Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar nie pali ;/
Autor Wiadomość
-Koniu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Kamil
Skąd: Kutno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Komar nie pali ;/
Witam. Mam problem moim Rometem. Jest to silnik dwubiegowy "jajowaty". W ramie od ogara (ale to nie ma znaczenia większego).

Jakiś miesiąc temu postanowiłem wyciągnąć go z garażu I wyremontować. Rozłożyłem silnik, wymieniłem cylinder, głowice, tłok z pierścionkami. Jako, ze nie było w sklepie na stanie uszczelek wyciąłem z grubszego kartonu i złożyłem. Odpaliłem i wszystko ładnie chodziło. Po jakimś czasie zaczęły przeciekać uszczelki mojej roboty więc kupiłem nowe (w sklepie już były) i zmontowałem znowu silnik. Poskładałem w całość i nie chce odpalić ;/

Po kilku kopnięciach coś załapał ale zgasł po 4 sekundach. Jeszcze trochę pokopałem i odpuściłem. Po jakiś 2 godzinach nowu się za niego wziąłem i odpalił znowu na kilka sekund i zgasł. Od tego czasu (24h) nie odpalił już ani razu.

Początkowo myślałem że to przez tą rdzę która była w baku więc założyłem bak od innego modelu który był czysty, przeczyściłem gaźnik i kranik i zalałem czyste paliwo. Nie dało nic. Wiem jeszcze że iskra jest na 100%.

Mam wątpliwości co do zapłonu bo na iskrowniku i karterze była zaznaczona kreska z ustawieniem i nie chciał odpalić. Myśląc że to jest powód Chciałem ustawić zgodnie z poradnikami na różnych forach. I tu jest problem, bo z tego co czytałem murze ustawić tłok jak najwyżej, zmierzyć i pokręcić w lewo żeby to "coś" się rozszerzyło. A u mnie jak tłok jest najwyżej to już to jest rozszerzone i kręcąc w lewo się zamyka. Nie wiem czy jestem mało spostrzegawczy ale cy prekręce podstawe w lewo czy w prawo nie widać efektu bo itak otwarte jest w górnym miejscu tłoka. Niewiem jak to ustawić.

Kolejny problem to ustawienie gaźnika prze pierwszym odpalaniu. Napiszcie ile ma być wkręcona śruba obrotów a ile dawki paliwa tak żeby mi jak najłatwiej/najszybciej odpalił.

Proszę o pomoc.
Pozdrawiam, -Koniu.
18-07-2012 14:29:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Komar nie pali ;/
Uszczelki składaj zawsze LEKKO(cienko) SMARUJĄC KARTERY I KAPY silikonem- musi on być ze względu na możliwość powstawania nieszczelności i przedmuchów.

Platynki w GMP mają byc otwarte!!! 3mm przed tym punktem powinny zacząć się otwierać.

Z tą regulacją to jest różnie(loteria) Śruba obrotów nie ma tam jakiegoś określonego położenia bo i tak przy zapalaniu manewruje się manetką. Sruba dawki powinna niby być wkręcona i odkręcona 2,5 raza, ale to jest loteria i przy odpaleniu musisz sobie to sam wyregulować. NA TO NIE MA OKREŚLONEGO SCHEMATU.
18-07-2012 14:37:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Feiro za ten post.
-Koniu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Kamil
Skąd: Kutno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Komar nie pali ;/
Czyli jeżeli tłok jest w GMP i patynki są otwarte to jest dobrze?

Co do uszczelek to znajomy mechanik polecił mi smarować tawotem (smarem) i narazie nie przewcieka i jest ok.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-07-2012 14:52:10 przez -Koniu.)
18-07-2012 14:41:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: Komar nie pali ;/
Mechaników się nie słuchaj. Co ci da smar przy uszczelce? Fakt jest gęsty ale jest przeznaczony do smarowania części pracujących pod obciążeniami a nie do uszczelek... Następnym razem silikonik w dłoń i cieniutka warstwa na każdej powierzchni stykowej.

