![]() |
[Ogar 200] Remont silnika ogar 200 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +---- Dział: Romet Ogar 200 (/forumdisplay.php?fid=143) +---- Wątek: [Ogar 200] Remont silnika ogar 200 (/showthread.php?tid=19633) |
Remont silnika ogar 200 - gincu99 - 19-10-2013 21:41:48 Witam Mam zamiar zrobić remont całego silnika mój budżet ![]() Więc tak chciał bym kupić łożyska (skf z luzem c3) są u mnie w sklepie po 10zł za szt. i uszczelniacze to ok.20-30zł za kpl. mam też luz na wale ale tylko lewo-prawo 2mm<--l-->2mm więc to chyba nie dużo a góra-duł nie ma luzów więc wału nie będę wymieniał ani regenerował. Mam zamiar zrobić I szlif cylindra 30-60zł i kupić nowy tłok znalazłem taki ale czy jest to czeski(oryginalny) czy to jakiś chiński http://allegro.pl/nowy-oryg-tlok-jawa-jawka-ogar-38-25mm-z-epoki-i3639253751.html Będę też tuningował trochę: -skrócenie nóżki o 1mm od strony gaźnika -odchudzenie tłoka -splanowanie głowicy 1-1,5 mm -polerka kanałów itp. czy da mi coś to mocy? czy ten tłok jest porządny? Mam też problem ponieważ jak kupowałem ogara od pana 2 i nie podpisywałem z nim umowy ponieważ między właścicielem 1-2 też nie było umowy tylko pan od którego kupiłem motor dał mi dowód rejestracyjny i są tablice czy da się zarejestrować? czy potrzebna umowa między panem który jest na dowodzie? RE: Remont silnika ogar 200 - BigSoft - 20-10-2013 00:08:13 Luz poprzeczny korbowodu jest normalny i występuje nawet w nowym wale korbowym. Jak nie masz luzu góra-dół to tylko się cieszyć. Pamiętaj, że przy montażu nowego tłoka warto też wymienić sworzeń. Ważne jest też to czy w tulejce sworznia nie masz luzu góra-dół oraz czy sam sworzeń nie ma luzu poprzecznego w tulejce. Chodzi mi o tendencję do wahania się sworznia z tłokiem, co też jest nieporządane i jeżeli takie zjawisko występuje, to należy taką tulejkę wymienić i spasować z nowym sworzniem. RE: Remont silnika ogar 200 - gincu99 - 20-10-2013 09:41:12 sworzeń w tulejke wchodzi z małym oporem więc raczej nie trzeba wymieniać a co z tym tuningiem czy to coś da? i ta rejestracja czy się da czy muszę mieć umowę z panem 1 który jest na dowodzie a czy ten tlok jest czeski RE: Remont silnika ogar 200 - blacha99 - 20-10-2013 18:19:53 Tłok jest napewno chinski jak kazdy teraz , kupisz albo uzywany albo taki , ja kupiłem nowy i chodzi już 3 rok w wsk ![]() RE: Remont silnika ogar 200 - gincu99 - 20-10-2013 18:36:04 a macie jakichś dobrych sprzedawców bo miałem już założony jakiś chiński 3p troche puchł ale dało się jechać a co z tą rejestracją RE: Remont silnika ogar 200 - Marwerick - 20-10-2013 18:53:23 (20-10-2013 18:19:53)Romet Ogar200 napisał(a): Tłok jest napewno chinski jak kazdy teraz , kupisz albo uzywany albo taki , ja kupiłem nowy i chodzi już 3 rok w wsk co do tego tłoka to nie jest chiński lecz czeski orginalny popatrz na oznaczenia i tu jak nie wierzysz masz fotki jak wygląda czeski tłok http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=13792&page=15 RE: Remont silnika ogar 200 - gincu99 - 20-10-2013 19:13:48 Tak właśnie myślałem ale przedmówca mówił że to chiński czyli opłaca