Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC (/showthread.php?tid=18269) |
Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - stqc - 27-08-2013 18:56:42 Siemka jako że mój Chart z gaźnikiem 14MC zaczął palić ok. 5L/100km postanowiłem temu zapobiec, aha jednocześnie ciężko strasznie palił. No więc postanowiłem napisać mały poradnik czyszczenia i uszczelnienia poprawnie gaźnika 14MC No więc zaczynamy 1. Wykręcamy gaźnik z Charta (można i z czegoś innego jeżeli ktoś ma ten gaźnik w jakimś innym silniku) 2.Kładziemy go na np. gazete i zaczynamy rozbierać. Tak wygląda gaźnik bez osłony przepustnicy, przepustnicy z iglicą i gumy filtra powietrza http://imageshack.us/a/img821/7204/44c1.jpg 3.Zdejmujemy kopułkę pływaka i ukarze nam się taki widok http://imageshack.us/a/img41/7581/0hgo.jpg 4.Wyjmujemy bolec i swobodnie wyjmujemy pływak UWAGA NALEŻY SPRAWDZIĆ CZY PŁYWAK PŁYWA Gdy zdejmiemy go i będzie on pływać widzimy coś takiego http://imageshack.us/a/img197/2459/kgrt.jpg 5.Wyjmujemy zaworek iglicowy 6.Teraz zdejmujemy rozpylacz. No więc warto do środka tam gdzie wchodzi przepustnica włożyć coś aby rozpylacz nam sztywno siedział po czym ściskamy sprężynę, zdejmujemy zabezpieczenie i mamy to zdjęte. Tak wygląda zamontowany rozpylacz http://imageshack.us/a/img16/1646/9a6f.jpg A tak rozmontowany http://imageshack.us/a/img837/8265/9x6h.jpg 7.Odkręcamy "śrubę" przez którą płynie paliwo jak nałożymy na nią wężyk http://imageshack.us/a/img836/2793/6mjp.jpg 8.Teraz wykręcamy śruby które są do regulacji obrotów i paliwa http://imageshack.us/a/img845/8909/t4t6.jpg 9.Tak wygląda mój rozmontowany gaźnik 14MC http://imageshack.us/a/img197/3674/tq0v.jpg http://imageshack.us/a/img703/372/g4gk.jpg 10.no to teraz aby dobrze go uszczelnić trzeba zrobić zakupy w sklepie hydraulicznym potrzeba 3oringi. Najmniejszy na śrubę regulacji obrotów, średni na rozpylacz a największy na komorę pływaka Za wszystko zapłaciłem 90gr http://imageshack.us/a/img90/3264/9e1s.jpg 11.Teraz trzeba dorobić uszczelkę rozpylacza, ale z czego Ja to zrobiłem z dętki i jakoś się spisuje Dętkę należy naciąć literę w kształcie X po czym włożyć rozpylacz i dociąć na odpowiednią wielkość Coś takiego http://imageshack.us/a/img821/4927/vhb9.jpg 12.Składamy, wkładamy rozpylacz gdzie jego miejsce (oczywiście z uszczelką ma być) po czym zakładamy na niego oring http://imageshack.us/a/img843/9839/q1sc.jpg 13. Na rozpylacz z oringiem zakładamy "miske" sprężynę (warto ją lekko rozciągnąć) i znowu "miska" po czym zabezpieczamy to zabezpieczeniem http://imageshack.us/a/img835/7431/ku46.jpg 14. Teraz nakładamy największy Oring tak jak to na zdjęciu widać ma bardzo dokładnie przylegać i dobrze pasować http://imageshack.us/a/img18/2130/4src.jpg http://imageshack.us/a/img809/5744/g3mq.jpg (tym zabiegiem powiększyliśmy pojemność komory pływakowej, u mnie to zakończyło problem brakowania paliwa na jeździe 3Biegiem na MAX gazu) 15.Wkładamy zaworek http://imageshack.us/a/img818/6356/eozw.jpg 16.-"- Pływak http://imageshack.us/a/img850/2364/yxlb.jpg 17. Zamykamy komorę pływakową kopułką http://imageshack.us/a/img547/3323/ezfy.jpg Zostało nam już tylko wkręcić śruby od regulacji, aha ten mały oring należy założyć na śrubę od regulacji obrotów. JA jeszcze polecam wymienić uszczelkę jeżeli nie macie to wystukacjcie kluczami 17 i 8 z kartonu po czym posmarujcie ją smarem i przykręćcie gaźnik gumę i podłączcie przewód paliwowy Pozostało wam już tylko wyregulować gaźnik i jazda Komentować, krytykować i piszcie co zrobiłem źle. no to komentujcie i ocencie poradnik RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - motoryniarz123 - 31-08-2013 00:49:31 Poradnik pierwsza klasa k: RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - stqc - 31-08-2013 11:36:25 Jak narazie to spalił mi około 2,5L/100km więc jestem zadowolony RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - BigSoft - 31-08-2013 20:00:25 No i świetnie, poradnik na pewno się przyda, bo z tego co widzę, trochę osób ma problemy z serwisowaniem tego gaźniczka RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - MrF4k - 31-08-2013 20:36:27 Poradnik znakomity. Sam tylko przeczyściłem gaźnik zupełnie przypadkowo bo sie zapchał i wyregulowałem od nowa i Chart na moim 16MC pali bardzo skromnie robie ok 35-40km na 1l RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - stqc - 01-09-2013 11:24:38 Cieszę się ze poradnik się podoba i odpowiada Właśnie tak jak BigSoft pisze dużo osób narzeka na to że ciężko pali, zalewa i inne tego typu rzeczy, ale można temu zapobiec właśnie tym zabiegiem PS sory za zdjęcia, może za jakiś czas ukarze się poradnik o czyszczeniu gaźnika Bing 1/14/206. Warto też dodać aby gaźnik składać z schematem i złożyć aby wszystko było ! RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - minu07 - 17-11-2013 19:07:50 Bardzo fajny poradnik, dałoby radę, zebyś podał wymiary oringów ?? bede bardzo wdzięczny RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - stqc - 19-11-2013 15:16:51 oringi tak jak na pw ci pisałem aby dobrze przylegal do rozpylacza i mieścił się w misce RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - cyfra+ - 14-09-2018 13:14:59 Witam może by tak fotki odnowić poradnik pierwsza klasa ale foty zdechły RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - stqc - 14-09-2018 13:39:56 Fotki niestety serwer zjadł s nie mam ich kopi jakby ktoś miał 14MC na sprzedaż nawet zniszczone to bym chętnie kupił i uzupełnił ten poradnik RE: Czyszczenie i uszczelnienie gaźnika 14MC - elmer - 21-12-2023 12:42:57 Mam taki gaźnik, ale wolałbym go zostawić na Charcie. Z tego co widzę dostać taki teraz to prawie graniczy z cudem. Mogę rozebrać na kawałeczki i porobić zdjęcia, bo i tak na postoju gdzieś przelewa. Jest sens? Pewnie większość już przeszła na inny... |