Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
60ccm - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Inne jednoślady PRLu (/forumdisplay.php?fid=174)
+--- Dział: Inne - Problemy techniczne (/forumdisplay.php?fid=194)
+--- Wątek: 60ccm (/showthread.php?tid=15801)

Strony: 1 2


60ccm - patrykkol997 - 22-06-2013 15:24:41

Pytanie do tych co mają. Czy bardzo czuć różnicę między 50ccm, a 60ccm?
Chodzi mi o zwykłe 60ccm na tłoku 2p. Mam okazje kupić po znajomości, ale nie wiem czy mi się opłaca w to bawić.


RE: 60ccm - patrykkol997 - 23-06-2013 11:10:29

To jak? Jeździ ktoś na tym forum na zwykłym 60ccm?


RE: 60ccm - fosa - 23-06-2013 11:15:43

ja jeżdżę i jest duża różnica pod górki normalnie jedzie w 2 osoby jest idealny


RE: 60ccm - kondzio310 - 23-06-2013 11:19:09

różnica nie za wielka, dużo osób odczuwa różnice ale z tego powodu że stary cylinder czyli ta 50 ccm, jest już dość wytarta no i nie ma takiej kompresji jak na nowym cylindrze, to gównie dla tego,


RE: 60ccm - Semmao - 23-06-2013 11:24:35

(23-06-2013 11:15:43)fosa napisał(a):  ja jeżdżę i jest duża różnica pod górki normalnie jedzie w 2 osoby jest idealny

Może najpierw zobacz o jaki silnik pyta zanim się wypowiesz!? W Ogarze 205 w silniku 023 nie będzie praktycznie żadnej różnicy...


RE: 60ccm - patrykkol997 - 23-06-2013 11:31:01

Jbc chodzi o silnik simsona S51


RE: 60ccm - kondzio310 - 23-06-2013 11:45:20

za wielkiej różnicy nie bedzie,


RE: 60ccm - danio44 - 23-06-2013 11:45:30

Na zwyklejszej sześćdziesiątce nie czuć wielkiej różnicy Smile


RE: 60ccm - koi7 - 23-06-2013 12:38:43

Większa moc, ale i spalanie. Na pewno bo z kolegą się praktykowało best do szybkości nic praktycznie ten cyl nie wniesie, tylko mocy będzie.


RE: 60ccm - kondzio310 - 23-06-2013 12:43:55

szybkość, to przełożenia, a nie cylinder,


RE: 60ccm - koi7 - 23-06-2013 12:58:33

No właśnie bo to w końcu 2sów. simak i tak ładnie ciśnie na normalnym. Ja bym tego nie ruszał masz dobrze to nie grzeb look:


RE: 60ccm - Irek - 23-06-2013 20:44:54

Czuć różnice, w końcu o 3 mm większa średnica . Oczywiście trzeba do tego założyć głowice S60, ustawić odpowiednio zapłon i wyregulować gaźnik. Wg mnie, patrząc na ceny cylindrów na prawde warto. Najlepsze połączenie to cylinder i głowica AL-MOT a do tego tłok węgierski albo MZA Sport tzw "ciemny"
Obecnie mam 2 Simsony ; S61 z Amalem 16T, wydechem AoA1 i zapłonem elektronik oraz w pełni seryjne S51. Różnica jest bardzo duża, a koszt przeróbek niewielki .


RE: 60ccm - fosa - 23-06-2013 21:07:51

(23-06-2013 11:24:35)Semmao napisał(a):  
(23-06-2013 11:15:43)fosa napisał(a):  ja jeżdżę i jest duża różnica pod górki normalnie jedzie w 2 osoby jest idealny

Może najpierw zobacz o jaki silnik pyta zanim się wypowiesz!? W Ogarze 205 w silniku 023 nie będzie praktycznie żadnej różnicy...

Semmao - dobrze wiem co mówie bo mam ten cylinder w kadecie


RE: 60ccm - patrykkol997 - 23-06-2013 22:45:04

(23-06-2013 20:44:54)Irek napisał(a):  Czuć różnice, w końcu o 3 mm większa średnica . Oczywiście trzeba do tego założyć głowice S60, ustawić odpowiednio zapłon i wyregulować gaźnik. Wg mnie, patrząc na ceny cylindrów na prawde warto. Najlepsze połączenie to cylinder i głowica AL-MOT a do tego tłok węgierski albo MZA Sport tzw "ciemny"
Obecnie mam 2 Simsony ; S61 z Amalem 16T, wydechem AoA1 i zapłonem elektronik oraz w pełni seryjne S51. Różnica jest bardzo duża, a koszt przeróbek niewielki .
Jest konieczna zmiana głowicy? Cylinder który mam zamiar kupić jest z Almotu a tłok MZA 2p. GAźnik będzie albo 16N3 albo Dellorto 21mm


PS. Jaki masz v-max w twoich Simsonach?


RE: 60ccm - szopen45 - 23-06-2013 23:12:31

21 na serię bd chyba za duży Wink