wydać się 50zł na tłok z pierścieniami kupie od razu 4 bo po dotarciu trzeba zmienić będę robić szlif cylindra a co z tą rejestracją da się czy trzeba umowe Będę też wymieniał sprężyny z przodu rozkręciłem już lagi wyszły te chromowane ale sprężyny zostały w środku wyszły jedynie te połamane części sprężyn ale reszta w środku nie da się wyciągnąć więc wpadłem na pomysł Będę też wymieniał sprężyny z przodu rozkręciłem już lagi wyszły te chromowane ale sprężyny zostały w środku wyszły jedynie te połamane części sprężyn ale reszta w środku nie da się wyciągnąć więc wpadłem na pomysł RE: Remont silnika ogar 200 - blacha99 - 20-10-2013 19:44:06 Bez umowy to raczej nieda rady , mam ten sam prolem ![]() RE: Remont silnika ogar 200 - gincu99 - 20-10-2013 19:46:20 no to będę musiał zadzwonić do tego pana co kupywałem ogiego i zapytać czy ma jakiś kontakt z tym co jest na dowodzie RE: Remont silnika ogar 200 - ARES - 18-04-2017 12:43:07 Co do chińskich częśco to tłok na takim tunningu będzie ci puchł. Jak ja w ogarku mam R2 bez wiejskiego tuningu i puchnie oczywiście jak po dłuższej jeździe zaczyna mulić to odrazu przerwa. Cylinder wyregeneruj tzw zrób szlif. Wał zostaw w spokoju , inne części wyczyść w tym gaźnik łożyska polskie PPL jak zrobisz na gorąco to będzie dobrze ( jak będą miały osłonki to zdejmij bo się zatrą a osłonkach) ja bym jeszcze wymienił tarcze korkowe w sprzęgle i wężyk z filtrem bo po jakimś czasie robi się taki niemiły moja rada nie tuninguj bo to niszczy silnik. Jak zależy ci na prędkości to kup sobie jakiś chiński piździk z biegami 125 a nie niszcz klasyków a simmery z NAKa bo są spoko RE: Remont silnika ogar 200 - Odrestaurator - 18-04-2017 13:19:50 (18-04-2017 12:43:07)ARES napisał(a): Co do chińskich częśco to tłok na takim tunningu będzie ci puchł. Jak ja w ogarku mam R2 bez wiejskiego tuningu i puchnie oczywiście jak po dłuższej jeździe zaczyna mulić to odrazu przerwa. Cylinder wyregeneruj tzw zrób szlif. Wał zostaw w spokoju , inne części wyczyść w tym gaźnik łożyska polskie PPL jak zrobisz na gorąco to będzie dobrze ( jak będą miały osłonki to zdejmij bo się zatrą a osłonkach) ja bym jeszcze wymienił tarcze korkowe w sprzęgle i wężyk z filtrem bo po jakimś czasie robi się taki niemiły moja rada nie tuninguj bo to niszczy silnik. Jak zależy ci na prędkości to kup sobie jakiś chiński piździk z biegami 125 a nie niszcz klasyków a simmery z NAKa bo są spoko Co jak co, ale kolega chyba zdążył przez niespełna cztery lata wyremontować ten silnik... RE: Remont silnika ogar 200 - plusminus - 18-04-2017 23:21:56 (18-04-2017 12:43:07)ARES napisał(a): Co do chińskich częśco to tłok na takim tunningu będzie ci puchł. Jak ja w ogarku mam R2 bez wiejskiego tuningu i puchnie oczywiście jak po dłuższej jeździe zaczyna mulić to odrazu przerwa. Cylinder wyregeneruj tzw zrób szlif. Wał zostaw w spokoju , inne części wyczyść w tym gaźnik łożyska polskie PPL jak zrobisz na gorąco to To ja mam dwa pytania skoro już tak ciekawie opisałeś temat. -Na jakiej podstawie chcesz wał zostawić bez regeneracji? -Co znaczy, że łożyska zrobić na gorąco? |