Regulacja charta - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Inne pytania (/forumdisplay.php?fid=21) +--- Wątek: Regulacja charta (/showthread.php?tid=11061) |
Regulacja charta - dbanej - 29-01-2013 14:41:30 Dzień dobry mam takie 2 pytania bo nie wiem dokładnie w silniki Dezamet 027 jakie są regulacje oprócz gaźnika i co daje regulacja kosy, a drugie to jak sie ładuję akumulator od cewki idzie do prostownika i do akumulatora czy jest jakis regulator ??? Dziękuje za odpowiedzi RE: Regulacja charta - chart21050 - 29-01-2013 14:50:11 W Dezamet 027 regulujesz : 1.Gaźnik 2.Zapłon 3.regulacja biegów RE: Regulacja charta - dbanej - 29-01-2013 14:53:49 (29-01-2013 14:50:11)chart21050 napisał(a): W Dezamet 027 regulujesz : Co regulujesz w zapłonie bo w 027 jest bezstykowy ?? RE: Regulacja charta - chart21050 - 29-01-2013 15:07:39 Co w zapłonie. Ustawiasz tłok. Potem patrzysz czy na cewce wyzwalającej strzałka wskazuje na kreskę przy literze L(wtedy mamy zapłon przyśpieszony), gdy wskazuje na linię przy literze P to mamy zapłon opóźniony. Powinien być przyśpieszony. Odkręcasz 3 śrubki mocujące iskrowinik, i przekręcasz iskrownik w tę stronę co potrzeba. Później przykręcasz i sprawdzasz. RE: Regulacja charta - dbanej - 29-01-2013 15:24:49 (29-01-2013 15:07:39)chart21050 napisał(a): Co w zapłonie. Ustawiasz tłok. Potem patrzysz czy na cewce wyzwalającej strzałka wskazuje na kreskę przy literze L(wtedy mamy zapłon przyśpieszony), gdy wskazuje na linię przy literze P to mamy zapłon opóźniony. Powinien być przyśpieszony. Odkręcasz 3 śrubki mocujące iskrowinik, i przekręcasz iskrownik w tę stronę co potrzeba. Później przykręcasz i sprawdzasz. to w charcie regulacje jest do zapłon, biegi to tylko kosa, gaźnik ? a wiesz coś o tym lądowaniu co pisałem RE: Regulacja charta - dave123q - 29-01-2013 15:53:42 Ładowanie podłącz wg. schematu, tyle, że zamień oryginalny mostek na jakiś dzisiejszej produkcji.Nie podniesie Ci to za dużo ładowania, ale będzie lepiej. Jak masz oryginalny gaźnik, to regulujesz w nim tylko obroty jedną śrubką, no i możesz też iglicę podnieść bądź opuścić (ja polecam dać iglicę na drugi od góry ząbek, bo jak mamy na najniższym, to po dodaniu więcej gazu, chart się po prostu dusi) A zapłon, to tak jak powiedział Konrad.Co do biegów, regulujesz kosę śrubą którą ujrzysz pod sprzęgłem po zdjęciu prawego dekla.Wtedy wrzucasz dwójkę i regulujesz tak, żeby kosa opadając swobodnie, zahaczyła ząbkami o te kółeczko, nie pamiętam nazwy. RE: Regulacja charta - dbanej - 29-01-2013 16:13:38 no dobrze to nie ma żadnego regulatora a dać teraz regulator i mostek Graetze na ile amperów ? bo ja myślę czy dało by tak zrobić jest 5 cewek zasilających to te 2 świetlne 6v i 2 zasilania 6v i 1 zapłonowa. Mógłbym te 2 świetlne i te 2 zasilania połączyć jakoś szeregowo zęby mieć 12v ? a jak mam źle wyregulowana kose to co się dzieje ? RE: Regulacja charta - chart21050 - 29-01-2013 16:32:04 Jak masz źle wyregulowaną to biegi wypadają lub nie wchodzą RE: Regulacja charta - dbanej - 29-01-2013 17:14:17 a te cewki świetlne to są dwie i wychodzi 1 kabel a z tych zasilających też są dwie i wychodzi 1 kable ? z iskrownika ile idzie kabli jak możecie to opiszcie je RE: Regulacja charta - Stachu.G - 29-01-2013 20:42:09 Cewki ładowania w charcie połączone