![]() |
Opór kręcenia - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Problemy techniczne - Silnik, przeniesienie napędu (/forumdisplay.php?fid=221) +--- Wątek: Opór kręcenia (/showthread.php?tid=13458) |
Opór kręcenia - Kanilox - 14-04-2013 02:28:53 Siema, czy wiecie może dlaczego mam w swoim silniku bardzo duży opór przy kręceniu wałem? Znaczy jak sam wał się kręcił bardzo swobodnie a dopiero po założeniu wałków biegów i złączeniu silnika do kupy zaczęło wszystko tak topornie chodzić. Nie świecy założonej a ledwo co się da ręcznie kopką zakręcić. W silniku nie ma jeszcze oleju, cylinder jest świeżo po szlifie, nie był jeszcze odpalany. (Dezamet 019) Napiszcie mi czy to się dotrze czy raczej ponowne rozpoławianie silnika. RE: Opór kręcenia - MotoOgaro - 14-04-2013 09:02:40 No, kompresję ma dobra, a bez świecy lepiej? RE: Opór kręcenia - Taśma - 14-04-2013 10:09:13 (14-04-2013 02:28:53)kanilox napisał(a): Nie świecy założonej a ledwo co się da ręcznie kopką zakręcić. Przypuszczam że w tym fragmencie napisał że nie ma świecy wkręconej -.- RE: Opór kręcenia - stqc - 14-04-2013 10:30:02 Może tryby są krzywe ?? Lub dystansów zapomniałeś dać ![]() ![]() RE: Opór kręcenia - Kanilox - 14-04-2013 14:38:27 (14-04-2013 10:30:02)stqc napisał(a): Może tryby są krzywe ?? Lub dystansów zapomniałeś daćTryby wyglądały na dobre, mieliśmy 3 komplety i wybraliśmy najlepsze z tego tryby, o jakie dystanse chodzi? A jak wał był włożony z jednej strony na 3 łożyskach do się dobrze kręcił, dopiero po połączeniu obu karterów zaczęło tak ciężko chodzić. RE: Opór kręcenia - stqc - 14-04-2013 15:06:44 No to wygląda że skrzynia nie zdystansowana. Zrób tak zdejmij kosz ( chodzi mi o to aby rozłączyć skrzynie z wałem ) no i pokręć magnetem jak będzie lekko chodzić to na 99,8 coś ze skrzynią brak dystans lub tryb krzywy ![]() RE: Opór kręcenia - Taśma - 14-04-2013 15:30:52 (14-04-2013 15:06:44)stqc napisał(a): No to wygląda że skrzynia nie zdystansowana. Zrób tak zdejmij kosz ( chodzi mi o to aby rozłączyć skrzynie z wałem ) no i pokręć magnetem jak będzie lekko chodzić to na 99,8 coś ze skrzynią brak dystans lub tryb krzywy jezu -.- Pokręć magnetem jak będzie lekko szło to ok. I kopnij go normalnie jak byś odpalał. jak będzie lekko szło to masz krzywy kosz sprzęgłowy, albo nie masz pod nim podkładki. RE: Opór kręcenia - Kanilox - 14-04-2013 16:07:36 Sam wał kręcił się dobrze, wałek skrzyni biegów robi opór. RE: Opór kręcenia - Kanilox - 14-04-2013 17:16:47 A może to koło zamachowe/zębate trze o karter, no nie wiem, wszystko było składane dokładnie według schematu i nie wydaje mi się żeby jakieś części brakowało, tryby były dobierane dokładnie, odrzuciliśmy te zużyte i użyliśmy tych najładniejszych, tuleje wszystkie są, przed złożeniem wszystko było sprawdzane, biegi wskakują, wymagają jedynie regulacji. No ale nie wiem, miałem nadzieje że to kwestia nasmarowania albo dotarcia. RE: Opór kręcenia - Błażej - 14-04-2013 17:39:04 Ten silnik jest już skręcony w całości ? Jeżeli nie to rozchyl lekko połówki na grubość noża i teraz próbuj. Jeżeli nie będzie oporów dużych to masz odpowiedź RE: Opór kręcenia - stqc - 14-04-2013 17:48:39 No widzisz nawet Błażej sądzi że zabrakło dystansów ![]() A jak on mówi to raczej trzeba się posłuchać ![]() RE: Opór kręcenia - Kanilox - 21-04-2013 00:02:27 (14-04-2013 17:48:39)stqc napisał(a): No widzisz nawet Błażej sądzi że zabrakło dystansów Widzę że dezaktywowałeś konto czy coś ale i tak ci odpisze. No i znowu przeczytałem głupoty na tym forum, silnik wczoraj i dzisiaj pochodził i ładnie się dopasowało i dotarło, skrzynia teraz gładko leci. Temat można zamknąć. RE: Opór kręcenia - Błażej - 21-04-2013 01:29:11 nic się nie dopasowało tylko zapewne wytarło karter gdzieś ![]() |