Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont silnika 019
Autor Wiadomość
michanio91 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: michał
Skąd: k.Oświęcimia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Remont silnika 019
Cześć,
w związku z brakiem mocy, sprzęgłem nie do wyregulowania oraz luzem na wale ( przy ruszaniu magnetem ) rozpocząłem remont silnika.
Jestem z okolic Oświęcimia - ktoś tutaj działa w tym temacie ?
Mam kilka pytań :
1. Wał ma luz na trzpieniu, nie określiłem jeszcze jego produkcji ale zapewne to oryginał. regenerować czy kupić nowy ( jaki ? ) ?
2. Jest ktoś w posiadaniu listy części potrzebnych do remontu ?
-uszczelki ( zestaw ? który ? firma ? )
-łożyska - numery ? jakiej firmy ?
-uszczelniacze - numery ? jakiej firmy ?
3. Na co jeszcze zwrócić uwagę ?

pozdrawiam !


Załączone pliki Miniatury
   
04-01-2024 10:55:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Remont silnika 019
Są w sprzedaży współczesne wały ale nikt tu się chyba jeszcze nie wypowiadał czy pasują,

Co do pozostałych pytań,wszytskien odpowiedzi znajdują się w katalogu części do silnika 019/romet 50t1

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
04-01-2024 11:46:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo łogór 200 za ten post.
michanio91 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: michał
Skąd: k.Oświęcimia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Remont silnika 019
(04-01-2024 11:46:38)łogór 200 napisał(a):  Są w sprzedaży współczesne wały ale nikt tu się chyba jeszcze nie wypowiadał czy pasują,

Co do pozostałych pytań,wszytskien odpowiedzi znajdują się w katalogu części do silnika 019/romet 50t1

Czy tutaj jest taki katalog do pobrania , gdzieś na forum ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2024 13:21:48 przez michanio91.)
04-01-2024 13:17:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Remont silnika 019
Wątpię,na klasyk moto chyba były w wersji papierowej

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
04-01-2024 14:21:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Remont silnika 019
1. Nie wiem jak teraz ale poprzednia partia wałów podobno była wykonana wadliwie tzn były za szerokie. Ja bym wolał zregenerować, tylko nie wiem czy korbowód jest taki sam jak w silniku 2 biegowym, lub z czego można zaadaptować. Chociaż w sumie to widzę że obecna partia jest stosunkowo tania, może warto zaryzykować?

2. Łożyska w silniku 019 wg książki: wał korbowy 3x 6203, wałek przekładniowy główny 1x 6002, koło zębate napędzające osadzone na wałku głównym 1x 16004. Pamiętaj że przynajmniej na wał muszą być łożyska z luzem C3, obustronnie odkryte (plastikowe osłonki można bez problemu zdjąć). W książce natomiast na szybko nie znalazłem wymiarów simmeringów ale na allegro są zestawy i tam jest napisane że:
Cytat: simiering 17x40x7 2 szt., simiering 19x32x7 1 szt.,
, oprócz tego jeszcze jest taki mały simmering w deklu sprzęgła od spodu i to powinien być 16x8x7.
Natomiast uszczelki to jakie chcesz, papierowe, kryngielitowe, nie wiem które lepsze. Zazwyczaj opisane jako ROMET 3 BIEGOWY. Najpopularniejsze to te produkcji firmy Pana Piotra Prałata (na pomaranczowym kartoniku), ale to chyba nie ma różnicy.
Na firmę simmeringów nie zwracałem nigdy uwagi, a w temacie łożysk to uważaj na podróbki SKF czy innych znanych firm, chyba PPL są dobre.

3. Pamiętaj że silnik 019 to nie jest taki prosty silnik z uwagi na jego skrzynię, myślę że warto przede wszystkim zwrócić uwagę na stan skrzyni, tulejek w karterach. Niektórzy robią pieczołowite dystansowanie (poszukaj na forum, są poradniki) ale u mnie jest bez dystansowania i fabryka też tam nic nie dawała. O automacie biegów już nie mówie bo to wiadomo. Pamiętaj też że współczesny cylinder Almota to tak naprawdę cylinder taki jak w 023 z większym gwintem na wydech, więc polecam ci zrobić szlif tego co masz - wyjdzie też nieco taniej. Jeśli chcesz to dam Ci namiar na zakład ktory robi to wysyłkowo, niedrogo, szybko i bardzo dobrze.
04-01-2024 15:20:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo romek za ten post.
michanio91 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: michał
Skąd: k.Oświęcimia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: Remont silnika 019
(04-01-2024 15:20:25)romek napisał(a):  1. Nie wiem jak teraz ale poprzednia partia wałów podobno była wykonana wadliwie tzn były za szerokie. Ja bym wolał zregenerować, tylko nie wiem czy korbowód jest taki sam jak w silniku 2 biegowym, lub z czego można zaadaptować. Chociaż w sumie to widzę że obecna partia jest stosunkowo tania, może warto zaryzykować?

