![]() |
Docieranie Ogar 200 - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: Docieranie Ogar 200 (/showthread.php?tid=1377) |
Docieranie Ogar 200 - 19ElectroBDG46 - 09-08-2011 16:45:13 Siema chcialem sie was zapytac czy mogli byscie mi napisac jak najlepiej dotrzec slinik? jakis poradnik czy cos ![]() RE: Docieranie Ogar 200 - edge - 09-08-2011 17:00:09 Po przebiegu 100km od remontu silnika, należy sprawdzić dociągnięcie wszystkich jego śrub i nakrętek; natomiast przejechanie 500km sugeruje wymianę oleju w skrzyni biegów (oczywiście gdy zakładaliśmy nową). Pierwsze 600km zaleca się przejechać bez pasażera i nie przekraczać prędkości: - na I biegu - 18 km/h - na II biegu - 28 km/h - na III biegu - 35 km/h Po tym przebiegu można już stopniowo zwiększać szybkość, natomiast maksymalną prędkość radzę rozwijać (dla pewności jeszcze stopniowo, bez pośpiechu) dopiero po przekroczeniu 1500km.Oczywiście silnikowi nie zaszkodzą krótkie sprinty do max. prędkości - czasem jest dobrze tak go "przedmuchać", ale do pierwszych 500km należy się z tym wstrzymać. Muszę zaznaczyć, że podane wyżej prędkości są opracowane przez producenta i dla różnych motorków będą nieznacznie się różnić. Trzeba trzymać się zasady żeby silnik pracował płynnie, sprzęgło należy puszczać delikatnie, a optymalna stała prędkość to 30-35 km/h. Podczas całego okresu docierki silnik wymaga większego smarowania - dlatego należy karmić silnik mieszanką benzyny z olejem w stosunku 25:1. Można nawet dolać trochę więcej oleju, lecz trzeba uważać żeby nie przesadzić. W tym okresie (a broń Boże do 100 km) nie można katować silnika, nie przeciążać go, nie jeździć "ile fabryka dała", trzeba unikać dróg piaszczystych i co jakiś czas zatrzymywać się żeby ostudzić silnik, szczególnie w upalne lato. Jeśli nie będziemy przestrzegać tych kilku zasad, nastąpi zacieranie się tłoka w cylindrze. Z początku można to odczuć poprzez spadek mocy i szybkości oraz cięższą pracą silnika - pracuje tak jakby chciał, a nie mógł. Jeśli silnik w porę nie zostanie ostudzony, nastąpi gwałtowne zatrzymanie się tłoka w cylindrze poprzedzone swojskim gwizdem - poprostu tłok od gorąca "napuchnie" i zatrze się w cylindrze. Należy odczekać kilka do kilkunastu minut, żeby temperatura silnika wyraźnie spadła (w sytuacjach ekstremalnych można sobie pomóc polewając stopniowo cylinder zimną wodą, ale jest to metoda katorżnicza dla niego). skopiowane z : http://www.przecinak.republika.pl/docieranie.htm mam zgodę autora RE: Docieranie Ogar 200 - bartek66977 - 11-08-2011 00:12:45 Jeździć na niskich obrotach nie piłować go RE: Docieranie Ogar 200 - Uszi - 12-08-2011 00:25:28 Do 100 km jeździj na 1/4 manetki na każdym biegu. Po 100km raz rusz sobie ze świateł do 3/4 manetki i odpuść. Do 250km jeździj na 1/2 manetki. Później możesz 3/4 manetki. Pamiętaj, żeby nigdy nie jeździć ciągle na jednym biegu. Częste redukcje itd. Nie bój się dać mu w dupę tak po 250km. Raz na jakiś czas możesz gaz do oporu i odpuścić, żeby wiedział co go czeka. Bo jak będziesz jeździł na niskich obrotach to go w ch*j zamulisz ![]() Przepizduj go co jakiś czas ![]() RE: Docieranie Ogar 200 - 19ElectroBDG46 - 12-08-2011 16:07:11 No dzieki bd go pizdzil ;] |