Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remont 232 - kilka pytań
Autor Wiadomość
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
remont 232 - kilka pytań
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem 232 z 67 roku.
Zrobiłem remont silnika (wymiana łożysk, uszczelniaczy, uszczelek, kondensatora, pierścieni...).
Silnik poszedł od kopa, sprzęt jeździ ale mam kilka pytań.

1) Kwestia mocy: pod górkę strasznie marnie jedzie i tylko na 1 biegu (nachylenie koło 15%). Na 2 ma problem z jazda pod jakiekolwiek wzniesienie. Czy to kwestia regulacji czy one były takie słabe (dodam że waże 90kg)?

2) "Coś" kapiące z wydechu - czy to niedopalona benzyna czy jakiś wyciek oleju?

3) Jaka powinna być kompresja?

4) Jak macie jakiegoś linka gdzie jest opisana "jak krowie na granicy" procedura regulacji gaźnika, to poproszę.

5) Kupiłem komplet czarnych linek ale ta od gazu jest ciut za długa. Da się coś z tym zrobić? Ew czy można dostać oryginały w jasnym pancerzu? (chcę odrestaurować go do oryginału - niebiesko-biały)
Dzięki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2012 23:25:23 przez zomb.)
21-10-2012 23:21:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
mati123307 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 412
Imię: Mateusz
Skąd: Kalisz
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: remont 232 - kilka pytań
1.Ustaw zapłon wymieniałes tłok cylinder albo pierscienie jezeli tak ile juz km docierasz ?
2.małe wycieki to normalne dokreć dobrze kolanko
3.jak najwieksza ok 8bar a ty jaką masz
4.nwm wpisz w google albo na yt jest poradnik


Passat B5 TDI
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=27807
21-10-2012 23:28:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jarekomar2350 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 28
Imię: Jarek
Skąd: Zgierz,Łódzkie
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: remont 232 - kilka pytań
1)komar nie ma za dużo mocy ale ja ważę 50 kg i górka to nie wyzwanie dla komarka miałem remont główny najwięcej da ci szlif cylindra lub jego kupno i tłoka z pierścieniami możesz też splanować głowice polepszy się sprężanie i wzrośnie lekko moc wyczyść też gaźnik przed remontem ja miałem problem też z byle górką
2)Może lejesz za dużo oleju do paliwa tak jak ja. ja mam pełno czarnych kropek na feldze to pewnie niedopalona benzyna
3)6:5 ale może być i większa
4)szukam

21-10-2012 23:38:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: remont 232 - kilka pytań
(21-10-2012 23:28:06)mati123307 napisał(a):  1.Ustaw zapłon wymieniałes tłok cylinder albo pierscienie jezeli tak ile juz km docierasz ?

Wymieniłem pierścienie... w sumie to nie wiem czy przejechałem kilometr;-))

(21-10-2012 23:28:06)mati123307 napisał(a):  3.jak najwieksza ok 8bar a ty jaką masz

dziś będę mierzył

(21-10-2012 23:38:31)jarekomar2350 napisał(a):  ...wyczyść też gaźnik przed remontem ja miałem problem też z byle górką

Wsumie to cały silnik, gaźnik, kranik itp mam wyczyszczone

(21-10-2012 23:38:31)jarekomar2350 napisał(a):  2)Może lejesz za dużo oleju do paliwa tak jak ja. ja mam pełno czarnych
kropek na feldze to pewnie niedopalona benzyna

No właśnie i tu pytanie. Serwisówka mówi 1:25 (1:20 na dotarciu) ale to było dla olejów typu mixol. Mam jakiś husqvarny do pił gdzie rekomendują 1:45. Sugerować się serwisówką czy specyfikacją oleju?

I jeszcze jedno dodatkowe pytanie:
Do przekładni nie udało mi się kupić hipol 6 i kupiłem Hipol MF 80w90 GL3. nadaje się takowy?
22-10-2012 09:19:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adex.1997 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: Adrian
Skąd: Leszno (Okolice)
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: remont 232 - kilka pytań
1.Nie wiem czy pierścienie na dotarciu tu przeszkadzają.
2.A jeśli ci kapie olej to dla mnie normalka, też mam na dotarciu.
Nie używałem nigdy husqvarny. Ja bym jechał na stację i mówił że chcę na dotarcie mieszankę. Mi leją Mixol.
5.Szczerze to czasami stare lepsze Smile A jak byś podłożył pod dzwignie biegów (w karterze) jakąś podkładkę ? A Regulujesz sobie napisanie link za pomocą mechanizmów na lince ?
22-10-2012 10:08:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: remont 232 - kilka pytań
Udało mi się go w miarę wyregulować tak że już można pojeździć.

jeszcze mam pytanie do stwierdzenia że "kapanie oleju to norma".
Ile tego oleju może ubywać bo dolałem dziś przekładniowego 100ml a łącznie przejechałem nie więcej jak 10 km. To trochę chyba dużo? Za dużo?

I w kwestii regulacji. Udało mi się go wyregulować ale ze zdjętą tą gumą łączącą gaźnik z ramą. Z założoną nie byłem w stanie, strasznie był słaby... z czego to może wynikać?
27-10-2012 23:21:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35650
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 320
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 272
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1487
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 73
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1669
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10828
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 200
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16424

Reklama