są ze sobą równolegle i od tego odprowadzony jest przewód brązowy jest to jeden punkt wspólny obu cewek łączysz go pod prostownik. Oprócz tego każda cewka ma wyprowadzony przewód żółty. Reasumując wychodzą ci 3 przewody Brązowy - 2 cewki żółty- 1 cewka żółty- 2 cewka Jedna z cewek połączona jest z z prostownikiem druga dołączona jest do pierwszej przez stacyjkę na pozycji 2. Cewki świetlne połączone są ze sobą w prądnicy równolegle od tego odchodzi przewód czerwony. Żaden regulator nie jest potrzebny ładowanie jest na styk kwestia zamiany prądu przemiennego w stały co wykonuje prostownik. Nie uzyskasz 12v łącząc "tak jakoś" cewek Tylko i wyłącznie przewijanie każdej z nich indywidualnie. Resztę wszystko widać na schemacie, opisane jest na forum tudzież w sieci trochę chęci ! RE: Regulacja charta - dbanej - 03-02-2013 21:16:44 (29-01-2013 20:42:09)Stachu.G napisał(a): Cewki ładowania w charcie połączone są ze sobą równolegle i od tego odprowadzony jest przewód brązowy jest to jeden punkt wspólny obu cewek łączysz go pod prostownik. Oprócz tego każda cewka ma wyprowadzony przewód żółty. A dlaczego tu połączyli szeregowa i wyszło 12V ?? http://images39.fotosik.pl/1070/b6b26f2a7f1dbbd9gen.jpg jakie sa zasilanie (volty waty ampery) każdej z cewek w charcie i czy napewno sa laczone rownolegle zapłonowa świetlna świetlna ładowania ładowania RE: Regulacja charta - dbanej - 05-02-2013 14:55:02 zobacz te zdjęcie chciałbym wiedzie takie rzeczy pyt dotyczy tylko cewek lądowania i świetlnych pyt1 jaki jest prąd wychodzący z cewek zmienny czy stały czyli czy jest + - czy trzeba dać prostownik i dopiero bd + - Wiadomo do lamp to nie trzeba prostownika bo to żarówki chyba zęby były ledy. pyt2 sa 4 cewki 2 (akumulator) 2 (świetlne) czyli 4 ile daje volt 1 cewka 3v czy 6v i jak one sa połączone szeregowo czy równolegle bo sa 4 cewki i 2 pary dam pomogł http://w858.wrzuta.pl/obraz/powieksz/aZbtsuDjNvK RE: Regulacja charta - Stachu.G - 05-02-2013 21:17:02 Chyba oczywiste że z cewek wychodzi prąd zmienny po to przed aku są podłączone pod prostownik. Masz 2 cewki ładowania i 2 świetlne wyżej napisałem ci jak są połączone. Wydajność cewek: Cewka ładowania I - 0,8A oczywiście przy 6v moc ok. 5W Cewka ładowania II - 1,4A przy 6V moc ok. 9W Cewka świetlna - 2A przy 6v 12W Rysunku nie ogarniam kompletnie i nie będę siedział pół dnia żeby dociec o co ci chodziło było zrobić jeszcze mniejszy i nabazgrać, napisz prosto o co ci chodzi RE: Regulacja charta - dbanej - 05-02-2013 21:37:58 Spoko rozumiem :)dałem pomógł bo prawie o to chodziło ale mam taki plan zęby zrobić elektrykę po swojemu I wymyśliłem zęby cewkę zasilająca zostawić z impulsatorem normalnie a te 2 cewki świetlne podłączyć poprzez wyłącznik na stacyjce do przerywacza, lamp, światła stopu a te dwie lądowania podłączyć poprzez prostownik ale nie wiem ile amper ale już napisałeś to wiem. Jeszcze jedno pytanie jak sa cewki połączone ze sobą szeregowo czy równolegle i po co jest ta druga cewka włączana na lampie na poz 2 ta do lądowania ? już wiem jak sa połączone to opłaca sie je łaczycz szeregowa żeby miec 12v bo jedna cewka ma 6v a szeregowa to jest tak 2x6=12v RE: Regulacja charta - dbanej - 06-02-2013 20:48:46 a jak sa male obroty to co spada ampery sa caly czas takie same i volty i waty ? |