Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z V-max (50 T-1)
Autor Wiadomość
beqqu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Paweł
Skąd: Polska
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Problem z V-max (50 T-1)
Mam taki problem mój 50 T-1 mało leci może niecałe 40kmh i to z trudem.Co może być zużyte w silniku ? A z tego co wiem powinien jechać chociaż te 50-55 kmh Smile



Z góry dzięki Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-10-2012 21:54:34 przez beqqu.)
15-10-2012 21:53:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dabek333 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,256
Imię: Paweł
Skąd: Szczawin/Nowe Miasto
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Problem z V-max (50 T-1)
Cylinder moze byc zuzyty a masz silnik 3 czy 2 biegowy

100 post-15.06.2011 18.28
200 post -28.07.2011 12.12
300 post-22.09.2011 16.57
400 post-21.12.2011 17.13
500 post-05.02.2012 21.11
600 post 14.03.2012 14.53
700 post 27.04.2012 14.25
800 post 18.06.2012 13.53
900 post 21.08.2012 14.04
1000 post 15.11.2012 15.19
Zbieranie na skutera
10zł/400zł




Jezeli pomogłem daj "Pomógł"
15-10-2012 21:57:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Problem z V-max (50 T-1)
kompresja słaba,zel wyregulowany zapłon oraz ganik i jakie masz zebatki?? w sensie ile maja zebów,ale mój 50-T1 tez miał taki słaby v max dopiero zmiana gaznika na k60b oraz zapłonu na CDI zmieniło v max na te 55-60km choc kolega simsonem zmierzył ponad 60km kolega sraczem 55-60,a oryginalny licznik 55km wiec róznie z tym v maxem jest.

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
15-10-2012 22:00:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
mati123307 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 412
Imię: Mateusz
Skąd: Kalisz
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problem z V-max (50 T-1)
jak 50 t1 to powinien miec 019
ale sprawdz powietrze w kołach wymien pierścionki zoabcz czy cylinder nie ma rys i progu pobaw sie z zeatkami jest duzo sposoów zobacz czy nie masz hamulcy za mocno przyciagnietych


Passat B5 TDI
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=27807
15-10-2012 22:00:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Problem z V-max (50 T-1)
V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało

Zaczyna sie od nadwozia, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy koła kręcą sie bez żadnych oporów itd.
Jak nie to , to sprawdź kompresje, jak za niska jest przyczyna, jeśli OK to wyreguluj gaźnik zapłon, wyczyść wydech i filtr powietrza.

No i przede wszystkim przełożenie, jak masz 11/44z to więcej nie poleci
15-10-2012 22:30:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rometogar205rr Offline
Krusze skały, miażdżę drzewa
*


Liczba postów: 292
Imię: Michał
Skąd: Otowice city :D
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Problem z V-max (50 T-1)
(15-10-2012 22:30:23)Irek napisał(a):  V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało

Zaczyna sie od nadwozia, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy koła kręcą sie bez żadnych oporów itd.
Jak nie to , to sprawdź kompresje, jak za niska jest przyczyna, jeśli OK to wyreguluj gaźnik zapłon, wyczyść wydech i filtr powietrza.

No i przede wszystkim przełożenie, jak masz 11/44z to więcej nie poleci

''Nie ma złej pogody. Są tylko źle
ubrani motocykliści''

''Żeby jeździć trzeba mieć benzynę
we krwi, ale i olej w głowie…''

Serdecznie zapraszam na moj kanał na yt-rometogar205rr lub obejrzyj moja maszyne m.youtube.com/watch?gl=PL&hl=pl&client=mv-google&v=NxrjN9omdQ8 komentowac! Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ lub oceń mnie lub jedno i drugie Smile
15-10-2012 22:45:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Problem z V-max (50 T-1)
(15-10-2012 21:53:16)beqqu napisał(a):  Mam taki problem mój 50 T-1 mało leci może niecałe 40kmh i to z trudem.Co może być zużyte w silniku ? A z tego co wiem powinien jechać chociaż te 50-55 kmh Smile
Ile ważysz?

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
15-10-2012 23:08:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
beqqu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Paweł
Skąd: Polska
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Problem z V-max (50 T-1)
(15-10-2012 21:57:40)Dabek333 napisał(a):  Cylinder moze byc zuzyty a masz silnik 3 czy 2 biegowy
zębatki 13/44z.
3 biegowy.

(15-10-2012 23:08:46)nie_mientki napisał(a):  
(15-10-2012 21:53:16)beqqu napisał(a):  Mam taki problem mój 50 T-1 mało leci może niecałe 40kmh i to z trudem.Co może być zużyte w silniku ? A z tego co wiem powinien jechać chociaż te 50-55 kmh Smile
Ile ważysz?
179 cm 60 kg

(15-10-2012 22:45:21)rometogar205rr napisał(a):  
(15-10-2012 22:30:23)Irek napisał(a):  V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało

Zaczyna sie od nadwozia, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy koła kręcą sie bez żadnych oporów itd.
Jak nie to , to sprawdź kompresje, jak za niska jest przyczyna, jeśli OK to wyreguluj gaźnik zapłon, wyczyść wydech i filtr powietrza.

