![]() |
Komar Sport 2360: Ulepszenia - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Komar Sport 2360: Ulepszenia (/showthread.php?tid=21509) |
Komar Sport 2360: Ulepszenia - szubik16145 - 02-01-2014 19:29:58 Witam wszystkich! Pytanie czysto teoretyczne by nie być ' zjedzonym' przez niektórych. Chodzi o silnik s38. Czy możliwa jest dorobienie (oczywiście u kogoś na usłudze) dodatkowych kanałów w cylindrze ' pseudo60ccm ' ? Czy oryginalny komunistyczny wał wytrzymie taki setup, powiedzmy, z gaźnikiem k60b ? Zastanawiam się jaki zakres remontu wykonać wiosną, poza kosmetyką. Proszę o szczere opinie. RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Taśma - 02-01-2014 19:30:53 w s-38 to niewiele da. RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Kanilox - 02-01-2014 19:34:30 Do s38 to polecam tuning Sałka. RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Conqeror - 02-01-2014 20:59:52 Dodatkowe okna płuczace owszem ale nie dowiertaki. Splanuj głowice i zmien tlumik na simsona z szerszym kolankiem i już bedzie dobry efekt RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - theogarowiec - 02-01-2014 22:49:32 Ja mam stoczony cylinder, podkładka alu pod cylindrem, skrócone kolanko i gaźnik gm13f i lata. Ale tego silnika nie ma co tuningować. RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - arasszymaras - 02-01-2014 23:03:45 Myśleliśmy z Szymonem nad 60/4/3, o ile się da wykonać xD Do tego gaźnik Amal 16 na mniejszych dyszach, o ile podpasuje ![]() RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - szubik16145 - 02-01-2014 23:49:06 Nie chodzi mi o zrobienie z poczciwego komarka superszybkiego wozidła, ale Bardziej wolałbym szczerą opinię, czy wał wytrzyma taki setup. Czy całość jest wykonalna w takim stopniu jak mówione było wyżej, tj 60/4/3 + k60b/Amal 16 ? Mam świadomość, że to niewiele da. Sprawa czysto teoretyczna... RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Lagoon - 03-01-2014 15:35:14 A ja Wam powiem, że jedyne, co da się zrobić w tym cylindrze to 50/4. Dlaczego tak? Otóż da się zrobić i 50/4/3, ale jaki jest tego sens? Lepiej zrobić dobre 50/4, z dobrym nakierowaniem, większymi kanałami, gdzie okna mają mniejszą powierzchnie niż przekrój kanału-jest dobre ciśnienie niż byle jakie 50/4/3. Co z tego, że będą 3 wydechowe jak kanał można niewiele powiększyć stosunkowo, więc sensu nie ma. I tendencja przy takiej konfiguracji jest taka, że dół jest słaby, a 50/4 jest o wiele bardziej elastyczne, co w 2 biegowym silniku jest raczej dość istotne. RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - LukaszzT1 - 03-01-2014 15:50:15 Mam 50/4 w silniku 019 i wał daje radę ![]() ![]() RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - szubik16145 - 03-01-2014 20:15:26 @Lagoon, podjąłbyś się takowej przeróbki, jaką proponujesz? 50/4 lub 60/4z pseudo60tki? RE: Komar Sport 2360: Ulepszenia - Czechu - 19-01-2014 16:36:52 Wał powinien dać rade a co do cylka na pewno się da ![]() |