Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Autor Wiadomość
romeciarz_50t1 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Samuel
Skąd: ze Wsi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Witam, mam trochę dziwny problem z moim Rometem 50-T-1, a mianowicie po wlaniu paliwa, motor ciężko odpala, gaśnie na wolnych i kapie benzyna z gaźnika. Po wlaniu paliwa, także zauważyłem z 2 krople oleju pod motorem, jak by leciało z silnika. Dziwne jest to że jak wyjeżdżę całe paliwo, i zostanie dosłownie trochę, to w tedy pali bez problemu, nie gaśnie na wolnych i nie kapie znikąd paliwo lub olej. (Co prawda wszystko OK jest tylko w tedy kiedy przełączę kranik na tryb rezerwowy, ponieważ jak mam odkręcone pełne paliwo, to nie zależnie kiedy, zawsze motor gaśnie na wolnych obrotach, chyba że jest mało paliwa w baku, w tedy problem znika, lecz musi być w tedy włączony tryb rezerwowy) Jest to trochę dziwne, lecz niestety nigdy nie spotkałem się z takim problemem. Jest to nie pierwszy raz, bo zauważyłem to już któryś raz po wlaniu paliwa. Jest to niedawno zakupiony motor przeze mnie, i jestem bardzo z niego zadowolony, lecz jeszcze nie do końca wiem jak naprawiać takie sprzęty i nie wiem co może być przyczyną. Nie wiem czy jest to kwestia wyregulowania gaźnika, uszczelek czy jeszcze czegoś innego, lecz nie umiem tego zdiagnozować dlatego proszę o pomoc.

P.S. (Leję mieszankę 100ml oleju na 5l paliwa)

(Załączam zdjęcia na których widać wyciek oleju z silnika oraz wyciek benzyny z gaźnika)                
07-02-2024 19:37:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Heh dziwny problem, ale jeśli rzeczywiście jest.tak jak mówisz to ja bym sprawdził pływak i jego pokrywkę, może jak jest dużo paliwa to leci pod większym ciśnieniem z sumie to głupie, a może to po prostu zbieg okoliczności.
07-02-2024 20:47:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Też zacząłbym od gaźnika.
Przy okazji chciałbym tylko zauważyć, że fabryka przewidywała proporcję oleju z paliwem 1:30.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
07-02-2024 21:43:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 145
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(07-02-2024 21:43:09)Dawdzio napisał(a):  Też zacząłbym od gaźnika.
Przy okazji chciałbym tylko zauważyć, że fabryka przewidywała proporcję oleju z paliwem 1:30.

Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.

Skoro lepiej działa na kraniku w rezerwie niż na otwartym, to może zatkała się rurka od pozycji otwartej? Gaźnik też do sprawdzenia, jak wspomniano możliwa wada pływaka który nie odcina dopływu i paliwo leci gdzieś górą. Jeśli nie wiadomo skąd leci w gaźniku, to spróbowałbym przyłożyć jakiś ręcznik papierowy, czy inny materiał który będzie widać że robi się mokry. Oczywiście gaźnik przed operacją wyczyścić i wysuszyć.
07-02-2024 22:08:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tomangelo za ten post.
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
1:25 na docieranie, 1:30 do normalnej eksploatacji. Tak fabryka przewidziała.
07-02-2024 22:49:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(07-02-2024 22:08:47)tomangelo napisał(a):  Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.

Nie chodzi mi o czepialstwo, a o zwrócenie uwagi na ten fakt. Już wielu ludzi spotkałem, którzy lali 1:50 "bo na butelce tak pisze"*. Typ oleju też swoją drogą, choć moim zdaniem jedyne znaczenie ma budowa silnika. Trabant na początku miał mieszankę 1:30, a pod koniec produkcji 1:50. Nie zmieniły się oleje lecz łożyskowanie z tulejek na łożyska w korbowodach. Dlatego też jasno zaznaczyłem, że to fabryka zalecała takie proporcje. Ale niech każdy leje jak chce, może to ja się mylę.