No i przede wszystkim przełożenie, jak masz 11/44z to więcej nie poleci
Powietrza w oponach dużo,kompresja - nie sprawdzałem,gaźnik,zapłon wyregulowany,wydech,gaźnik,filtr powietrza czyszczony.

(15-10-2012 22:30:23)Irek napisał(a):  V-max 40km/h no cóż, dla 023/S38 to norma, dla 019 troche przy mało

Zaczyna sie od nadwozia, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe, czy koła kręcą sie bez żadnych oporów itd.
Jak nie to , to sprawdź kompresje, jak za niska jest przyczyna, jeśli OK to wyreguluj gaźnik zapłon, wyczyść wydech i filtr powietrza.

No i przede wszystkim przełożenie, jak masz 11/44z to więcej nie poleci

Jak wymienię cylinder,tłok,pierścienie i założę na tylną zębatkę 38z to zwiększy się v max do tych 55 ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-10-2012 08:13:23 przez beqqu.)
16-10-2012 08:03:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Problem z V-max (50 T-1)
Policzyłem że zmiana zębatki na 38 da Ci(przy spadku przyspieszenia oczywiście) vmax rzędu 46km/h(zakładałem że obecnie masz 40km/h). Proste obliczenia, i pokazują że chyba nie w przełożeniach jest problem.

O tym jakie części silnika trzeba wymienić zadecyduj po rozebraniu go na części i ocenie zużycia.


PS
O wagę spytałem zupełnie dla jaj, ale skoro ważysz 60kg to w zasadzie nic nie ważyszBig Grin

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-10-2012 10:14:57 przez nie_mientki.)
16-10-2012 10:03:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
beqqu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Paweł
Skąd: Polska
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Problem z V-max (50 T-1)
(16-10-2012 10:03:59)nie_mientki napisał(a):  Policzyłem że zmiana zębatki na 38 da Ci(przy spadku przyspieszenia oczywiście) vmax rzędu 46km/h(zakładałem że obecnie masz 40km/h). Proste obliczenia, i pokazują że chyba nie w przełożeniach jest problem.

O tym jakie części silnika trzeba wymienić zadecyduj po rozebraniu go na części i ocenie zużycia.


PS
O wagę spytałem zupełnie dla jaj, ale skoro ważysz 60kg to w zasadzie nic nie ważyszBig Grin

A po zmianie zębatki na mniejszą dużo spadnie przyspieszenie ??? I czy zamieli czy już nie ?
16-10-2012 20:17:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: Problem z V-max (50 T-1)
Jeśli używasz Romka do mielenia to nie dziw się że w końcu silnik dogorywa. O ile spadnie przyspieszenie nie będę wyliczał, bo raz że pewnie niemożliwe bo za mało danych, a dwa że mi się nie chce.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
16-10-2012 20:24:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Problem z V-max (50 T-1)
To sucha teoria którą nie trzeba sie w żadnym wypadku kierować, policzyć jak to będzie jeździło sie nie da, dopiero w jeździe i przy pomiarach okaże sie jak zmienił sie v-max i przyspieszenie

Na 38z to już na 100% nie zamieli, v-max może wzrosnąć lub nawet spaść gdy silnik jest w kiepskim stanie- nie będzie miał siły rozpędzać sie na 3 biegu
16-10-2012 21:13:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
beqqu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Paweł
Skąd: Polska
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Problem z V-max (50 T-1)
(16-10-2012 21:13:52)Irek napisał(a):  To sucha teoria którą nie trzeba sie w żadnym wypadku kierować, policzyć jak to będzie jeździło sie nie da, dopiero w jeździe i przy pomiarach okaże sie jak zmienił sie v-max i przyspieszenie

Na 38z to już na 100% nie zamieli, v-max może wzrosnąć lub nawet spaść gdy silnik jest w kiepskim stanie- nie będzie miał siły rozpędzać sie na 3 biegu
Ale na 44z bardzo szybko osiągał v-max więc ja myślę że na 38z będzie na trójce spokojnie ciągnął.Ale i tak wymienię cylinder,tłok,pierścienie,platynki,kondensator,cewkę zapłonową i wyreguluję dobrze zapłon i gaźnik i wtedy sie zobaczy czy coś dało -oczywiście po dotarciu Smile
18-10-2012 07:59:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kupię części
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 22:36:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 86
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:37:57
» Odpowiedzi: 118
» Wyświetleń: 13444
Części
Ostatni post: marcin1479
28-04-2024 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 82
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 36013
witam
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 99
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 407
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 120
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 339
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1544
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 122
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1535
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1726
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 613
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 11048

Reklama