Tak platynki w GMP powinny być otwarte. I tak jak pisałem sprawdź kiedy otwierają się platynki.
18-07-2012 14:57:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
-Koniu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Kamil
Skąd: Kutno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #5
RE: Komar nie pali ;/
Okej. Za chwile sprawdzę. Czyli zapłon mam z głowy.
Co do gaźika to mam wkręcić te 2,5 obrotu i śrubę obrotów tak średnio do połowy i kopać aż odpali?
18-07-2012 15:02:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: Komar nie pali ;/
Z tą śrubą jest tak: Wkręcasz do oporu a następnie wykręcasz ją 2,5 raza.
18-07-2012 15:09:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
-Koniu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Kamil
Skąd: Kutno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: Komar nie pali ;/
tak tak. ale to jest ustawienie tak żeby jeżeli motocykl ładnie chodzi i wgl miał niskie odrony ale nie zgasł, tak? a jeżeli mi nie chce odpalić to może o pół obrotu wkręcić albo wykręcić żeby było więcej paliwa albo powietrza. Może łatwiej odpali?
18-07-2012 15:14:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: Komar nie pali ;/
To jest niby standardowe ustawienie, ale TEGO SIĘ NIE TRZYMAJ PRZY REGULACJI. Regulacja składu mieszanki to metoda prób i błędów i każdy użytkownik borykał się z tym problemem.

Gdy wkręcasz mieszanka jest bogatsza ponieważ silnik dostaje więcej paliwa, gdy wykręcasz silnik dostaje mniej paliwa i jest to mieszanka uboga.

A no i na jakiej pozycji masz zapiętą iglicę?
18-07-2012 15:20:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
-Koniu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Kamil
Skąd: Kutno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Komar nie pali ;/
Iglica na środek... Jeżeli zapłon mam ok Zostaje tylko kwestia gaźnika i Świecy.
18-07-2012 15:22:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #10
RE: Komar nie pali ;/
"Jeżeli" to idź go sprawdź- wtedy rozwiejesz watpliwości.
18-07-2012 15:25:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
-Koniu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Kamil
Skąd: Kutno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #11
RE: Komar nie pali ;/
Jeździ !! Cool

A powód był inny i gdyby nie to, że ten smar żeczywiście był lipny to nie doszedł bym do tego Smile

A było to tak, że kopałem i kopałem i zaczął mi dymić uszczelki karter-cylinder. Myślę sobie "ziomek rzeczywiście miał racje, trzeba walnąć silikon" ;P i tak wyjmuje silnik z ramy aż nadeszła pora na wydech, odkręcam kolanko a tam całe zaj***ne. Montując kolanko włożyłem te uszczelki i sporo silikonu (tylko do wydechu użyłem silikonu) i skręcając wszystko się ścisnęło, a że silikonu było za dużo to zakleił całe kolanko i spaliny nie miały gdzie uciekać;D;D;D

Wyjąłem ten syf, włożyłem uszczelki, nasmarowałem silikonem - oszczędnie oczywiście i złożyłem.

Odpalił od pół kopa Big GrinBig GrinBig Grin
18-07-2012 18:46:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #12
RE: Komar nie pali ;/
HAHAHAHAH jesteś prze gościu!! Silikonu użyłeś tylko i wyłącznie w JEDNYM JEDYNYM MIEJSCU gdzie się go nie stosuje Big Grin

Nie dziękuj Wink
18-07-2012 22:26:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
-Koniu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 47
Imię: Kamil
Skąd: Kutno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Komar nie pali ;/
Hahhh ale jaką ja miałem beke jak to rozkręciłem to maks hyh ;D
18-07-2012 22:59:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 21:00:59
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1305
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Motokamel
Dzisiaj 20:46:26
» Odpowiedzi: 66
» Wyświetleń: 16275
Witam
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 15:13:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 32
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 14:29:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 290
Remont Silnika
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 12:54:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 86
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Dzisiaj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5695
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10058
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 13036
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 290
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2396
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 202
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 330
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1147
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5776
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 507

Reklama