*trafiłem również na człowieka, który dziwił się niezmiernie, że już drugi silnik zatarł, chociaż oleju leje jak trzeba. No i lał olej. Rzepakowy.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-02-2024 01:47:35 przez Dawdzio.)
08-02-2024 01:44:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Jak na moje to na rezerwie właśnie jest kranik przytkany przez syf na dole zbiornika bo może ktoś rurkę całkowicie z kranika wyrwał i dlatego da się jeździć. A ogólnie to pewnie pływak dziurawy albo coś z klapką jak koledzy już pisali.

Co do proporcji to popieram Dawidzia. Sam leję 1:40/1:50 tam gdzie mam wał na igiełkowym. Przy tulejce leję 1:30/1:35. Na rzepaku w awaryjnej sytuacji też idzie jakoś dojechać do stacji ale z racji zapachu frytek i gęstego dymu odradzam. Z drugiej strony niektórzy leją jakieś truskawkowe ipone więc co kto lubi... Big Grin

PS: Weź ten cylinder wyczyść na Boga. Przyjdzie lato i Ci tłok w końcu złapie przez brak chłodzenia. Tongue
08-02-2024 02:54:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post.
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 827
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
A ja obstawiam, że masz źle ustawiony gaźnik i leje za dużo paliwa.

Czyli na otwartym kraniki leci paliwo jak trzeba ale pływak nie odcina dopływu i dlatego go zalewa i gaśnie, a benzyna rozlewa się wokoło.

A rezerwa ma przytkaną rurkę jakimś syfem, więc paliwa leci mniej i silnik nadąża wypalać to co leci więc go nie zalewa i nie gaśnie.

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
08-02-2024 18:32:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 145
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
To może zmienili proporcje wraz z rozwojem silników. S38 ma podane 1:20 na dotarciu i 1:25 po dotarciu i założyłem że to uniwersalna mieszanka dla wszystkich Rometów, nie pomyślałem że Dezamety mogły mieć czystszą mieszankę.
08-02-2024 20:32:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tramwajarz Offline
Król Śmieciarek xd
*


Liczba postów: 2,140
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
(08-02-2024 01:44:24)Dawdzio napisał(a):  
(07-02-2024 22:08:47)tomangelo napisał(a):  Fabryka przewidywała 1:25. Wspomnę z czystego czepialstwa. Ale fabryka uwzględniała mieszanie Lux10 z etyliną.

Nie chodzi mi o czepialstwo, a o zwrócenie uwagi na ten fakt. Już wielu ludzi spotkałem, którzy lali 1:50 "bo na butelce tak pisze"*. Typ oleju też swoją drogą, choć moim zdaniem jedyne znaczenie ma budowa silnika. Trabant na początku miał mieszankę 1:30, a pod koniec produkcji 1:50. Nie zmieniły się oleje lecz łożyskowanie z tulejek na łożyska w korbowodach. Dlatego też jasno zaznaczyłem, że to fabryka zalecała takie proporcje. Ale niech każdy leje jak chce, może to ja się mylę.

*trafiłem również na człowieka, który dziwił się niezmiernie, że już drugi silnik zatarł, chociaż oleju leje jak trzeba. No i lał olej. Rzepakowy.

W latach 90.ostatnie 023,miały juz korbe na igiełkowym łozysku,fabrycznie nawet pisali o mieszance 1:50,osobiscie mam wał tajwan i łozysko igiełkowe i leje 1:50-1:40

Romet 50-T1 1979

Honda SFX 50 1995

Derbi GPR 50
2003

Romet Sport 1986
08-02-2024 21:00:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo tramwajarz za ten post.
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #11
RE: Problem z paliwem w Romecie 50-T-1
Jesteś pewien że ostatnie waly miały fabrycznie łożysko igiełkowe? To bardzo ciekawe, sam nigdy się nie spotkalem z takim silnikiem, oraz pierwszy raz o tym słyszę.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
11-02-2024 17:11:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35682
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 329
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 281
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1492
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 78
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1474
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1685
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 558
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10840
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 677
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 204
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16441

Reklama