Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Gaźnik Chart - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Usprawnienia (/forumdisplay.php?fid=20)
+--- Wątek: Gaźnik Chart (/showthread.php?tid=16838)

Strony: 1 2


Gaźnik Chart - szatanek3101 - 20-07-2013 00:14:46

Witam prawdopodobnie będę musiał zmienić gaźnik w charcie.. i tu pada pytanie czy dobrym rozwiązaniem będzie gaźnik oryginalny czy może jakiś zamiennik przykładowo Amal od simka Wink więc co sądzicie ?


RE: Gaźnik Chart - kondi0098 - 20-07-2013 00:37:00

najlepiej spraw sobie gaźnik k60b bo masz mniejsze spalanie Big Grin i większy gardziel Big Grin ja jeszcze go troszke rozpiłowałem na storzek Big Grin i o wiele szybciej wchodzi na obroty i sie czerpie niesamowitą satysfakcje zjazdy !!Big Grin


RE: Gaźnik Chart - mikolaj.lukasik - 20-07-2013 01:03:26

oj kup sobie orginalny gażnik bo on był właśnie stworzony do tego motorka a nie jak kondi0098 piszse jakieś inne najlepszy jest orginalny bo on właśnie był zaprojektowany do danego pojazdu


RE: Gaźnik Chart - BigSoft - 20-07-2013 14:03:03

Kupując używany, oryginalny gaźnik ma dużą szansę, że będą problemy. Jednak nie twierdzę, że nie będzie dobrze chodził, po prostu zależy w jakim stanie będzie egzemplarz, który kupisz...

Nowy 14mc czy bing 1/14/206 jest nie do zdobycia, a jeżeli się takie coś pojawi, to będzie cud i cena też będzie do tego cudu adekwatna.

Inny gaźnik?
K60B - da radę, ale idealny nie jest, no i trzeba szukać oryginalnego. Od razu zaopatrz się w większą dyszę główną, ja miałem bodajże 68 albo 65, ale raczej to pierwsze.

16n1-x - ja miałem 16n1-11 kiedyś i na tym gaźniku chyba mi najlepiej chodził silnik spośród tych które miałem (pomijam oryginalne).

Amal 16T - Nie wiem co sądzić. Mam obecnie taki gaźnik u siebie i niby jeżdżę, ale nie mogę z nim dojść do ładu. Oryginalna dysza główna 65 jest za duża do Charta. Podobnie z dyszą biegu jałowego, która ma oznaczenie 39. Na takim zestawie Chart potrafił mi łyknąć 4,5l/100, a dodam, że wcześniej na bingu zamykał się pomiędzy 2,5 a 3l/100km (bing mi się popsuł)... Zmieniłem dyszę główną na 60 i iglica na środek - chodzi dobrze, ale gdy na ciepłym silniku zatrzymam się na skrzyżowaniu, to zaleje dziada, bo ma za dużą dyszę biegu jałowego i nie da się tego wyregulować. Spalanie spadło do ok 3,5l/100km. Co gorsza nie dość, że dysze i ogólnie częsci do tego gaźnika są znacznie droższe od części do np 16n1, to rozmiary dysz coś się nie zgadzają. Ja sobie kupiłem 3 dysze, teoretycznie o mniejszym przelocie: 35, 30 i 25. Każda z nich ma większy otwór od tej oryginalnej 39! I co o tym myśleć? Nie wiem. Wiem tyle, że wywaliłem niecałe 30zł w błoto, bo jedna dysza kosztuje około 9zł...


RE: Gaźnik Chart - szatanek3101 - 20-07-2013 16:24:58

Ogólnie nie wspomniałem że wraz z chartem nabyłem parę części między innymi z 4 gaźniki mam 2x k60b binga itp ;D tylko logicznie myśląc kiedy były one w częściach oznacza to że są jakieś lipne.. ewentualnie można je zregenerować (wymienić dysze, przedmuchać, przemyć) dostosuje się do waszych rad ;P pomyślę zobaczę.. Wszyscy macie pomógł dzięki za odzew Wink


RE: Gaźnik Chart - mikolaj.lukasik - 20-07-2013 16:32:00

(20-07-2013 16:24:58)szatanek3101 napisał(a):  Ogólnie nie wspomniałem że wraz z chartem nabyłem parę części między innymi z 4 gaźniki mam 2x k60b binga itp ;D tylko logicznie myśląc kiedy były one w częściach oznacza to że są jakieś lipne.. ewentualnie można je zregenerować (wymienić dysze, przedmuchać, przemyć) dostosuje się do waszych rad ;P pomyślę zobaczę.. Wszyscy macie pomógł dzięki za odzew Wink

sprawdż czy one są dobre to nie kosztuje ja jak kupiłem jawke to facet mi dożucił 2 gażniki i mówiłże śą zepsute ale mi sie nudziło to je założyłem i wyrgulowałem i chodziła jawka nanichlepiej niżż natym co miała jak ją kupiłe


RE: Gaźnik Chart - EGON - 09-08-2013 22:52:33

ja obecnie mam gm12f w charcie szukam mc14 ale ciężko to nabyć, na tym gm12f jedzie mi 60 km/h ale dopiero jak silnik jest gorący wcześniej max 45-50 km/h zastanawiam się na kupnem gm13f ma wieksza dysze i przelot i moge taki kupić nowy polski bo na 14mc już straciłem nadzieję.


RE: Gaźnik Chart - chart21050 - 09-08-2013 22:56:32

Powiem ci tyle. Nie kupuj 14 mC. Mam w swoim posiadaniu 2 kompletne i jeden w częściach. Żaden dobrze nie chodzi. Założonego mam k60b. Chinola. Jeżdżę już rok. Przesłona od ssania pękła :F dysza jest za mała przydało by się większą ale i tak wyciągam ~ 60km/h


RE: Gaźnik Chart - EGON - 09-08-2013 22:58:49

a co dolega tym 14mc ze nie działaja poprawnie jak masz 2.5 nie da rady złożyc jednego dobrego?


RE: Gaźnik Chart - chart21050 - 09-08-2013 23:03:24

Każdy jest chyba zużyty. Jednego zalewa, drugi nie trzyma obrotów. Smile


RE: Gaźnik Chart - Amanssy - 09-08-2013 23:08:42

Jeśli zalewa to sprawdź oringi i miseczki na rozpylaczu.Podejrzewam,że jakiegoś ci brakuje i przez to zalewa.


RE: Gaźnik Chart - EGON - 09-08-2013 23:09:57

a taki od simsona podejdzie http://allegro.pl/gaznik-bvf-16n1-12-simson-simson-schwalbe-kr51-2-i3409386255.html ??


RE: Gaźnik Chart - BigSoft - 10-08-2013 17:04:47

Ja miałem w pierwszym Charcie 16n1-11 i chodził dobrze. Poszukaj jakie są różnice między 16n1-11 a 16n1-12.

Trzeba dorobić króciec ssący do niego, choć ponoć można pokombinować z oryginalnym króćcem pod gaźnik 14mc.


RE: Gaźnik Chart - EGON - 13-08-2013 13:49:42

Zakupiłem dziś nowy gaźnik gm13 data produkcji 09.1984r nigdy nie używany rozebrałem go by przedmuchać z kurzu i mam pytanko element zaznaczony strzałką ma dziurkę ale nie jest ona centralnie skierowana na wprost lecz lekko w prawo czy tak ma być ?





RE: Gaźnik Chart - stqc - 13-08-2013 14:03:02

ten element to rozpylacz można to nakierować równo ale to jakoś specjalnie nie szkodzi Big Grin