2. Łożyska w silniku 019 wg książki: wał korbowy 3x 6203, wałek przekładniowy główny 1x 6002, koło zębate napędzające osadzone na wałku głównym 1x 16004. Pamiętaj że przynajmniej na wał muszą być łożyska z luzem C3, obustronnie odkryte (plastikowe osłonki można bez problemu zdjąć). W książce natomiast na szybko nie znalazłem wymiarów simmeringów ale na allegro są zestawy i tam jest napisane że:
Cytat: simiering 17x40x7 2 szt., simiering 19x32x7 1 szt.,
, oprócz tego jeszcze jest taki mały simmering w deklu sprzęgła od spodu i to powinien być 16x8x7.
Natomiast uszczelki to jakie chcesz, papierowe, kryngielitowe, nie wiem które lepsze. Zazwyczaj opisane jako ROMET 3 BIEGOWY. Najpopularniejsze to te produkcji firmy Pana Piotra Prałata (na pomaranczowym kartoniku), ale to chyba nie ma różnicy.
Na firmę simmeringów nie zwracałem nigdy uwagi, a w temacie łożysk to uważaj na podróbki SKF czy innych znanych firm, chyba PPL są dobre.

3. Pamiętaj że silnik 019 to nie jest taki prosty silnik z uwagi na jego skrzynię, myślę że warto przede wszystkim zwrócić uwagę na stan skrzyni, tulejek w karterach. Niektórzy robią pieczołowite dystansowanie (poszukaj na forum, są poradniki) ale u mnie jest bez dystansowania i fabryka też tam nic nie dawała. O automacie biegów już nie mówie bo to wiadomo. Pamiętaj też że współczesny cylinder Almota to tak naprawdę cylinder taki jak w 023 z większym gwintem na wydech, więc polecam ci zrobić szlif tego co masz - wyjdzie też nieco taniej. Jeśli chcesz to dam Ci namiar na zakład ktory robi to wysyłkowo, niedrogo, szybko i bardzo dobrze.

Dziękuję za odpowiedź.

Czyli lepsze były by łożyska C1 lub C2 ? O ile mi wiadomo C3 ma zwiększony luz.
Właśnie wał to koszt około 150 zł. Nie ma tragedii.

Cylinder przed zdjęciem nabił 7,5Bara na zimnym silniku. Nie wiem czy chce tutaj coś ruszać bo to dobry wynik.

Coś dużo tych łożysk wyszło, ja naliczyłem 4 łożyska i 4 uszczelniacze. Ale może coś przeoczyłem.

Uszczelki kłąść na sucho czy z sylikonem ? czymś innym ?
04-01-2024 15:28:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 531
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Remont silnika 019
Nie mają mieć luz c3 po prostu jest to luz montażowy,

Kompresja nie jest jednym wyznacznikiem czy cylinder należy wymienić czy przeszlifować

Sylikon pod uszczelkę jeśli przylgnie są w złym stanie,lub profilaktycznie bardzo cienką warstwę

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
04-01-2024 15:36:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo łogór 200 za ten post.
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Remont silnika 019
Na wał tylko i jedynie C3 ! Tam ma być taki luz

Według książki powinno być nominalnie jest 0,6 MPa (6 bar) na cieplym. Niby na ciepło jest więcej niż na zimnym. Minimum to 0,5 MPa Tongue taka ciekawostka. Sprawdź jeszcze organoleptycznie czy na cylindrze masz próg, czy tłok nie ma przedmuchów... Czy nie ma innych uszkodzeń na tłoku czy gładzi cylindra..

Na wale masz 3 łożyska, i dwa na skrzyni czyli razem 5, dwa simmeringi na wal, jeden pod koło łańcuchowe i jeden w pokrywę sprzęgła.

Ja delikatnie smaruje silikonem ale tylko trochę ale są różne szkoły.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2024 15:43:28 przez romek.)
04-01-2024 15:42:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: Remont silnika 019
(04-01-2024 13:17:51)michanio91 napisał(a):  Czy tutaj jest taki katalog do pobrania , gdzieś na forum ?

