![]() |
Dlaczego? - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +---- Dział: Romet Komar (/forumdisplay.php?fid=136) +---- Wątek: Dlaczego? (/showthread.php?tid=12963) |
Dlaczego? - Romeciarz351 - 29-03-2013 17:39:45 Witajcie drodzy Romeciarze!Dziwi mnie to, że w Komarku kondensator jest w lampie tzn. jak odkręcę przednią lampę to kondensator jest pod kablami stacyjki.Czy to jakaś przeróbka Rometa czy tak jest normalnie??? RE: Dlaczego? - Przemek - 29-03-2013 17:56:28 Daj zdjęcie. RE: Dlaczego? - Romeciarz351 - 29-03-2013 18:01:27 (29-03-2013 17:56:28)Przemek napisał(a): Daj zdjęcie. Po co ci zdjęcie dawać, po prostu kondensator jest podłączony do przewodu gaszenia pod stacyjką RE: Dlaczego? - wojtekr35 - 29-03-2013 18:04:45 Kondensatory w lampach to nic szczególnego, ktoś sobie zamontował bo mu się tak podobało. Podczas wyprawy Komarami do Iraku mieli kondensatory w lampach, ze względu na temperaturę, po prostu miały lepsze chłodzenie niż w silniku. RE: Dlaczego? - stqc - 29-03-2013 18:10:44 Są na to dwa sensowe wytłumaczenia : 1. Kondensator nie nagrzewał się przez temperaturę silnika przez co dłużej pracował ![]() 2. Lepsze dojście aby to wymienić, nie musisz zdejmować całego zapłonu i magneta tylko wyjmujesz kabel i wkładasz no i po robocie ![]() Może jest jeszcze więcej wytłumaczeń ale mi do głowy nie przychodzą ![]() RE: Dlaczego? - Romeciarz351 - 30-03-2013 13:17:21 A tak w ogóle to przeszkadza to w czymś czy nie? RE: Dlaczego? - gabriel0 - 30-03-2013 13:22:34 Jeżeli twój silnik pracuje bez problemu to nie. RE: Dlaczego? - Romet Ogar 205. - 30-03-2013 14:15:48 Może po to jest w lampie, żeby byle kto go nie odpalił, bo jak przetniesz jeden kabel od kondensatora to ci nie odpali, czyli jak założysz na kablu od kondensatora stacyjke to będzie ci odcinała zapłon i silnik nie odpali. Jest to nawet dobre zabezpieczenie. A orginalnie miały kandensator w silniku w zapłonie, nawet on ma z jednej strony taką gąpke do smarowanie platynek. |