Electronik w komarze - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Electronik w komarze (/showthread.php?tid=22269) Strony: 1 2 |
Electronik w komarze - Dabek333 - 27-01-2014 21:03:55 Witam jak wszystko pójdzie po mojej mysli to bede miał w piątek zapłon z charta.Chce go zamontować w 023.Co trzeba zrobic aby go zamontować bo słyszałem ze w charcie magneto kręci się w inną strone i trzeba jakies kable podmieniac.I pytanie czy bedzie on działał na takiej cewce bo mam taką na stanie w garazu??? http://allegro.pl/cewka-chinski-skuter-chinskie-kible-4t-50-i3855583565.html RE: Electronik w komarze - kamil97 - 27-01-2014 21:42:55 Nie miałem stycznosci z chartem ale raczej niemożliwe jest by wał kręcił się w drugą stronę bo byś do tylu jechał. Z tego co mi wiadomo to podchodzi bez przeróbek. Cewka powinna spełniać swoje zadanie. RE: Electronik w komarze - kokosek - 27-01-2014 21:48:10 Kamil97 to po h.. się wypowiadasz skoro nie wiesz? kręci się w drugą fakt... A co do tego nie powinno być problemów RE: Electronik w komarze - barcelxxl - 27-01-2014 21:48:50 Chodzi o to że magneto jest po drugiej stronie jak w Simzłomach. Nic w kabelkach nie trzeba przerabiać. RE: Electronik w komarze - stqc - 27-01-2014 21:50:29 Tak wał w Charcie kręci się w lewo, a w reszcie Rometów w prawo, ale to nie przeszkadza nic zmieniać nie musisz, cewka raczej będzie działać, ale ja bym dał taką http://allegro.pl/wsk-s2-sport-chart-nowa-cewka-sem-i3910802759.html dobra szwedzka cewka która zapewne przeżyje ten silnik i całego Rometa RE: Electronik w komarze - fosa - 27-01-2014 21:55:15 (27-01-2014 21:48:50)barcelxxl napisał(a): Chodzi o to że magneto jest po drugiej stronie jak w Simzłomach. Nic w kabelkach nie trzeba przerabiać.co to za herezje??? Magneto jest po lewaj stronie i kręci się w lewo. Nie ma z tym żadnego problemu. Cewka bez problemu bd pracowała na takim silniku RE: Electronik w komarze - barcelxxl - 27-01-2014 21:58:34 (27-01-2014 21:55:15)fosa napisał(a):(27-01-2014 21:48:50)barcelxxl napisał(a): Chodzi o to że magneto jest po drugiej stronie jak w Simzłomach. Nic w kabelkach nie trzeba przerabiać.co to za herezje??? Magneto jest po lewaj stronie i kręci się w lewo. Nie ma z tym żadnego problemu. Cewka bez problemu bd pracowała na takim silniku Właśnie to była odpowiedź na poprzedniego posta ale ktoś mnie ubiegł. Ale sens był zachowany bo nie napisałem że będą jakieś problemy. RE: Electronik w komarze - Bartek.K - 27-01-2014 22:07:58 Na magnecie jest nawet znak L P dla silników kręcących się w lewo jak i w prawo. RE: Electronik w komarze - DominiX - 27-01-2014 22:39:08 (27-01-2014 21:48:50)barcelxxl napisał(a): Chodzi o to że magneto jest po drugiej stronie jak w Simzłomach. Nic w kabelkach nie trzeba przerabiać. W charcie magneto jest po tej stronie jak w komarze, więc nie pier**l jak nie wiesz. RE: Electronik w komarze - stqc - 27-01-2014 22:51:17 zależy czy patrzysz od strony cylindra czy od strony mocowania do ramy i się nie spinaj chłopie RE: Electronik w komarze - Macklemor - 27-01-2014 23:36:43 Cytat:Na magnecie jest nawet znak L P dla silników kręcących się w lewo jak i w prawo.Co to za bzdury które głosisz ? Gdyby to działało tak jak myślisz to chart jechał by albo do przodu albo do tyłu w zależności od ustawienia zapłonu. RE: Electronik w komarze - fosa - 27-01-2014 23:39:33 (27-01-2014 23:36:43)Macklemor napisał(a):Cytat:Na magnecie jest nawet znak L P dla silników kręcących się w lewo jak i w prawo.Co to za bzdury które głosisz ? Gdyby to działało tak jak myślisz to chart jechał by albo do przodu albo do tyłu w zależności od ustawienia zapłonu. istnieje jeszcze coś takiego jak przełożenia skrzyni biegów i to nie tyczy sie tylko chartów RE: Electronik w komarze - kokosek - 27-01-2014 23:41:50 Boże co za znawcy są tutaj to mnie to rozwala RE: Electronik w komarze - fosa - 27-01-2014 23:43:17 sory źle doczytałem zagmatwane to troche w każdym razie chodziło mi o to że w komarze są inne przełożenia skrzyni i dlatego magneto kręci sie w inną stronę jak w charcie RE: Electronik w komarze - axelbenq - 27-01-2014 23:51:49 L i P na magnecie to służy do ustawienia zapłonu. Gdy zapłon siedzi w silniku 027 a tłok jest na 2,5 mm przed GMP to wtedy kreska na impulsatorze musi pokrywać się z L; a gdy zapłon jest w silniku 023/s38 etc. gdzie wał kręci się w prawo, to analogicznie przy tłoku ustawionym chyba też 2,5 mm przed GMP (nie znam dokładnej wartości ustawienia dla starszych silników, ale chyba też takie jest) kreska przy impulsatorze musi pokrywać się z P na magnecie. L to po prostu LEWO a P to PRAWO |