Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Dwa Ogary 205 Kapitana Snuji.
Autor Wiadomość
Mati Offline
Administrator
Administratorzy


Liczba postów: 758
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz (Fordon)
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #23
RE: Dwa Ogary 205 Kapitana Snuji.
(09-06-2014 01:41:13)Kapitan Snuja napisał(a):  Witam,

Bardzo dawno mnie tu nie było, ale skoro rozpocząłem temat to przydałoby się go dokończyć. Widzę że Mati mnie uprzedził i pokazał że Ogar już żyje i ma się dobrze.

Kontynuując poprzednią wypowiedź - rama została ostatecznie pomalowana na czarno. Miejsca najbardziej narażone na rdzę zostały dodatkowo pokryte warstwą farby antykorozyjnej. Po polerce papierem wodnym nastąpiło składanie wszystkiego.
Przednie zawieszenie przeszło gruntowny remont - sprężyny zostały wymienione i przesmarowane, doszły nowe tuleje (dotarcie ich, aby umożliwiały swobodną pracę było o dziwo bardzo czasochłonne) oraz gumy osłonowe. Z tyłu pojawiły się oryginalne amortyzatory oraz sprężyny, również gruntownie przeczyszczone.
Hamulce i szczęki w obu kołach zostały przeszlifowane, ponadto w tylnim kole pojawiła się nowa sprężynka i łożyska.
Oba koła mają wypolerowane ranty, szprychy również były wyczyszczone, jednak po postoju przez zimę pod plandeką, ich wygląd przybrał ponownie formę kultowych "rostów". Niektórym to się podoba Wink . Ja już nie mam siły czyścić tego drugi raz. Z przodu zachowała się nowa, oryginalna opona Stomila ze srebrnego egzemplarza, z tyłu mamy oponę Awiny, gdyż oryginalna opona zaczęła się rozpadać.
Dzięki pomocy Matiego Romet dostał całkowicie nową instalację elektryczną. Użyłem starej obudowy lampy oraz nowego wkładu wraz ze szkłem, dzięki czemu świeci ładnie i czysto. Oczywiście obie żarówki są nowe. Na kierownicy ponadto mamy nowe przełącznik, a pod lampą wisi nowiutki sygnał (kocham jego gderanie Tongue).
Bak, siedzenie i błotniki użyłem z niebieskiego egzemplarza. Wszystko zostały wypolerowane, a błotniki od środka zostały przeszlifowane i pokryte farbą antykorozyjną. Siedzenie wyczyściłem zmywaczem do paznokci, pokryłem środkiem do pielęgnacji skóry i uzupełniłem niewielki ubytek skaju na boku, naklejając kawałek materiału z pokrowca do okularów. Problemem okazało się znalezienie gumowego mocowania do linki prędkościomierza, użyłem więc elementu z Ogara 900. Bak otrzymał również nowy korek paliwa i wyczyszczony kranik.
Schowki zamknąłem przy użyciu śrub imbusowych - jest to dużo bezpieczniejsze rozwiązanie nić oryginalne "kurki".
Silnik po prac opisanych we wcześniejszych postach trafił wreszcie na swoje miejsce. Dźwignie zostały wypolerowane, gaźnik ustawiony, a wydech całkowicie odmalowany. Ciągnie bardzo przyjemnie - bez przerw, płynnie się wkręca, ma mocną iskrę i nie cieknie. Jednak wciąż jest na dotarciu, także nie mogę sprawdzić jego realnych osiągów.
Większość prac wykonałem 1,5 roku temu, także już zapomniałem wiele szczegółów. Chromy były czyszczone, są nowe lusterka, linki, cięgna. W czasie całej renowacji starałem się użyć jak najwięcej oryginalnych części (siedzenie, manetki, licznik, chlapacze) - nawet wybierałem ładniejsze śrubki i podkładki, a następnie polerowałem je z obu stron...Blush
Ostatnio Ogar dostał komplet oryginalnych naklejek, a także parę detali, które mam nadzieję cieszą oko - jak kultowe "76" na korku paliwa czy też kostki do gry na wentylach Shy.

Na początku w ogóle nie miał siły mnie ciągnąć, przerywał i w ogóle nie hamował- okazało się że jakiś geniusz powrzucał do tylnego bębna nakrętki które zerwały sprężynkę ze szczęk, zmieliły łożyska i poblokowały hamulce. Po wyczyszczeniu wszystkiego zaczął zupełnie inaczej jeździć - teraz jazda nim jest prawdziwą przyjemnością, choć jak to Romet ma swoje kaprysy.

Jestem zadowolony z finalnego efektu, choć zawsze znalazło by się coś, co można poprawić, wymienić lub zrobić inaczej. Cieszę się, że mogłem dać drugie życie cząstce naszej polskiej motoryzacji. Lubię nim jeździć, choć stosunek czasu przejechanego na nim jest równy czasowi podczas którego muszę go pchać. Ale pozytywny odbiór innych ludzi, którzy bardzo często pytają mnie o Rometa gdy parkuję pod sklepem, albo pozdrawiają lub przepuszczają na ulicach wynagradza wszystkie trudy Heart. Jeżdżąc skuterkiem nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem...

Co do drugiego egzemplarza - resztki które zostały poskładałem w całość, a następnie przekazałem w ręce Matiego i reszty.

IdeaW tym miejscu chciałbym jeszcze ogromnie podziękować Matiemu i Tomasso, którzy bardzo mi pomogli w rozwiązaniu licznych problemów i dokończeniu tego projektu !!!Idea

Zdjęcia Rometa w obecnym stanie: http://plus.google.com/photos/1006267362...7923328449

Pozdrawiam
Kpt. Snuja

PS. Gratuluję tym, którzy mieli siły to wszystko przeczytać. Blush

Najlepiej wylizany Romet w BydgoszczyHeart

(09-06-2014 02:24:53)Quake96 napisał(a):  Napisałeś, że do zakręcenia schowków użyłeś śrub imbusowych. Nie masz może jeszcze tych oryginalnych zakrętek? Jeśli tak, to byłbym zainteresowany Tongue

Na Dworcowej w Motozbycie kiedyś były.
11-06-2014 23:16:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Dwa Ogary 205 Kapitana Snuji. - Semmao - 12-07-2012, 23:33:17
RE: Dwa Ogary 205 Kapitana Snuji. - Semmao - 13-07-2012, 00:07:58
RE: Dwa Ogary 205 Kapitana Snuji. - SapeK - 13-07-2012, 17:38:08
RE: Dwa Ogary 205 Kapitana Snuji. - papi99 - 13-07-2012, 20:39:06
RE: Dwa Ogary 205 Kapitana Snuji. - Mati - 15-04-2014, 13:04:39
RE: Dwa Ogary 205 Kapitana Snuji. - Mati - 11-06-2014 23:16:02
RE: Dwa Ogary 205 Kapitana Snuji. - Semmao - 12-06-2014, 13:03:12




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 13
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
Wczoraj 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 736
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:33:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22839
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Wczoraj 10:30:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 210
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1860
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 186
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: zmd-52
15-05-2024 16:28:08
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 206
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1320
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
15-05-2024 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5779
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 216
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
14-05-2024 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 253
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
13-05-2024 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 226
Romet ogar 205 - platynki...
Ostatni post: Wodnik
13-05-2024 21:19:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 272

Reklama