pomysl tunigu silnika chart - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: pomysl tunigu silnika chart (/showthread.php?tid=26625) |
pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 00:17:09 siemka wpadl mi pomysl aby dac cylek od hondy mb i pochodnych lub yamahy dt ac. simsonowcy daja to czemu w charcie nie sprobowac co wy na to? jaka uzyskalo by sie pojemnosc? obrabiarki i tiga do alu mam dostepnego za darmo RE: pomysl tunigu silnika chart - nie_mientki - 18-06-2014 00:18:12 Rób, będzie piękny pomnik. RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 00:26:35 czemu akurar pomnik? sa wersje 50 i 80ccm i nie wiem ktora chyba 50 RE: pomysl tunigu silnika chart - plusminus - 18-06-2014 00:28:08 Pojemność sobie policz. Mam gdzieś na chomiku program do liczenia pojemności. Co do reszty to już zależy od Twojego wykonania i pomysłu. RE: pomysl tunigu silnika chart - nie_mientki - 18-06-2014 00:32:02 Rób 80. Jak spadać to z wysokiego konia. Nigdy nie widziałem sensu w takich wydumkach. Przykro mi. Silnik pochłonie tysiące złotych i długie godziny pracy, a gwarancji że to ruszy żadnych. To już lepiej poszukać zadbanego AM6. Ktoś powie że "no ale to silnik Charta, klimat, kult, oridżinal, PRL". Jasne. Z oryginalnego silnika to pewnie by tylko kapy zostały. (18-06-2014 00:28:08)plusminus napisał(a): Pojemność sobie policz. Mam gdzieś na chomiku program do liczenia pojemności.v=pi*((Dcyl/2)^2)*h gdzie Dcyl to średnica cylindra a h to skok tłoka. To do tego i program zrobiono? RE: pomysl tunigu silnika chart - Lagoon - 18-06-2014 00:40:51 Na cylku z DT MX Airsal mozna zrobić, cylek jest o konfiguracji 70/5 dla skoku Charta. Szpile pasują, podejdzie lajtowo pod rozwiert 50 mm karterów, więc i przylgni zostanie. Trzeba wypełniać lukę w karterach od strony ssącego, jak się chce wykorzystać centralnego płuka, żeby był otwarty na 360*. Rozstaw szpilek jest taki jak w Charcie. Tłok ma 45 mm, w DT jest to 60 cm3, w Charcie 70. Cylek jest na nicasilu, zestaw kosztuje ok. 270 zł bez głowicy. Głowica albo od DT albo od Simsona też podejdzie Edit. Mientki, wydumka? Stary, to nie wymaga wielkich przeróbek. Nawet spawania nie trzeba. Jeśli można coś ulepszyć to czemu tego nie zrobić? Ja sam mam tuningowany silnik do jazdy na co dzień, nie jeżdże nim w niedzielę jak jest ładna pogoda tylko jak trzeba to ssanie, 2 kopy i jadę. Może nie jest to jakieś super mocne nie wiadomo co, ale jak na razie swoje 80 poleci, niedługo powinien jeździć 100 i nadal będzie tak samo użytkowany. RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 08:36:30 lagoon podoba mi sie ze na nicasilu cylek ok 300zl glowica 100zl korba i regeneracja walu ok 200zl. tylko teraz o gazniku pomyslec bo 17,5 raczej malo. no to ok.800zl musze szykowac nie jest zle odkladam na cylek i bede juz powoli dzialac http://allegro.pl/cylinder-kit-airsal-sport-70cc-honda-mb-mt-50-i4259165292.html podoba mi się RE: pomysl tunigu silnika chart - kokosek - 18-06-2014 09:40:02 A nie lepiej coś na nicasilu i LC? żeby nie było jak z Taśmą RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 10:23:05 kokosek to jest na nicasilu bedzie ac dobrze zrobione tez pojezdzi. do lc musze chlodnice pompe co nie jest takie proste i ciezko dostepny cylek rv4 RE: pomysl tunigu silnika chart - kokosek - 18-06-2014 11:10:21 Wiem ze to jest na nicasilu.. Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka RE: pomysl tunigu silnika chart - Lagoon - 18-06-2014 13:07:45 LC jest zupełnie bez sensu, bo silnika nie można wysoko stroić ze względu na duże przeskoki między biegami, wiec i nie bedzie się tak grzać. Jakby co to mam 80 cm3 LC na sprzedaż po szlifie, po tulejowaniu także jeszcze 2 szlify można zrobić spokojnie. Baza to cylinder rv4, zrobiony pod skok 44 mm. RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 14:06:16 dzieki lagoon ale celuje AC RE: pomysl tunigu silnika chart - Conqeror - 18-06-2014 19:21:48 Kup już sobie 5 biegowy silnik DT / RD 80 MX za 3 stówki i zamontuj go bez daleko idącej ingerencji w ramie. Osiągi 100 - 110 km/h i masz pewnośc że nic sie nie rozsypie do 5 - 7 tys km. Popatrz na Taśme, więcej grzebie niż jeżdzi, no chyba że chcesz mieć taki motorek RE: pomysl tunigu silnika chart - janusz94 - 18-06-2014 21:49:21 A po co od razu kupować cyla na nicasilu? Nie jepiej kupić oryginalnego cyla od mb 50? Używke zapewne wyrwałbyś gdzieś poniżej 100zł, zrobić szlif pod jakiegos lepszego tłoka i masz to samo tylko taniej RE: pomysl tunigu silnika chart - stqc - 18-06-2014 23:24:52 No może tak zrobię Janusz, ale chyba będe szukać 70ccm No nic, od Lipca zaczynam robotę, w sierpniu dostanę wypłatę to całość przeznacze na silnik |