https://chomikuj.pl/nie_mientki/motocykle*2cmotorowery

Mam na moim chomiku

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
04-01-2024 18:07:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #10
RE: Remont silnika 019
Romku simering 16x8x7 potrzebuje gość w dwóch sztukach, ponieważ drugi uszczelnia wodzik skrzyni od wewnątrz. W piątek będę miał wal z Jackmotors to się wypowiem na ten temat, wiem że z gmoto to jest to samo co w starej partii, czyli szajs. Obejrz dokładnie skrzynie biegów. Gwarantuje że masz do wymiany przynajmniej dwa elementy w niej :F Ale to i tak wychodzi w suszeniu, dopiero po złożeniu silnika.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
04-01-2024 20:20:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Remont silnika 019
Tam jest miejsce żeby wcisnąć w ogóle simmering ? Fabrycznie był ? Temat już wałkowany od x czasu i nadal nie znalazłem odpiwrdzi
04-01-2024 20:32:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
michanio91 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: michał
Skąd: k.Oświęcimia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: Remont silnika 019
(04-01-2024 20:20:13)Debesta napisał(a):  Romku simering 16x8x7 potrzebuje gość w dwóch sztukach, ponieważ drugi uszczelnia wodzik skrzyni od wewnątrz. W piątek będę miał wal z Jackmotors to się wypowiem na ten temat, wiem że z gmoto to jest to samo co w starej partii, czyli szajs. Obejrz dokładnie skrzynie biegów. Gwarantuje że masz do wymiany przynajmniej dwa elementy w niej :F Ale to i tak wychodzi w suszeniu, dopiero po złożeniu silnika.
Które dwa elementy? Beż zagadek, proszę ułatwić sprawę Smile

Tak naprawdę chętnie zleciłbym komuś ogarniecie tego remontu. Czasu brak.
04-01-2024 22:42:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #13
RE: Remont silnika 019
Napisałem że przynajmniej dwa elementy masz na śmieci, w 019 nie zdarzają się idealne skrzynie, no chyba że w ogóle nie był jezdzony. Na pewno tulejki do zmiany, a przynajmniej ta z lewej połówki (najbardziej jest obciążona) i tryb 'staly' pierwszego biegu z walka sprzęgłowego. Ja biorę straszne pieniądze za swój czas i za to że muszę wtykać ręce w taką śmierdzącą breję, ale na olx jakiś chłopaczek robi te silniki za 400zl. Czy to później działa? Czy to mu się opłaca? Co on później za to kupi nie wiem, ale się ogłasza na olx i chyba ma roboty.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2024 05:27:48 przez Debesta.)
05-01-2024 05:26:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
michanio91 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: michał
Skąd: k.Oświęcimia
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Remont silnika 019
(05-01-2024 05:26:29)Debesta napisał(a):  Napisałem że przynajmniej dwa elementy masz na śmieci, w 019 nie zdarzają się idealne skrzynie, no chyba że w ogóle nie był jezdzony. Na pewno tulejki do zmiany, a przynajmniej ta z lewej połówki (najbardziej jest obciążona) i tryb 'staly' pierwszego biegu z walka sprzęgłowego. Ja biorę straszne pieniądze za swój czas i za to że muszę wtykać ręce w taką śmierdzącą breję, ale na olx jakiś chłopaczek robi te silniki za 400zl. Czy to później działa? Czy to mu się opłaca? Co on później za to kupi nie wiem, ale się ogłasza na olx i chyba ma roboty.

Rozumiem.

Ja raczej na skrzynie nie narzekałem, zdarzało się, że coś nie wskoczyło ale bez przesady... nowe nie będzie. Części też niedostępne.

(04-01-2024 20:20:13)Debesta napisał(a):  Romku simering 16x8x7 potrzebuje gość w dwóch sztukach, ponieważ drugi uszczelnia wodzik skrzyni od wewnątrz. W piątek będę miał wal z Jackmotors to się wypowiem na ten temat, wiem że z gmoto to jest to samo co w starej partii, czyli szajs. Obejrz dokładnie skrzynie biegów. Gwarantuje że masz do wymiany przynajmniej dwa elementy w niej :F Ale to i tak wychodzi w suszeniu, dopiero po złożeniu silnika.


Daj znać jak ten wał, proszę Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2024 09:31:31 przez michanio91.)
05-01-2024 09:00:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
elmer Offline
Nowy
*


Liczba postów: 108
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Remont silnika 019
(04-01-2024 22:42:19)michanio91 napisał(a):  
(04-01-2024 20:20:13)Debesta napisał(a):  Romku simering 16x8x7 potrzebuje gość w dwóch sztukach, ponieważ drugi uszczelnia wodzik skrzyni od wewnątrz. W piątek będę miał wal z Jackmotors to się wypowiem na ten temat, wiem że z gmoto to jest to samo co w starej partii, czyli szajs. Obejrz dokładnie skrzynie biegów. Gwarantuje że masz do wymiany przynajmniej dwa elementy w niej :F Ale to i tak wychodzi w suszeniu, dopiero po złożeniu silnika.
Które dwa elementy? Beż zagadek, proszę ułatwić sprawę Smile

Tak naprawdę chętnie zleciłbym komuś ogarniecie tego remontu. Czasu brak.

Wiem kto zaufany robi takie rzeczy, ale nie ma go tutaj na forum chyba.
Odezwij się w prywatnej wiadomości to dam Ci namiar.
05-01-2024 12:22:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo elmer za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35738
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 345
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 298
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1504
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1483
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1692
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 565
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10872
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 688
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 170
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 215
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16477

Reklama