![]() |
|
[Chart] Wnętrze tłumika - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: [Chart] Wnętrze tłumika (/showthread.php?tid=22124) Strony: 1 2 |
Wnętrze tłumika - skalpel155 - 22-01-2014 22:02:04 Jak w temacie, jako że przez tydzień będę miał troche wolnego czasu, to dziś sobie rozpatrzyłem że wkońcu zrobie porządek z tłumikiem oryginalnym i go założe [do tej pory był pseudosport, (który jak zauważyłem raz podczas zmiany na oryginalny że mi strasznie go blokuje) z racji iż oryginalny wyglądał jak 5-cio latek który wpadł pod czołg i w dodatku z 0.5cm warstwy syfu który druciak ledwo ogarnął-jedna wielka masakra ]Więc: 1. Czym się różnią te dwa "wkłady", który lepszy (podejrzewam że ten stożkowy) ![]() 2. Czy jeśli bym użył szpachli do zrównania wgnieceń (no ni uja nie ma ich jak wybić na zewnątrz) i pokryje ją farbą odporną na wysokie temperatury, a następnie bezbarwnym również z takimi właściwościami, to czy stanie się coś typu odpadnie itp, czy może te lakiery będą swego rodzaju "klejem"? Pozderki
RE: Wnętrze tłumika - Darek1 - 22-01-2014 22:05:53 ta pierwsza chyba lepsza, bo lepszy przepływ spalin, ale niech wypowiedzą się inni RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 22-01-2014 22:16:03 Z tego co zauważyłem, to ta z lewej ma tylko rurkę w którą spaliny wchodziłyby, odbijały się od ścianki i wracając zachaczały o tą drugą rurkę, prowadzącą do końcówki tłumika (na oko już długa droga i jakbym był taką spaliną to raczej by mi się nie chcialo tak lecieć ) a ta druga na końcu stożka też ma taką rurkę, ale dookoła niej ma 4 ramiona o grubości ok 3mm (spaliny wpadają w rurkę oraz idą między tymi ramionami wzdłuż stożka), a sam stożek ma chyba 8 nawierconych dziurek (2 dziurki co 90stopni). To chyba tyle zaobserwowałem, jakby trzeba było to pisać to zrobie zdjęcie jak to wygląda na płasko
RE: Wnętrze tłumika - mateusz5625 - 22-01-2014 22:49:46 Ten stożkowy to jest oryginał z charta. Ten drugi chyba od simsona, a do simka są też sportowe z dwoma rurkami i taka sportowa opcja by cię najbardziej zadowoliła. One nie różnią cię raczej przepływem spalin więc załóż sobie po wyczyszczeniu ten od charta, u mnie nic to nie blokuje. A co do szpachli to lepiej jej nie dawaj, u mnie odpadło, ale nie miałem bezbarwnego
RE: Wnętrze tłumika - stqc - 22-01-2014 22:51:55 Darek 2T musi mieć odpowiedni opór spalin, aha skalpel, oba mają być W zółtej książce jest schemacik jak coś
RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 22-01-2014 23:23:23 Hmm żółtą książką uszczęśliwiłem forumowicza, ale mam skan to ogarnę może Jak kupiłęm to był ten stożkowy, i powiem szczerze, jak zdjąłem spawaka i założylem ten tlumik z tym stozkiem w srodku, to biegow nie nadążałem zmieniać zapewne będzie ten stożkowy w środku, bo tego drugiego jakby tam włożyć to dziwnie by to wyglądało tak sądzę, a już jak robić tą czeską moc to chociaż niech lekki szał będzie Ale jak wystawie moto z piwnicy to sprawdze jak chodzi na jednym i na drugim i wybiorę ![]() Co do tej szpachli, przeszukalem internety w poszukiwaniu jakichś szpachli temperaturo-odpornych i d*pa, nie ma takich szpachli chyba :/ ale mam jeszcze w piwnicy troche szpachli po robieniu samochodu to pomodzę coś. Kto nie ryzykuje szampana nie pije. Spróbuje, jak się zrujnuje to się co innego zbuduje Jak już się za to wezmę i rozgrzeje tłumik, to dodam efekt końcowy dla potomnych
RE: Wnętrze tłumika - BigSoft - 23-01-2014 01:05:53 Obydwa wkłady powinny znajdować się w tłumiku Charta. Pierwszy wchodzi ten ze stożkiem do dłuższej części tłumika. Po włożeniu - mniej więcej połowa tej blachy okrągłej powinna wystawać z rury o ile dobrze pamiętam, bo na nią nakłada się końcówkę tłumiącą. W końcówce tłumika powinien być umieszczony ten wkład z przegrodami. RE: Wnętrze tłumika - mateusz5625 - 23-01-2014 01:13:43 Nie wiedziałem że tak to wygląda, u mnke chyba jest jakaś przeróbka wtedy bo ta tylna czesc jest inna. RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 23-01-2014 09:23:41 a wlasnie u mnie ten stozek jest w koncówce, a w tej dluzszej czesci chyba byla jakas siatka czy cos, po ktorej zostaly jakies lekko odstajace odyńce (max 8mm) RE: Wnętrze tłumika - stqc - 23-01-2014 09:32:00 Jak czeska MOC ?Tak mniej więcej tłumik wygląda, tylko nie modyfikuj go
RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 23-01-2014 10:14:16 hmm... Jedyne co mi przeszlo przez mysl to sie z pustym przejechac
RE: Wnętrze tłumika - stqc - 23-01-2014 11:57:04 nie no dawaj te 2 wkłady ten silnik jest zaprojektowany pod ten tłumik, a raczej na odwrót i nie ma co mieszać
RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 23-01-2014 14:58:13 Się zobaczy, jak namarźliny troche zniknie, bo narazie to marnie bym widział testy ale sądzę że z tą jedną końcówką osiągi są "znaczniejsze" niż z dwiema.
RE: Wnętrze tłumika - mateusz5625 - 23-01-2014 18:17:57 Przypomniało mi się jak u siebie później wgniotki usunąłem. Zaspawaj je
RE: Wnętrze tłumika - skalpel155 - 23-01-2014 18:44:08 Za głęboko bym musiał ładnie "posmarkać" żeby to zawalić czy tak czy tak to szpachla będzie trzebna Więc tak, dziś kupilem tarczki do szlifowania, lakiery: Czarny żaroodporny, i bezbarwny, ale babka mnie w uja zrobila i powiedziala ze nie ma odmiany zaroodpornej. na allegro za to juz znalazłem. i teraz moje pytanie czy jak na czarny żaroodporny dam tą bezbarwną emulsję to nie popęka pod wpływem temperatury? bo jak ma popękać to zajde jutro to zwróce i zamówie z alledrogo ten lakier http://allegro.pl/zaroodporny-wysokotemp-spray-farba-650c-6-kolorow-i3889790333.html
|