[Poradnik] Ustawienie Zapłonu Silnik Jawa50/Ogar200 by pawlo300 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: [Poradnik] Ustawienie Zapłonu Silnik Jawa50/Ogar200 by pawlo300 (/showthread.php?tid=226) |
[Poradnik] Ustawienie Zapłonu Silnik Jawa50/Ogar200 by pawlo300 - pawlo300 - 29-01-2011 17:05:14 witam tu chciałem przedstawić ustawienie zapłonu w ów silniku... wiem że dla niektórych to udręka dlatego postaram się jasno 1.Najpotrzebniejsze ci będzie: -klucz do świec -gwóźdź, ołówek -suwmiarka(można się obejść, wystarczy porządna linijka) -śrubokręt płaski(porządny i szeroki) -szczelinomierz(lub blaszka 0,40mm i bibuła(0,05mm)) -ewentualnie nóż lub drobna piłka do metalu 2.Ustawianie platynek: 1. Wykręć świecę zapłonową za pomocą klucza. 2. Wsadź ołówek, gwóźdź, suwmiarkę; polecam gwóźdź. 3. Za pomocą delikatnego stukania kopką ustaw tłok w GMP(Górne Martwe Położenie; po prostu jak najbliżej świecy zapłonowej). 4. Zaznacz położenie na gwoździu - np. umieść go równolegle do ożebrowania cylindra i prostopadle do krawędzi głowicy a następnie zaznacz w miejscu styku krawędzi głowicy z gwoździem 5. Powtórz pomiar(zaznaczenie) ponieważ by się upewnić czy jest dokładny. 6. Odkręć za pomocą śrubokręta 3 śruby w prawym deklu silnika mocujące osłonę iskrownika. 7. Poluźnij śrubę mocującą kowadełko platynek(ten element nieruchomy; pamiętaj, że tłok jest w GMP!). 8. Wsuń między styki platynek blaszkę(dowolną luz z szczelinomierza) o grubości 0,40mm a następnie dociśnij młoteczek w kierunku krzywki a kowadełko do młoteczka jedną ręką. 9. W tej pozycji dokręć śrubę mocującą kowadełko, mocno z wyczuciem. 10. Powtórz czynności od pkt. 2 do 4. i wsadź ponownie blszkę między styki, przy prawidłowej regulacji powinna wchodzić z lekkim oporem w innym przypadku powtórz pkt. 7 do 9. 3 Ustawianie zapłonu. 1. Silnik jest rozkręcony jak w przypadku 2 2. 1,40 -1,70 mm(silnik zablokowany) lub 1,70 - 2,00mm (silnik odblokowany w przypadku gwoździa za pomocą suwmiarki lub linijki odmierz i zaznacz drugą kreskę w kierunku tłoka w odległości 2,00mm od poprzedniej) 3. Za pomocą kopki i koła(silnik na biegu) ustaw tłok w takim położeniu jaki wychodzi z obliczeń w pkt. 2(w przypadku gwoździa krawędź głowicy ma się znaleźć ciut za kreską przed chwilą zaznaczoną(a pomiędzy nimi dwoma)). UWAGA! Tłok ustawiony jest poprawnie tylko wtedy kiedy zatrzyma się go w obliczonym położeniu w momencie, w którym porusza się w kierunku GMP a nie DMP!!(Dolny Martwy Punkt; maksymalne położenie tłoka w kierunku silnika). 4. Odkręć śruby mocujące iskrownik(dwie; u góry i na dole). 5. Obracaj iskrownikiem w prawo lub lewo tak długo aż przerwa między stykami przerywacza wyniesie 0,05mm(mierząc szczelinomierzem lub wsadzając ciasno bibułę). 6. Mocno ale z wyczuciem dokręć śruby mocujące iskrownik. 4 Składanie 1. Dokręć porządnie jeszcze raz iskrownik i platynki. 2. Dokręć śruby mocujące osłonę iskrownika. 3. Dokręć świecę zapłonową za pomocą klucza(wyczyść ją i wyreguluj przerwę pomiędzy elektrodami, powinna wynosić jak w przypadku platynek 0,40mm) mam nadzieje że się przyda motoda opisana z własnych doświadczeń wyuczona od innych Pozdro Bezwzględny zakaz kopiowania materiału RE: Ustawienie Zapłonu Silnik Jawa50/Ogar200 by pawlo300 - bujak96 - 29-01-2011 17:26:13 Zrób tutka jak ustawic zapłon w Ogarze 205 lub 50 T-1. RE: [Poradnik] Ustawienie Zapłonu Silnik Jawa50/Ogar200 by pawlo300 - Mikołaj - 04-01-2012 14:51:43 Zamykam w razie jakichkolwiek pytań pisać albo do mnie albo do Tomasso94 lub też do autora poradnika |