Gaźnik Chart - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20) +--- Wątek: Gaźnik Chart (/showthread.php?tid=16838) Strony: 1 2 |
Gaźnik Chart - szatanek3101 - 20-07-2013 00:14:46 Witam prawdopodobnie będę musiał zmienić gaźnik w charcie.. i tu pada pytanie czy dobrym rozwiązaniem będzie gaźnik oryginalny czy może jakiś zamiennik przykładowo Amal od simka więc co sądzicie ? RE: Gaźnik Chart - kondi0098 - 20-07-2013 00:37:00 najlepiej spraw sobie gaźnik k60b bo masz mniejsze spalanie i większy gardziel ja jeszcze go troszke rozpiłowałem na storzek i o wiele szybciej wchodzi na obroty i sie czerpie niesamowitą satysfakcje zjazdy !! RE: Gaźnik Chart - mikolaj.lukasik - 20-07-2013 01:03:26 oj kup sobie orginalny gażnik bo on był właśnie stworzony do tego motorka a nie jak kondi0098 piszse jakieś inne najlepszy jest orginalny bo on właśnie był zaprojektowany do danego pojazdu RE: Gaźnik Chart - BigSoft - 20-07-2013 14:03:03 Kupując używany, oryginalny gaźnik ma dużą szansę, że będą problemy. Jednak nie twierdzę, że nie będzie dobrze chodził, po prostu zależy w jakim stanie będzie egzemplarz, który kupisz... Nowy 14mc czy bing 1/14/206 jest nie do zdobycia, a jeżeli się takie coś pojawi, to będzie cud i cena też będzie do tego cudu adekwatna. Inny gaźnik? K60B - da radę, ale idealny nie jest, no i trzeba szukać oryginalnego. Od razu zaopatrz się w większą dyszę główną, ja miałem bodajże 68 albo 65, ale raczej to pierwsze. 16n1-x - ja miałem 16n1-11 kiedyś i na tym gaźniku chyba mi najlepiej chodził silnik spośród tych które miałem (pomijam oryginalne). Amal 16T - Nie wiem co sądzić. Mam obecnie taki gaźnik u siebie i niby jeżdżę, ale nie mogę z nim dojść do ładu. Oryginalna dysza główna 65 jest za duża do Charta. Podobnie z dyszą biegu jałowego, która ma oznaczenie 39. Na takim zestawie Chart potrafił mi łyknąć 4,5l/100, a dodam, że wcześniej na bingu zamykał się pomiędzy 2,5 a 3l/100km (bing mi się popsuł)... Zmieniłem dyszę główną na 60 i iglica na środek - chodzi dobrze, ale gdy na ciepłym silniku zatrzymam się na skrzyżowaniu, to zaleje dziada, bo ma za dużą dyszę biegu jałowego i nie da się tego wyregulować. Spalanie spadło do ok 3,5l/100km. Co gorsza nie dość, że dysze i ogólnie częsci do tego gaźnika są znacznie droższe od części do np 16n1, to rozmiary dysz coś się nie zgadzają. Ja sobie kupiłem 3 dysze, teoretycznie o mniejszym przelocie: 35, 30 i 25. Każda z nich ma większy otwór od tej oryginalnej 39! I co o tym myśleć? Nie wiem. Wiem tyle, że wywaliłem niecałe 30zł w błoto, bo jedna dysza kosztuje około 9zł... RE: Gaźnik Chart - szatanek3101 - 20-07-2013 16:24:58 Ogólnie nie wspomniałem że wraz z chartem nabyłem parę części między innymi z 4 gaźniki mam 2x k60b binga itp tylko logicznie myśląc kiedy były one w częściach oznacza to że są jakieś lipne.. ewentualnie można je zregenerować (wymienić dysze, przedmuchać, przemyć) dostosuje się do waszych rad pomyślę zobaczę.. Wszyscy macie pomógł dzięki za odzew RE: Gaźnik Chart - mikolaj.lukasik - 20-07-2013 16:32:00 (20-07-2013 16:24:58)szatanek3101 napisał(a): Ogólnie nie wspomniałem że wraz z chartem nabyłem parę części między innymi z 4 gaźniki mam 2x k60b binga itp tylko logicznie myśląc kiedy były one w częściach oznacza to że są jakieś lipne.. ewentualnie można je zregenerować (wymienić dysze, przedmuchać, przemyć) dostosuje się do waszych rad pomyślę zobaczę.. Wszyscy macie pomógł dzięki za odzew sprawdż czy one są dobre to nie kosztuje ja jak kupiłem jawke to facet mi dożucił 2 gażniki i mówiłże śą zepsute ale mi sie nudziło to je założyłem i wyrgulowałem i chodziła jawka nanichlepiej niżż natym co miała jak ją kupiłe RE: Gaźnik Chart - EGON - 09-08-2013 22:52:33 ja obecnie mam gm12f w charcie szukam mc14 ale ciężko to nabyć, na tym gm12f jedzie mi 60 km/h ale dopiero jak silnik jest gorący wcześniej max 45-50 km/h zastanawiam się na kupnem gm13f ma wieksza dysze i przelot i moge taki kupić nowy polski bo na 14mc już straciłem nadzieję. RE: Gaźnik Chart - chart21050 - 09-08-2013 22:56:32 Powiem ci tyle. Nie kupuj 14 mC. Mam w swoim posiadaniu 2 kompletne i jeden w częściach. Żaden dobrze nie chodzi. Założonego mam k60b. Chinola. Jeżdżę już rok. Przesłona od ssania pękła dysza jest za mała przydało by się większą ale i tak wyciągam ~ 60km/h RE: Gaźnik Chart - EGON - 09-08-2013 22:58:49 a co dolega tym 14mc ze nie działaja poprawnie jak masz 2.5 nie da rady złożyc jednego dobrego? RE: Gaźnik Chart - chart21050 - 09-08-2013 23:03:24 Każdy jest chyba zużyty. Jednego zalewa, drugi nie trzyma obrotów. RE: Gaźnik Chart - Amanssy - 09-08-2013 23:08:42 Jeśli zalewa to sprawdź oringi i miseczki na rozpylaczu.Podejrzewam,że jakiegoś ci brakuje i przez to zalewa. RE: Gaźnik Chart - EGON - 09-08-2013 23:09:57 a taki od simsona podejdzie http://allegro.pl/gaznik-bvf-16n1-12-simson-simson-schwalbe-kr51-2-i3409386255.html ?? RE: Gaźnik Chart - BigSoft - 10-08-2013 17:04:47 Ja miałem w pierwszym Charcie 16n1-11 i chodził dobrze. Poszukaj jakie są różnice między 16n1-11 a 16n1-12. Trzeba dorobić króciec ssący do niego, choć ponoć można pokombinować z oryginalnym króćcem pod gaźnik 14mc. RE: Gaźnik Chart - EGON - 13-08-2013 13:49:42 Zakupiłem dziś nowy gaźnik gm13 data produkcji 09.1984r nigdy nie używany rozebrałem go by przedmuchać z kurzu i mam pytanko element zaznaczony strzałką ma dziurkę ale nie jest ona centralnie skierowana na wprost lecz lekko w prawo czy tak ma być ? RE: Gaźnik Chart - stqc - 13-08-2013 14:03:02 ten element to rozpylacz można to nakierować równo ale to jakoś specjalnie nie szkodzi |