![]() |
Szlif cylindra - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +---- Dział: Romet Chart (/forumdisplay.php?fid=137) +---- Wątek: Szlif cylindra (/showthread.php?tid=11239) Strony: 1 2 |
Szlif cylindra - SaltKiller - 04-02-2013 18:05:49 Siema jak sprawdzić po którym szlifie cylindra jest motor ?? I czy jak się założy nieodpowiednie pierścienie na tłok (po nie tym szlifie ) czy cos może się stać?? I jak mi możecie podać średnice cylindrów: bo wiem że 50ccm to 38mm a wieksze .. np 55ccm itp. Bardzo proszę o odpowiedż RE: Szlif cylindra - Artur - 04-02-2013 18:28:09 "ccm"? Nie słyszałem o takiej jednostce, przynajmniej w Polsce. Sprawdzić można w bardzo prosty sposób - zmierzyć. A jak nie masz narzędzia, to w każdej szlifierni to zrobią. RE: Szlif cylindra - SaltKiller - 04-02-2013 18:48:58 Chodzi mi o cm3 (sześcienne) A te pierścionki mogą zaszkodzić RE: Szlif cylindra - Simon - 04-02-2013 18:51:28 ccm centymetr sześcienny (ang. cubic centimeter) – jednostka objętości Zwykle tak się pisze o pojemności silnika . Ale średnice nie podaje się w ccm. w 50 ccm masz nominał 38mm pierwszy szlif 38,25 drugi szlif 38,50mm trzeci szlif 38,75 Czwarty szlif 39 Co do większych pojemności wystarczy choćby na allegro zerknąć RE: Szlif cylindra - SaltKiller - 04-02-2013 18:59:31 Dzieki ci człowieku za to ![]() A na wszystkie tłoki 50ccm są te same pierścionki czy po tych szlifach trzeba je wymieniać na ciut większe ?? RE: Szlif cylindra - Patryk82 - 04-02-2013 19:02:40 Oczywiście, ze są inne ![]() ![]() RE: Szlif cylindra - SaltKiller - 04-02-2013 19:18:10 Ok to dzięki za odpowiedź RE: Szlif cylindra - Błażej - 04-02-2013 21:10:30 (04-02-2013 18:28:09)Artur napisał(a): w każdej szlifierni to zrobią. Wtf ? szlifierni ? Cytat:"ccm"? Nie słyszałem o takiej jednostce, przynajmniej w Polsce.Skoro nie słyszałeś to wpisz sobie w google i sprawdź zanim skomentujesz kogoś. ccm. Całe allegro się roi od tytułów aukcji 60 ccm, 150 ccm i tak dalej. Ale Arturek nie słyszał i musi napisać to. Chciałeś pokazać coś ? Chciałeś pokazać jaki to ty jesteś kozak i znawca ? Cytat:w 50 ccm masz Potwierdzam to co napisane jest tutaj. Chciałbym dodać, że nominalne tłoki i cylindry (nominał czyli brak szlifu konkretnego średnica 38 mm) W Rometach, Komarkach mają swoje oznaczenia NC, NB, NA Gdzie teoretycznie mają one 38mm ale tak szczerze mówiąc to NC jest najmniejszy a NA największy w kategorii nominałów. Tu chodzi o wielkości rzędu 0.015 mm, ale jednak przy pasowaniu zużytego NC można zastosować nówkę NA i poprawi ona jeszcze nominał czyli "coś tam pomoże" Warto dodać, że tłoki Rometów typu pegaz, kadet, 50T1, ogar są na szlify co właśnie 0.25 co napisał już kolega powyżej I idzie to tak jak on napisał, ale już Chart i nowsze ogary z końca produkcji mają tłoki co 0.50 mm czyli Nominał 38 mm I R1 szlif 38.5 mm II R2 ma już 39mm III R3 39.5 mm IV szlifu nie widziałem i nigdy nie miałem w rękach ZMD. Ogólnie nie ma oryginałów na IV szlif. Tutaj za IV szlif robią prywaciarskie pseudo "60" czyli 40 mm i można zrobić szlif. Tuleja jest na tyle gruba, że bez obaw można Chciałbym jeszcze dodać, że jak ktoś chce zrobić szlif to najpierw kupuje tłok. Idzie z tym tłokiem do zakładu gdzie robią szlify i prosi o wykonanie z pasowaniem równo 0.05 mm Większego nie radzę robić pasowania typu 0.08-0.09. Jest to za duże pasowanie i niestety docieranie będzie nudne i nie przyniesie efektu jakiego chcemy RE: Szlif cylindra - Simon - 04-02-2013 21:26:55 Prywaciaze wymyślili sobie skok co 0,25 mm ZMD miał tak Nominał 38 mm R1 38,50mm R2 39mm Dopiero potem sobie wymyślono tak jak by pod szlify. Dlatego nie da się znaleść tłoków ZMD na szlif 38,25mm ani na 38,75mm RE: Szlif cylindra - Błażej - 04-02-2013 21:31:40 Jak to nie. Przecież starsze komarki (50t1 oraz stare motorynki, sztywniaki i żaki) miały co 0.25 mm To były te tłoki tak zwane długie ![]() Uwierz RE: Szlif cylindra - Simon - 04-02-2013 21:41:10 (04-02-2013 21:31:40)Błażej napisał(a): Jak to nie. Przecież starsze komarki (50t1 oraz stare motorynki, sztywniaki i żaki) miały co 0.25 mm Rozmawiałem z pewnym miłym Panem i wytłumaczył mi delikatnie że to bzdura by Państwowe zakłady robiły tłoki na szlif co 0.25mm. Bynajmniej ja w swoich poszukiwaniach tłoka 38,75 mm napociłem się lecz nie znalazłem ZMD. Zawsze były to tłoki napisane jak wyrzej w moim poście Bynajmniej nie zamierzasz się z nikim sprzeczać bo nie jestem rozeznany aż tak w temacie , ani nie mam nalezytego doświadczenia Reasumując podzieliłem się tym co wiem, ale Błażej ma jednak w tych sprawach większe doświadczenie . RE: Szlif cylindra - Artur - 04-02-2013 21:44:10 Cytat:Skoro nie słyszałeś to wpisz sobie w google i sprawdź zanim skomentujesz kogoś. ccm. Całe allegro się roi od tytułów aukcji 60 ccm, 150 ccm i tak dalej.Jak ktoś już wyjaśnił: Cytat:centymetr sześcienny (ang. cubic centimeter) Jak pod jakimiś zaborami... Własny język zanika. RE: Szlif cylindra - Simon - 04-02-2013 21:50:09 (04-02-2013 21:44:10)Artur napisał(a): Jak pod jakimiś zaborami... Własny język zanika. Sklepy są nazywane po angielsku , produkty po angielsku , zanim się obejrzymy będziemy mówić po angielsku. W sumie na upartego w Romecie można zrobić 5 szlifów ![]() RE: Szlif cylindra - Artur - 04-02-2013 21:51:31 (04-02-2013 21:50:09)Simon napisał(a):(04-02-2013 21:44:10)Artur napisał(a): Jak pod jakimiś zaborami... Własny język zanika. A niektórzy, jak widać, się do tego przyczyniają. Rację masz, dlatego na własny język zwracać uwagę trzeba, żeby się uchował. RE: Szlif cylindra - skuter007 - 04-02-2013 22:06:10 Artur, szczerze? Pierdzielisz tutaj że język zanika i pokazujesz jaki z Ciebie jest wielki patriota, a w podpisie w jakim języku napisałeś? |