[Ogar 200] Opór magnetyczny w zapłonie. - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +---- Dział: Romet Ogar 200 (/forumdisplay.php?fid=143) +---- Wątek: [Ogar 200] Opór magnetyczny w zapłonie. (/showthread.php?tid=21932) |
Opór magnetyczny w zapłonie. - kamil97 - 16-01-2014 22:02:44 Mam pytanie. Jeżeli w zapłonie 223 dołożył bym jeszcze dwie cewki 12v tak by było w iskrowniku 5 cewek(1 na zapłon, 4 na ładowanie aku) to czy magneto bd stawiało jakiś większy opór magnetyczny? Czy magneto ma jakieś ograniczenie mocy(Waty)? RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - Darek1 - 16-01-2014 22:06:53 to chyba nie ma znaczenia RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - kokosek - 16-01-2014 22:21:15 Powiem tak. Biorąc na logikę. Magneto jest magnesem i czasem jest tak że magneto ma za słabe magnesowanie będzie to miało wpływ na cewkę( zwojnice) i może wytwarzać mniej tego prądu i teraz kwestia czy uciągnie ale myślę że dwie dodatkowo to bez problemu, choć nie wiem. Ewentualnie jak by nie pociągło musiał być oddać magneto na magnesownice (czy jak to się tam nazywa) RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - kamil97 - 16-01-2014 22:24:28 Chciałbym z tych cewek otrzymać przykładowo 100W. No ale nwm właśnie czy magneto odda tyle RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - kokosek - 16-01-2014 22:28:14 To według mnie od stanu magneta. Przykład z życia wzięty. Miałem rometa ogara 205. Miałem dwa magneto zardzewiałe ale wyjątkowo mocne. Iskra była piękna, miałem ładne magneto ale coś magnes słaby był i iskry nima (ciężko odpalał). Ogólnie nie wiem. Kwestia sprawdzenia, Magneto zawsze możesz dać na magnesówkę i napewno będzie silniejsze po takim odświeżeniu, Ale czy udziała to naprawdę nie wiem RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - BigSoft - 16-01-2014 22:28:51 Przykład z 027. Fabryczna prądnica: 2 cewki, moc 25W; 2 cewki, moc ok 10W; 1 cewka CDI, moc kilka watów, pewnie z 5W. Impulsator - pomijalne obciązenie; Po przeróbce: 6 cewek, moc łączna ok 120W. Magneto oryginalne, wzrostu zużycia paliwa nie zauważyłem, spadków osiągów też nie. Silnik pracuje poprawnie, nawet na biegu jałowym. Jakieś pytania? ;] Śmiało przerabiaj. Głównym problemem będzie rozmiar rdzeni cewek, ilość zwojów itd - bo jest bardzo ciasno w karterach 223. Jak Ci się uda 60W pociągnąć z tego to i tak będzie dobrze. RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - kamil97 - 16-01-2014 22:45:31 Rdzenie chciałbym powiększyć. Tzn by wyższe były. Z innego rdzenia dołożyć kilka tych blaszek. A i drut 0,70mm ok 200zw na jednej cewce. RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - BigSoft - 16-01-2014 22:52:25 Tylko pamiętaj, że magnes musi ten rdzeń obejmować, czy jest na tyle duży (magnes), że obejmie też te dołożone blachy? Drutu właduj ile się da, byle wirnik nie obcierał o uzwojenie i byle się zmieściło do karterów. Potem dokonaj pomiaru mocy jednej cewki i będziesz miał mniej więcej zarys tego, co możesz osiągnąć. RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - kokosek - 16-01-2014 23:02:17 Bigsofcie (Przyłącze się nieco do tematu) Powiedz mi proszę jak tu jest z tymi Drutami? bo jest np 0,75 0,95 i dla odmiany znalazłem 0,47 (Druty nawojowe miedziane). Dlaczego nawija się akurat takimi a nie np 0,47 400 zwoji? RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - kamil97 - 16-01-2014 23:16:15 kokosek... Grubość drutu- moc(waty) długość drutu- napięcie(volty) Dlatego dobiera się drut by było odpowiednie napięcie i moc. RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - kokosek - 16-01-2014 23:24:19 Takie buty. dużo mi to wyjaśnia dzięki RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - BigSoft - 16-01-2014 23:42:38 Dokładnie tak. U mnie w Charcie jest drut bodajże 0,9mm i wcale nie ma go 2x więcej niż oryginalnego, a napięcie i tak przekracza 15V (bez regulatora) pod obciążeniem. Po prostu prądnica ma na tyle mocy, że jest w stanie z takiej ilości miedzi wygenerować odpowiednie napięcie, moc przy danym obciążeniu. RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - kokosek - 16-01-2014 23:46:28 A Bigsofcie jeżeli spytam. Czy twoja prądnica bez usuwania impulsatora (troszkę kłopotliwe te przerabianie magneta) no i w tym wypadku beż 6 cewki. Zdoła wydołać na Aku i CHarta oraz H4? (Myślę puki co wstępnie, i raczej będę zdecydowany na twój zapłon ) RE: Opór magnetyczny w zapłonie. - BigSoft - 16-01-2014 23:54:31 Jasne, że tak. Spójrz do tematu kw112, tam jest prądnica na 5 cewkach. Moja to jest po prostu przeróbka totalna, wcale nie konieczna. Po prostu chciałem wycisnąc z niej jak najwięcej i przy okazji zastosować inny impulsator z racji tego, że oryginalny trudno dostać i jest drogi. |