Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Jaki jest zapłon w taki silniku - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Jaki jest zapłon w taki silniku (/showthread.php?tid=22204)



Jaki jest zapłon w taki silniku - Dabek333 - 25-01-2014 21:39:24

Witam jaki zapłon znajduje się w takim silniku.Czy to jest zapłon elektronik montowany w takich stellach z silnikiem 023 zapłonem elektronicznym i bingiem czy jest to wgl inny zapłonSmile Tu link http://tablica.pl/oferta/silnik-motorynka-stella-riga-produkcji-rosyjskiej4-CID5-ID442b3.html#43dc0218b1


RE: Jaki jest zapłon w taki silniku - barcelxxl - 25-01-2014 21:53:47

To jest zapłon elektroniczny. Silnik jest rosyjski. Gaźnik k60b. Silnik montowany popularnie w rosyjskiej wersji stelli oraz w Delcie rmr 24 i w wierchowinie.


RE: Jaki jest zapłon w taki silniku - Dabek333 - 25-01-2014 22:01:11

A taki zapłon pasował by do rometa z silnikiem 023 ??


RE: Jaki jest zapłon w taki silniku - krzysiu1505 - 25-01-2014 22:44:56

Pewnie by nie pasował. Do stelli z bogatszym wyposażeniem montowano zapłony od charta.


RE: Jaki jest zapłon w taki silniku - barcelxxl - 25-01-2014 22:51:14

Ten silnik nie jest polski więc nie da się go adaptować do polskiego silnika. Do Stelli ale z polskim silnikiem montowano zapłon od Charta. W tym silniku jest montowane takie magneto jak w ogarze 200 czyli w silniku 223.
Moduł zapłonowy taki sam jak w Mińsku 125. Podobno taki moduł rosyjski montowali w Chartach ale nie wiem dokładnie. Kupowałem taki moduł do Delty i sprzedawca twierdził że ktoś przerobił Charta na taki moduł albo był na nim od początku.


RE: Jaki jest zapłon w taki silniku - Rammbo - 25-01-2014 22:59:31

Słyszałem kiedyś że przerabiali silniki s38 na zapłon od wierchowiny, ale nie wiem jak dokładnie


RE: Jaki jest zapłon w taki silniku - barcelxxl - 25-01-2014 23:03:06

(25-01-2014 22:59:31)Rammbo napisał(a):  Słyszałem kiedyś że przerabiali silniki s38 na zapłon od wierchowiny, ale nie wiem jak dokładnie

Były różne modele silników. Wierchowina miała zapłon platyniarza. Zwykle magneto takie jak w polskich silnikach i zapłon też podobny. Nie wiem czy wartało to nawet zachodu.