![]() |
Jak naprawić by nie kupować nowego - Wersja do druku +- Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! (https://www.chlopcyrometowcy.pl) +-- Dział: Motorowery i motocykle Romet (/forumdisplay.php?fid=13) +--- Dział: Poradniki, instrukcje i schematy (/forumdisplay.php?fid=27) +--- Wątek: Jak naprawić by nie kupować nowego (/showthread.php?tid=45072) |
RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 14-12-2018 19:59:59 Pony miała wczoraj wrócić z malowania, tak by do Świąt ją poskładać ![]() Motorynka więc będzie jutro - zdjęcia też ![]() Jako, że plan grudniowy zakładał jeszcze od Wigilii, Komara 2350 z 1973 roku, czas ruszyć jeszcze z nim. Dziś kilka zdjęć, tego co zrobiłem, już kiedyś były, a potem poznikały, więc ... dla potomnych - Seler-ku działaj ![]() Podnóżki kierowcy pod pedał z chromowanej rurki - projekt wg oryginału Podnóżki takie stosowano w modelach 2350 do 1972/73, 2361 i T-1 ![]() tu dopiszę, bo na zdjęciu nieco zasłoniłem wymiary; - pręt główny fi 12 dł 420 mm, wystaje z obu stron profilu po 95 mm. - nie zaznaczyłem też otworu z gwintem M6 pod "zderzak" stopki hamulca, widać go na zdjęciach poniżej ![]() ![]() ![]() wałek fi 14 mm, dł 70 mm Drugą rzecz co dziś zmajstrowałem to stojak centralny; - tulejowanie cybantu pod sworzeń fi 10 mm, - sworzeń z nierdzewki A2 fi 10 i jego tuleja - będzie wspawana do ramy - nowe "kacze łapki" ![]() ![]() ![]() Na pierwszym zdjęciu widać rozwiercone, wyrobione otwory sworznia fi 16 mm z fazą fi 20 mm. Wewnątrz otwór i pręt fi 10,2 mm. Spawam tylko w miejscu fazy, zalewając równo, razem z prętem fi 10. Potem wszystko wycinam, wybijam resztkę pręta 10, szlifuję na gładko i zostaje tulejowany otwór cybantu, z otworem fi 10,2 pod sworzeń z nierdzewki A2 fi 10. proooościzna ![]() RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - Szatek - 15-12-2018 00:23:05 Muszę Cię zmartwić joozek, ale w 50-T-1 (i 50-TS-1) nie występowały takie podnóżki - były z kwadratowymi końcówkami i puste pomiędzy nimi ![]() RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 15-12-2018 00:34:07 No tak, pręt kwadratowy ![]() RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 19-12-2018 14:51:53 ups, to tu miałem wstawić zdjęcia po spawaniu i szlifowaniu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dziś kolejny poradnik - NUMERY RAMY ![]() Co ja będę pisał ![]() ![]() ![]() RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - aeroxteam2 - 19-12-2018 15:40:41 Tabliczka oryginalnie ma 3mm. Przemierzylem ostatnio 5 szt.Tu na foto oryginal i nieudana 5 mm. ![]() RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 19-12-2018 18:39:23 (19-12-2018 15:40:41)aeroxteam2 napisał(a): Tabliczka oryginalnie ma 3mm. Przemierzylem ostatnio 5 szt.Tu na foto oryginal i nieudana 5 mm. 3 mm mają litery i liczby tabliczki. Typ pojazdu i ostatnią cyfrę roku nabijano 4 mm. RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - aeroxteam2 - 19-12-2018 19:56:12 Z ciekawosci jeszcze raz sprawdzilem. Na 2 tabliczkach napisy mają ok 3.2mm na trzech 3.6mm. ![]() ![]() Ale nie zauwazylem ze nowe tabliczki mają czcionke 3mm. Zwracam honor. 4 lepiej pasuje. RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - ananas - 19-12-2018 23:05:48 Te spawy to dzieło sztuki ![]() RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 20-12-2018 10:16:41 Dziękuję bardzo ![]() RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - rafi555 - 20-12-2018 18:17:35 O to jak teraz ktoś będzie chciał na komarku numer telefonu do siebie nabić to jak jak poradnika nie ma ![]() RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 21-02-2019 09:58:04 Z racji zamówienia hurtowego ![]() 1. wałek stalowy fi 16 mm, długości 160 mm ![]() 2. szpilki fi 8 długości 55 mm, z gwintami M8. Z jednej strony 25 mm, a z drugiej 9, 10 mm. Część bez gwintu 20 mm. W przypadku Pony, ja od strony wieszaka tłumika, stosuję dłuższy gwint 12 mm ![]() Tyle jeśli chodzi o materiały, resztę widać na zdjęciach. Oczywiście otwory wiercimy osiowo, wiertłem fi 7,2 mm pod gwint M8. ![]() ![]() ![]() Jeśli nie chcemy spawać, np rama jest pomalowana na nowo, szpilki wkręcamy na klej do gwintów, lub klej - "spawanie na zimno". RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - stqc - 21-02-2019 12:21:29 Super robota jak zawsze ![]() RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - seler1500 - 21-02-2019 12:30:17 O to to. O to samo miałem pytać, zazwyczaj wierci się (w stali) śr. gwintu minus skok gwintu, czyli 6.75 do 6.8 mm. Dla alu można zaniżyć średnicę otworu do 6.5 mm. Ale w górę się jeszcze nie spotkałem. RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - gabriel0 - 21-02-2019 14:03:17 Podejrzewam doświadczenie. Nie ma potrzeby by się szarpać z gwintownikiem skoro można zrobić luźniejszy otwór skoro i tak jest wkręcane w niego tylko raz. Zgadłem? RE: Jak naprawić by nie kupować nowego - joozek - 21-02-2019 15:31:11 ![]() Czekałem na te pytania ![]() ![]() Oczywiście, zalecany otwór w stali, pod gwint M8 to 6,8 mm. Ja, to zamówienie ![]() Ułatwienie polega na tym, że używając gwintownika maszynowego do otworów nie-przelotowych, przy prędkości tokarki 110 (niestety takie najmniejsze ma moja), nie pozrywam gwintów. Do tego tak jak napisał gabriel0 po wkręceniu jednorazowym, zaspawałem i unieruchomiłem te szpilki w wałku. Aha ... Rafałku ... wrzuć te zdjęcia na hosting forumowy |