Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!
Opór kręcenia - Wersja do druku

+- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl)
+-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221)
+--- Wątek: Opór kręcenia (/showthread.php?tid=13458)



Opór kręcenia - Kanilox - 14-04-2013 02:28:53

Siema, czy wiecie może dlaczego mam w swoim silniku bardzo duży opór przy kręceniu wałem? Znaczy jak sam wał się kręcił bardzo swobodnie a dopiero po założeniu wałków biegów i złączeniu silnika do kupy zaczęło wszystko tak topornie chodzić. Nie świecy założonej a ledwo co się da ręcznie kopką zakręcić.

W silniku nie ma jeszcze oleju, cylinder jest świeżo po szlifie, nie był jeszcze odpalany. (Dezamet 019)

Napiszcie mi czy to się dotrze czy raczej ponowne rozpoławianie silnika.


RE: Opór kręcenia - MotoOgaro - 14-04-2013 09:02:40

No, kompresję ma dobra, a bez świecy lepiej?


RE: Opór kręcenia - Taśma - 14-04-2013 10:09:13

(14-04-2013 02:28:53)kanilox napisał(a):  Nie świecy założonej a ledwo co się da ręcznie kopką zakręcić.

Przypuszczam że w tym fragmencie napisał że nie ma świecy wkręconej -.-


RE: Opór kręcenia - stqc - 14-04-2013 10:30:02

Może tryby są krzywe ?? Lub dystansów zapomniałeś dać Tongue Lub 4 łożyska na wał to za dużo :F


RE: Opór kręcenia - Kanilox - 14-04-2013 14:38:27

(14-04-2013 10:30:02)stqc napisał(a):  Może tryby są krzywe ?? Lub dystansów zapomniałeś dać Tongue Lub 4 łożyska na wał to za dużo :F
Tryby wyglądały na dobre, mieliśmy 3 komplety i wybraliśmy najlepsze z tego tryby, o jakie dystanse chodzi?

A jak wał był włożony z jednej strony na 3 łożyskach do się dobrze kręcił, dopiero po połączeniu obu karterów zaczęło tak ciężko chodzić.


RE: Opór kręcenia - stqc - 14-04-2013 15:06:44

No to wygląda że skrzynia nie zdystansowana. Zrób tak zdejmij kosz ( chodzi mi o to aby rozłączyć skrzynie z wałem ) no i pokręć magnetem jak będzie lekko chodzić to na 99,8 coś ze skrzynią brak dystans lub tryb krzywy Big Grin


RE: Opór kręcenia - Taśma - 14-04-2013 15:30:52

(14-04-2013 15:06:44)stqc napisał(a):  No to wygląda że skrzynia nie zdystansowana. Zrób tak zdejmij kosz ( chodzi mi o to aby rozłączyć skrzynie z wałem ) no i pokręć magnetem jak będzie lekko chodzić to na 99,8 coś ze skrzynią brak dystans lub tryb krzywy Big Grin

jezu -.-
Pokręć magnetem jak będzie lekko szło to ok. I kopnij go normalnie jak byś odpalał. jak będzie lekko szło to masz krzywy kosz sprzęgłowy, albo nie masz pod nim podkładki.


RE: Opór kręcenia - Kanilox - 14-04-2013 16:07:36

Sam wał kręcił się dobrze, wałek skrzyni biegów robi opór.


RE: Opór kręcenia - Kanilox - 14-04-2013 17:16:47

A może to koło zamachowe/zębate trze o karter, no nie wiem, wszystko było składane dokładnie według schematu i nie wydaje mi się żeby jakieś części brakowało, tryby były dobierane dokładnie, odrzuciliśmy te zużyte i użyliśmy tych najładniejszych, tuleje wszystkie są, przed złożeniem wszystko było sprawdzane, biegi wskakują, wymagają jedynie regulacji.

No ale nie wiem, miałem nadzieje że to kwestia nasmarowania albo dotarcia.


RE: Opór kręcenia - Błażej - 14-04-2013 17:39:04

Ten silnik jest już skręcony w całości ? Jeżeli nie to rozchyl lekko połówki na grubość noża i teraz próbuj. Jeżeli nie będzie oporów dużych to masz odpowiedź


RE: Opór kręcenia - stqc - 14-04-2013 17:48:39

No widzisz nawet Błażej sądzi że zabrakło dystansów Tongue
A jak on mówi to raczej trzeba się posłuchać :F


RE: Opór kręcenia - Kanilox - 21-04-2013 00:02:27

(14-04-2013 17:48:39)stqc napisał(a):  No widzisz nawet Błażej sądzi że zabrakło dystansów Tongue
A jak on mówi to raczej trzeba się posłuchać :F

Widzę że dezaktywowałeś konto czy coś ale i tak ci odpisze.

No i znowu przeczytałem głupoty na tym forum, silnik wczoraj i dzisiaj pochodził i ładnie się dopasowało i dotarło, skrzynia teraz gładko leci.


Temat można zamknąć.


RE: Opór kręcenia - Błażej - 21-04-2013 01:29:11

nic się nie dopasowało tylko zapewne wytarło karter gdzieś Wink