![]() |
Problem z pierścieniami - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174) +--- Dział: Inne - Problemy techniczne (/forumdisplay.php?fid=194) +--- Wątek: Problem z pierścieniami (/showthread.php?tid=25884) |
Problem z pierścieniami - adron29 - 20-05-2014 22:39:22 Witam wszystkich i na wstępie proszę o wyrozumiałość jeżeli piszę nie tu gdzie trzeba, ale mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Mianowicie, kończę składać silnik jawa 223 no ale niechcący złamałem pierścień na tłoku, musiał być chyba uszkodzony. Szukałem w sieci pierścieni ale nie mogę sobie poradzić z tymi oznaczeniami. Co oznacza R1, R2, R3, R4...? ![]() Pomóżcie ![]() RE: Problem z pierścieniami - lincoln_88 - 20-05-2014 22:53:32 pierścienie musisz dobrać pod wymiary cylindra, a nie tłoka. jak np robisz szlif i masz załóżmy masz tłok 40 i cylek 40 (nie wiem dokładnie czy ma być 0.1 luzu czy nie) no i robisz szlif, że wychodzi Ci cylek co ma 40.3 to kupujesz tylko pierścienie pod ten wymiar, a tłok zostawiasz stary czyli ja bym kupił pierścienie 39.3, a tłok zostawił stary, bo przecież to nie tłok, a pierścienie dają kompresję RE: Problem z pierścieniami - Quake96 - 20-05-2014 23:26:59 Przecież po szlifie zmienia się też tłok... RE: Problem z pierścieniami - plusminus - 20-05-2014 23:35:38 (20-05-2014 22:53:32)lincoln_88 napisał(a): pierścienie musisz dobrać pod wymiary cylindra, a nie tłoka. jak np robisz szlif i masz załóżmy masz tłok 40 i cylek 40 (nie wiem dokładnie czy ma być 0.1 luzu czy nie) no i robisz szlif, że wychodzi Ci cylek co ma 40.3 to kupujesz tylko pierścienie pod ten wymiar, a tłok zostawiasz stary czyli ja bym kupił pierścienie 39.3, a tłok zostawił stary, bo przecież to nie tłok, a pierścienie dają kompresję Po raz kolejny piszesz takie pierdoły, że aż się czytać nie chce. Autorze, podałeś dobre wymiary tłoka i tulei? Przecież to może nawet nie odpalić na takim pasowaniu. RE: Problem z pierścieniami - ananas - 21-05-2014 00:18:57 tłoka nie mierzy się chyba byle gdzie RE: Problem z pierścieniami - Grzechu94 - 21-05-2014 00:26:52 Tłok mierzy się w 3 punktach http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Instrukcje%20i%20schematy/Tlok,%20sworzen%20i%20pierscienie%20tlokowe.htm RE: Problem z pierścieniami - adron29 - 21-05-2014 22:32:08 Wymiary mierzyłem suwmiarką elektroniczną także może być około 0.06 mm błędu. Na tłoku wymiar sprawdzałem między denkiem a 1-wszym pierścieniem i między 1-wszym i drugim. Na cylku mierzyłem przy głowicy nie przy wale. RE: Problem z pierścieniami - plusminus - 21-05-2014 23:46:38 W takim razie tłok nadaje się do wymiany a cylinder do szlifu. RE: Problem z pierścieniami - pilpety - 22-05-2014 13:29:20 oznaczenia R1,R2... to numer szlifu N- nominał 38,00mm R1-pierwszy szlif 38,25 mm R2-drugi szlif 38,50 mm R3-38,75mm R4-39,00mm Spróbuj jeszcze raz zmierzyć, bo wychodzi na to, że cylinder masz na 5 szlif a tłok na 4 szlif. RE: Problem z pierścieniami - adron29 - 24-05-2014 22:16:24 Dzięki za pomoc. Silnik oddałem do mechanika i założył pierścienie 39 mm. Silnik odpala od strzała, żadnych problemów z mocą i rozruchem. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam |