Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Ogar 200] Aparat zmiany biegow 223 - zeskakiwanie ząbka - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Ogar 200] Aparat zmiany biegow 223 - zeskakiwanie ząbka (/showthread.php?tid=26274)



Aparat zmiany biegow 223 - zeskakiwanie ząbka - Linux - 05-06-2014 14:07:21

Witam. Na wstępie przepraszam za częściowy brak polskich znaków ale pisze z telefonu. Jestem na etapie czyszczenia części silnikowych od Ogara i mam pewien klopot z automatem od biegów. Gdy recznie zamieniam zabki bardzo często jeden element zaskakuje mi z drugiego. Tzn. ten zabek ze sprezyna wpada nad ten element z 6 zabkami i trzeba go potem wciskac na miejsce. Nie dzieje się tak zawsze. Czy jest to normalne gdy robie to rekoma czy świadczy to o zuzyciu (zbyt dużym luzie)? Pozdrawiam.


RE: Aparat zmiany biegow 223 - zeskakiwanie ząbka - Paweł97 - 07-06-2014 15:16:44

Za duży luz. Trzeba rozebrać i złożyć. U mnie to wystarczyło.


RE: Aparat zmiany biegow 223 - zeskakiwanie ząbka - simi81 - 07-06-2014 16:46:09

Jak zlozysze silnik to bedzie dobrze, one zawsze zeskakuja jak się je w rękach zmienia.


RE: Aparat zmiany biegow 223 - zeskakiwanie ząbka - Linux - 07-06-2014 20:56:55

Rozbierałem go i w sumie to nie ma jak nawet tam wcisnąć jakiejś podkładki, żeby zniwelować ten 'luz', bo wtedy nie mogę wcisnąć segera.
Simi, dzięki (tak sądziłem) Smile Najwyżej będę rozpoławiać drugi raz.


RE: Aparat zmiany biegow 223 - zeskakiwanie ząbka - pawel_bieszczady - 16-06-2014 01:27:36

Zużyty automat, ale da się to uratować. Po prostu tą tarczkę z ząbkami wyginasz w tą stronę aby nie zeskakiwała zapadka, a tą ośkę zapadki można lekko zapunktować, jeżeli masz luz na niej.

Po wygięciu tej tarczki z ząbkami jest problem bo ten pręcik który jest w wybieraku tych 2 kół zębatych, lubi wypadać z dziurki z tej tarczki.

Musisz wybić ten pręcik i zapunktować jakiś dłuższy (około 3 mm dłuższy od fabrycznego wystarczy)