Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Zębatka 15z od Simsona w Romecie
Autor Wiadomość
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Zębatka 15z od Simsona w Romecie
Poradnik jak zamontować w wytworach z Nowej Dęby zębatkę 15 zębów niemieckiej myśli technicznej.


Witam. chciałbym przedstawić sposób w jaki można w prosty sposób włożyć zębatkę 15z do naszych maszyn. Cała operacja(w zależności od pracowitości wykonawcy) powinna zająć około 30 minut. Wybaczcie za jakość zdjęć ale robiłem je telefonem komórkowym.

Przy pracach będą potrzebne:
- Dowolna zębatka z Nowej Dęby(czyt. z Rometów Smile obojętnie czy 11/12/13 zębów ponieważ chodzi o frez na wałek zdawczy)
- Zębatka 15z z Simsona(w przyszłości spróbuję z 16z ponieważ teraz zostało jeszcze trochę luzu pomiędzy łańcuch-karter, ale nie gwarantuje sukcesu przy większej niż 15z)
- Szlifierka kątowa
- Stary wałek zdawczy
- 2 tarcze szlifierskie: jedna do cięcia, druga do ścierania
- Spawarka
- Imadło, kombinerki itp.

Mamy już wszystko więc zaczynajmy!

1. Pierwszą czynnością którą należy wykonać jest wkręcenie zębatki rometowskiej w imadło, założenie tarczy do cięcia i odcięcie wszystkiego co znajduje się poza środkowym wypukleniem z frezem. Po tej czynności nasza rometowska zębatka powinna wyglądać tak:(rada: nie schładzajcie przypadkiem zębatki przy szlifowaniu wodą ponieważ rozhartujecie frez)


2. Teraz zakładamy tarczę ścierną

i powoli wygładzamy krawędzie naszej wycinanki. Po skończeniu operacji powinno to wyglądać mniej więcej tak:


3. I tutaj napotykamy problem ponieważ wycięcie w zębatce 15z różni się nieco od naszego dzieła...


A więc co teraz? Jak to co?! Wkręcamy wałek zdawczy w imadło:


Wkładamy na niego frez i szlifujemy go dopóki dopóty nie przybierze on takiego kształtu aby zmieścił się w wycięciu zębatki 15z. Jednak robimy to symetrycznie czyli staramy się szlifować tyle samo materiału z dwóch przeciwnych stron.

JEST DOPUSZCZALNE MINIMALNE BICIE PONIEWAŻ BĘDZIE JE KORYGOWAĆ LUŹNY ŁAŃCUCH

4. Po ukończeniu punktu 3 powinniśmy uzyskać coś takiego:


Gdy już uzyskamy odpowiedni kształt wybijamy nasz oszlifowany frez w zębatkę od Simsona.
Pamiętajmy aby z jednej strony zębatka z frezem była całkiem płaska!




Tutaj małe porównanie:



5. Teraz wsadzamy naszą w połowie gotową zębatkę na wałek zdawczy(zapobiegnie to zniszczeniu frezu przy spawaniu) i uruchamiamy naszego amperowego potwora a zarazem kolegę: migomata Smile
Spawamy dokładnie z obydwu stron(pokazana tylko jedna):


6. Oooo to już 6 punkt wymagający trochę dokładności.

Po spawaniu czas na szlifowanie. Ze strony która miała być płaska zbieramy praktycznie całą warstwę spawu(koniecznie końcowa powierzchnia musi być prostopadle płaska co do wałka zdawczego, inaczej zębatka będzie mieć bicie).
Drugą stronę szlifujemy na obraz zębatki z Nowej Dęby pamiętając o wycięciu na podkładkę zabezpieczającą.



Teraz zakładamy zębatkę na wałek już w silniku:


I patrzymy czy przypadkiem zębatki nie trzeba zdystansować tak, aby zaczynała się na równi z frezem na wałku zdawczym. Jeśli to pominiemy to nakrętka może nie usztywnić zębatki i w najbliższym czasie możemy pożegnać się z wałkiem zdawczym i naszą piękną 15 zębową zębatką homemade.

7. Jeśli mamy już wszystko pięknie zdystansowane to zakładamy zębatkę i skręcamy silnik do kupy.
Założenie zębatki 15z ma tez jeszcze jedną zaletę, mianowicie luźny łańcuch przestaje już wycierać miejsce w którym stykał się z częścią korpusu która znajduje się nad wałkiem rozruchowym.

Tak wygląda całość i przerwa pomiędzy karterem a łańcuchem:





Należy pamiętać o tym że silnik przy takiej zębatce musi być perfekcyjnie złożony i idealnie ustawiony(dużą uwagę należy przywiązać do zapłonu) ponieważ silnik jest troszkę bardziej wysilony i na złym wyregulowaniu może się męczyć!


PORADNIK W CAŁOŚCI AUTORSTWA MARTINA F.(by Feiro). KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE GO BEZ WIEDZY AUTORA ZABRONIONE.

Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2012 02:19:45 przez Feiro.)
29-07-2012 02:17:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 9 użytkowników postawiło piwo Feiro za ten post.
Reklama
Mikołaj Offline
Dziecko słoneczka :D
*


Liczba postów: 1,592
Imię: Mikołaj
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Zębatka 15z od Simsona w Romecie
Zamykam w razie jakichkolwiek pytań pisać albo do mnie albo do Autora poradnika

OGAR 200 NA MOJEMOTO.PL
MOTORYNKA NA MOJEMOTO.PL

obraz
25-08-2012 23:12:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1410
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1427
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1638
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 544
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10667
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 609
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 180
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16324
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 221
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1108
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama