Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Widełki ogar 200 - nacięcia
Autor Wiadomość
darkowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Dariusz
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Widełki ogar 200 - nacięcia
Hej

Składam mojego ogara do kupy i trochę może zbyt późno na takie pytanie bo już po malowaniu ale zadam je z ciekawości. Ogar to rocznik 1987, krótka główka.
Chodzi mi o dziwne wycięcia na górze widełek pod półką. Całość sprzętu wygląda na oryginał aczkolwiek ktoś grzebał przy przednim zawieszeniu (Miałem skrzywiony ogranicznik skrętu może to była przyczyna). Brakowało kulek i podkładki z ząbkiem, która idzie pod nakrętkę widelca oraz napędu licznika. I tu zacząłem się zastanawiać czy wszystko jest zgodne z rocznikiem.
Mam lagi 25mm więc nowy typ to się zgadza, mam wspawane mocowanie sprężyn lag i to też się zgadza. Zastanawia mnie jeden szczegół. Czy powinienem mieć takie nacięcia na górze widełek i jeżeli tak to po co one są. Na schemacie między półkę a widełki nic nie wchodzi. Sama półka też od spodu jest "płaska" więc po co?
Kolejne pytanie czy półka jest od niego i czemu mają służyć te grube podkładki pod śruby widełek. Tak można by dać jedynie śrubę z podkładką bo półka nie ma przewidzianych otworów pod te podkładki.


Załączone pliki Miniatury
           
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-01-2024 14:37:09 przez darkowski.)
22-01-2024 14:35:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,395
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Widełki ogar 200 - nacięcia
Wszystko jest oryginał. Te nacięcia o które pytasz wynikają z techniki wspawania tulejek wewnętrznych pod sprężyny, tak by były na jednym poziomie.
Półka górna tak naprawdę leży na radelkowanej nakrętce sztycy główki ramy, oraz sposobu jej montażu.
Rury widelca, by nie rozjechały się na boki są osiowane srubami M8 z szeroką podkładka na wierzchu półki. Sama półka od dołu ma przetloczeniia stozkowe by ją pozycjonować na rurach widelca.
Uwaga. Podczas montażu główki ramy;
1. Najpierw dokręcać śrubę radelkowa, od dołu ma bieżnię łożyskowa. Dokręcać ręką do oporu i obracać widelcem p/l tak jak byś skręcał kierownica, od jednej do drugiej strony ogranicznika. Czynność powtórzyć 3, 4 razy. Łożyska, kulki, wianki mają się ułożyć i nie może być wyczuwalnego luzu, zarówno Góra dół, jak i na boki.
2. Nakładamy półkę gorna.
3. Nakładamy podkładkę z ząbkiem
4. Wkręcamy śruby M8 z podkładkami, ale tylko palcami, bez użycia śruby.
5. Nakręcamy nakretke kolpakowa sztycy, dotecajac kluczem hakowym, żaden tam przecinak i młotek. Przy kluczu hakowym, dokręcać z kilku miejsc zaczepów. Max, do oporu.
6. Dokręcać śruby M8, do spłaszczenia podkładek sprężystych. W trakcie, kontrolować od dołu, czy półka siada stozkami w rurach widelca.
Uwaga praktyczna.
1. Przed składaniem wszystko umyć, przedmuchac i przesmarowane smarem LT4 wystarczy. Wianki, kulki dać nowe, bieżnię dolną i górna skontrolować, zatarcia, zadziory to oznaką zużycia, dać nową.
Ogólnie tych nowych chińskich nie polecam, lepiej poszukać nowych rowerowych lub używanych rozmiar 1 cal po 1974 roku.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
22-01-2024 15:53:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
darkowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Dariusz
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Widełki ogar 200 - nacięcia
Dzięki Joozku. Niebawem będę zakładał amorki po Twojej regeneracji - fachowa robota polecam każdemu. Zamiast klucza hakowego mam takowy jak dodałem w załączniku. Nie wiem co on wart. Potwierdź mi jeszcze jeden temat jak oczywiście Możesz/Wiesz, a pewnie Wiesz. Jaki jest skok gwintu w półce śrub mocujących kierownicę bo ona z drobnym gwintem jest. Z tego co mi wychodzi to 10x1. I jeszcze jedno czy znasz momenty dociągnięcia śrub zarówno tej od główki jak i tych m8. Napisałeś do spłaszczenia podkładek czy to nie z słabo?


Załączone pliki Miniatury
   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-01-2024 16:40:16 przez darkowski.)
22-01-2024 16:33:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,395
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Widełki ogar 200 - nacięcia
Tak, ten klucz jest bdb, da radę, też taki stosuje.
Niestety, momentów nie znam, pewnie w książce ROMET jest napisane. Znajdę chwilę i uzupełnię.
Gwint śrub cybantow kierownicy to M10x1
Masz rację, samo wyprostowanie podkładek sprężystych to trochę mało, trzeba pociągnąć, oczkowym lub nasadowym, ale z czuciem. Te gwinty w widelcu da krótkie i słabe.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
22-01-2024 17:50:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
darkowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Dariusz
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Widełki ogar 200 - nacięcia
No w książce, którą ja mam nie ma podanych niestety. Są jakieś ale dla kół. lampy zbiornika itd.
22-01-2024 18:26:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35701
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 54
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 334
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 286
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1494
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1477
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1686
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 559
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10849
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 678
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 167
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 206
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16451

Reklama