Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
[Kadet] silnik - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: [Kadet] silnik (/showthread.php?tid=21145)

Strony: 1 2


silnik - mularczyk129 - 22-12-2013 00:57:25

Cześć chciałem się spytaj o silniki a mianowicie : który silnik jest mniej awaryjny 023 dezamet czy s38 (od komara) i czy wejdzie silnik S38 w ramę w kadecie ?? Wink z góry dziękuje Big Grin


RE: silnik - kokosek - 22-12-2013 01:00:24

Według mnie s38 choć nieco słabszy według mnie mniej awaryjny i tak wejdzie


RE: silnik - mularczyk129 - 22-12-2013 01:07:43

a więcej szczegółów ??


RE: silnik - mikbow - 22-12-2013 01:14:41

Według mnie to lepszy jest S-38. maja takie same wymiary mocowań


RE: silnik - Damian4570 - 22-12-2013 02:09:25

Ja bym powiedział, że 023 jest lepszy, ponieważ ma biegi w nodze, ale, że nie miałem nigdy S38 nie powiem definitywnie który lepszy. ;P


RE: silnik - Latos - 22-12-2013 02:20:04

Ktoś kiedyś napisał na forum, jako że z faktu, iż s38 ma biegi w sprzęgle, a 023 w nodze, w 023 możesz uszkodzić automat poprzez zbyt mocne wbijanie biegów. W s38 będzie ciężko. S38 jest chyba mocniejszy odrobinę


RE: silnik - mularczyk129 - 22-12-2013 09:38:30

a wejdzie w mocowania do kadeta ten s38 ?


RE: silnik - Magister - 22-12-2013 10:04:39

Każdy silnik od rometa wejdzie do każdego rometa więc tak.


RE: silnik - rometomaniarz - 22-12-2013 12:04:41

wkładaj ten silnik s-38 mało pali prawie bezawaryjny polecam go


RE: silnik - barcelxxl - 22-12-2013 12:23:20

Przecież to takie same silniki różnią się tylko kształtem. Awaryjny jest zawsze tylko zapłon, a zapłon we wszystkich Rometach oprócz Charta jest taki sam.


RE: silnik - kokosek - 22-12-2013 12:45:09

barcel gów.. prawda!!
Silnik s-38 choć ma miej siły (zapraszam do lektury bo po tym co czytam tutaj to jest Sad ) jest mniej zawodny tylko lubi kosze ukręcać i tak zgodzę się napewno z tym że biegi tak szybko się nie rozpadną

I nie! nie są to te same silniki są na tej samej podstawie prawie

Co do zapłonu cewki itd. Fakt.. jest taki sam ale dobry zrobiony zapłon będzie palił na s-38 lepiej niż na 023.


RE: silnik - barcelxxl - 22-12-2013 13:04:00

(22-12-2013 12:45:09)kokosek napisał(a):  barcel gów.. prawda!!
Silnik s-38 choć ma miej siły (zapraszam do lektury bo po tym co czytam tutaj to jest Sad ) jest mniej zawodny tylko lubi kosze ukręcać i tak zgodzę się napewno z tym że biegi tak szybko się nie rozpadną

I nie! nie są to te same silniki są na tej samej podstawie prawie

Co do zapłonu cewki itd. Fakt.. jest taki sam ale dobry zrobiony zapłon będzie palił na s-38 lepiej niż na 023.

Powiedz mi dlaczego ukręca kosze sprzęgłowe jak ma taki sam wał z wyjątkiem tego że klin jest przesunięty o parę stopni. I piszesz że ma mniej siły to dlaczego ukręca kosz ??? W 023 rozleci się automat a s-38 urwie linka i na dodatek każda manetka się rozlatuje, wypada kulka i sprężynka. To jest to samo !!! Awaryjność jest taka sama. Nie rozumiem też jak zapłon może lepiej się sprawować w s-38 niż w 023. Jak założysz zapłon do rozlatującego sie 023 to na pewno nie będzie działał tak dobrze jak w s-38. 023 ma stopień sprężania 8 a s-38 6,5 ale za to 023 ma 1,7 KM a s-38 1,8 KM.


RE: silnik - kokosek - 22-12-2013 13:10:10

Skoro dysponujesz taką wiedzą wytłumacz mi czemu s-38 jest podatniejszy na tuning (Pana Sałka)?.

Z linką także się nie zgodzę dobra linka posłuży długooo! to samo z manetkami

Może nie wszystkim ukręcać koszę mi ukreciło 3 i to było z powodu zjazdu z stromych górek. także nie każdemu to się przytrafi a ja dopiero póżniej to odkryłem.
Ostanio miałem jeden silnik s-38 i 2silniki 023 po remoncie a iskrowniki? przekładane od jednego do drugiego i gdzie najlepiej palił? S38. Czemu mnie się nie pytaj odpowiedz sobie sam Smile

Co do tej mocy nie zgodzę się że 1,8km..

Moc maksymalna: 1,4 KM przy 4000 obr./min.
Moment maksymalny: 2,8 Nm przy 2750 obr./min.
Liczba przełożeń: 2
Instalacja elektryczna: 6V 20W
Ciężar motoroweru: 45 kg do 50 kg (w zależności od modelu)
Spalanie: 1,8 do 2,0 l/100 km
Prędkość maksymalna: 40 km/h według danych producenta


RE: silnik - barcelxxl - 22-12-2013 13:13:58

Sorki z tym 1,8 to się rozpędziłem.


RE: silnik - mularczyk129 - 22-12-2013 13:34:05

to się opłaci kupić silnik s38 czy zostać na 023 ? bo mi chodzi żeby się tak nie psuł i ie robił buuuuu Wink