Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Problem z pierścieniami - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Dział: Inne - Problemy techniczne (/forumdisplay.php?fid=194)
+--- Wątek: Problem z pierścieniami (/showthread.php?tid=25884)



Problem z pierścieniami - adron29 - 20-05-2014 22:39:22

Witam wszystkich i na wstępie proszę o wyrozumiałość jeżeli piszę nie tu gdzie trzeba, ale mam problem z którym nie mogę sobie poradzić.
Mianowicie, kończę składać silnik jawa 223 no ale niechcący złamałem pierścień na tłoku, musiał być chyba uszkodzony. Szukałem w sieci pierścieni ale nie mogę sobie poradzić z tymi oznaczeniami. Co oznacza R1, R2, R3, R4...? Undecided[/align] Mój tłok ma średnicę 38.91 a cylinder 39.32 i nie wiem jakie pierścienie dobrać.

Pomóżcie Sad


RE: Problem z pierścieniami - lincoln_88 - 20-05-2014 22:53:32

pierścienie musisz dobrać pod wymiary cylindra, a nie tłoka. jak np robisz szlif i masz załóżmy masz tłok 40 i cylek 40 (nie wiem dokładnie czy ma być 0.1 luzu czy nie) no i robisz szlif, że wychodzi Ci cylek co ma 40.3 to kupujesz tylko pierścienie pod ten wymiar, a tłok zostawiasz stary czyli ja bym kupił pierścienie 39.3, a tłok zostawił stary, bo przecież to nie tłok, a pierścienie dają kompresję


RE: Problem z pierścieniami - Quake96 - 20-05-2014 23:26:59

Przecież po szlifie zmienia się też tłok...


RE: Problem z pierścieniami - plusminus - 20-05-2014 23:35:38

(20-05-2014 22:53:32)lincoln_88 napisał(a):  pierścienie musisz dobrać pod wymiary cylindra, a nie tłoka. jak np robisz szlif i masz załóżmy masz tłok 40 i cylek 40 (nie wiem dokładnie czy ma być 0.1 luzu czy nie) no i robisz szlif, że wychodzi Ci cylek co ma 40.3 to kupujesz tylko pierścienie pod ten wymiar, a tłok zostawiasz stary czyli ja bym kupił pierścienie 39.3, a tłok zostawił stary, bo przecież to nie tłok, a pierścienie dają kompresję

Po raz kolejny piszesz takie pierdoły, że aż się czytać nie chce.
Autorze, podałeś dobre wymiary tłoka i tulei? Przecież to może nawet nie odpalić na takim pasowaniu.


RE: Problem z pierścieniami - ananas - 21-05-2014 00:18:57

tłoka nie mierzy się chyba byle gdzie


RE: Problem z pierścieniami - Grzechu94 - 21-05-2014 00:26:52

Tłok mierzy się w 3 punktach http://www.pannonia.hoffman.auto.pl/Instrukcje%20i%20schematy/Tlok,%20sworzen%20i%20pierscienie%20tlokowe.htm


RE: Problem z pierścieniami - adron29 - 21-05-2014 22:32:08

Wymiary mierzyłem suwmiarką elektroniczną także może być około 0.06 mm błędu. Na tłoku wymiar sprawdzałem między denkiem a 1-wszym pierścieniem i między 1-wszym i drugim. Na cylku mierzyłem przy głowicy nie przy wale.


RE: Problem z pierścieniami - plusminus - 21-05-2014 23:46:38

W takim razie tłok nadaje się do wymiany a cylinder do szlifu.


RE: Problem z pierścieniami - pilpety - 22-05-2014 13:29:20

oznaczenia R1,R2... to numer szlifu
N- nominał 38,00mm
R1-pierwszy szlif 38,25 mm
R2-drugi szlif 38,50 mm
R3-38,75mm
R4-39,00mm

Spróbuj jeszcze raz zmierzyć, bo wychodzi na to, że cylinder masz na 5 szlif a tłok na 4 szlif.


RE: Problem z pierścieniami - adron29 - 24-05-2014 22:16:24

Dzięki za pomoc. Silnik oddałem do mechanika i założył pierścienie 39 mm. Silnik odpala od strzała, żadnych problemów z mocą i rozruchem. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam