miała 0.5mm,
(30-06-2014 22:17:05)Bartek napisał(a):  Ten pseudo tlumik tjuningowy nic Ci nie da. Musialbys zam zaprojektowac pod dany set i wtedy cos odczujesz

Dany "set" o czym ty mówisz? Jak wyżej wspomniałem jestem zielony w tym ;P


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - Bartek - 30-06-2014 22:21:32

Dany set chodzi mi ze liczony pod dane parametry cylindra. I dokladnie liczyc ile ma wykrecic ten silnik. A ten tlumik zauwaz ze jest do charta simsona komara ogara.. wiec nie poprawi Ci za grosz osiagow. Jak juz to dalbym wydech od simka


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - Matinek - 30-06-2014 22:21:38

Daj tłok na 1P jakiejś markowej firmy np meteor. Zrób 50/5 boost port i jakimś cudem zrób zawór spalinowy to ci z 75 poleci Wink tylko zadaj sb pytanie po co? Jak 023 poleci 75 to sie według mnie ten romet mało nie rozleci. Wiesz jakie to ma słabe hamulce? Jeszcze niech cię policja złapie bo jechałes 75 i cie namierzyli to ci zabiorą dowód a ty będziesz musiał potem robić wszystko naopak czyli zeby jechał jak najwolniej bo będzie musiał przejść przegląd że spełnia v max motoroweru. Kasy zabulisz nie mało bez sensu. Chcesz sb narobić po prostu problemów. 50km/h na rometa zupełnie wystarczy a jak ci nie pasuje sprzedaj ogara 205 i kup ogara 200 to ci 60 poleci. Smile


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - sargon - 30-06-2014 22:35:45

(30-06-2014 22:21:38)Matinek napisał(a):  Daj tłok na 1P jakiejś markowej firmy np meteor. Zrób 50/5 boost port i jakimś cudem zrób zawór spalinowy to ci z 75 poleci Wink tylko zadaj sb pytanie po co? Jak 023 poleci 75 to sie według mnie ten romet mało nie rozleci. Wiesz jakie to ma słabe hamulce? Jeszcze niech cię policja złapie bo jechałes 75 i cie namierzyli to ci zabiorą dowód a ty będziesz musiał potem robić wszystko naopak czyli zeby jechał jak najwolniej bo będzie musiał przejść przegląd że spełnia v max motoroweru. Kasy zabulisz nie mało bez sensu. Chcesz sb narobić po prostu problemów. 50km/h na rometa zupełnie wystarczy a jak ci nie pasuje sprzedaj ogara 205 i kup ogara 200 to ci 60 poleci. Smile

jak mówiłem 50 - może być, ale on ledwo ciśnie 43 - 45;x
może dać tłok 40mm od simka? Co sądzicie?


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - MrF4k - 30-06-2014 22:54:25

ja bym się nie dziwił ze prędkość jest mała, jeśli jest świeżo założone to trzeba troche przejechać by jakoś to sie ,,uleżało, dotarło'' i będzie ok. Tłok od Simka ale s50 , sam miałem tylko nie pamiętam czy podkładkę sie dorabia pod cyl czy sie skraca nóżki tłoka.


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - sargon - 30-06-2014 23:04:16

(30-06-2014 22:54:25)MrF4k napisał(a):  ja bym się nie dziwił ze prędkość jest mała, jeśli jest świeżo założone to trzeba troche przejechać by jakoś to sie ,,uleżało, dotarło'' i będzie ok. Tłok od Simka ale s50 , sam miałem tylko nie pamiętam czy podkładkę sie dorabia pod cyl czy sie skraca nóżki tłoka.

gaźnik dziś założony, cylek, tłok i głowica założona w sobote - przejechane 120km


RE: Romet Ogar 205 - wolny po tuingu - Ziomek Edek - 30-06-2014 23:11:06

W zestawach 55ccm tłok razem ze sworzniem mają większą masę od oryginałów. Przez to silnik gorzej się wkręca i osiąga mniejsze obroty max.