Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Autor Wiadomość
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Witam Wszystkich

Stałem się "szczęśliwym posiadaczem" Komarka 2350 z 1975 r.

Po szlifie cylindra i nowym tłoku i pierścieniach (38,50 mm) zrobiłem mieszankę 1:20.
Gaźnik nowy z gmoto. Niby wyregulowałem ale....

1. iglica w gaźniku ma 4 rowki, licząc od dołu 1, 2, 3, 4, mam ustawione na 2 od dołu, pyt: czy nie powinienem ustawić na pierwszym od dołu (po szlifie)?

Na tym ustawieniu komarek jeździ wiadomo do 30 km/h bez przyśpieszeń gwałtownych ale jak by miał bardzo mało siły mimo, że kompresja duża ciężko się kopie.
pyt: czy to norma tak po szlifie, że tak zamula. Nie wkręca się ładnie na obroty a jak wrzucę 2 bieg to szarpie. Mało ma siły - czy to kwestia regulacji gaźnika? Nie ma płynności jak by nie reagował natychmiast na gaz.

2. teraz zaczął gasnąć, odpalam go chwilę pochodzi jadę i nagle gaśnie i koniec nie zapalisz go za nic. Iskra w tym czasie jest świeca czarna mokra, zapłon jest dobrze bo nikt go nie zmieniał wcześniej jeździł. Gaźnik przemyty i przedmuchane iglice i jest ok. Zapalam jadę trochę nagle gaśnie i koniec palenia. Odkręcam świecę patrzę iskra jest świeca mokra? Co się dzieje?

3. Nowy przełącznik włącznik, wszystko styka nie ma problemów. Dlaczego potrafi tak nagle zgasnąć? z czego może wynikać taki problem? sprawdziłem połączenie silnika z masą i ramą jest ok.

Chłopaki jak się informatyk bierze za komara to.......długa droga przed nami. Prośba o pomoc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2023 16:49:42 przez jurecky.)
01-11-2023 16:47:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo jurecky za ten post.
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Tą dwójkę wrzucasz w czasie jazdy?
Ruszasz z jedynki czy z dwójki?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2023 17:54:22 przez Norweski Zomowiec.)
01-11-2023 17:53:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
To może być wszystko, iglice się ustawia doświadczalnie. Jeden będzie dobrze chodził na górnym inny na dolnym ustawieniu. I generalnie tu bym się doszukiwał źródła problemów. Plus porzadne przejrzenie zapłonu, poczytaj https://chlopcyrometowcy.pl/showthread.p...pid=586149

Ale na początek daj ta iglice oczko wyżej, jak nie to dwa, plus możesz spróbować pokręcić ta złota śrubka z boku gaźnika i patrzeć jak reaguje na gaz
01-11-2023 19:01:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #4
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Ustaw Pan zapłon to pierwsze primo. Jak jesteś pewien że zapłon ok, to regulacja gaźnika. Zmieniasz położenie iglicy i jeździsz, dowiadując się czy jest lepiej czy gorzej, aż do skutku. Nie wiem czy mi się chce pisać o tym że musisz być pewien że wszystko jest szczelne, czy korba nie krzywa, czy tłok nie puchnie i czy w ogóle odpowiedni tłok zamontowałem. Wszystko jest na forum, opcja szukaj. No chyba że komuś się chce się strzępić ryja.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
01-11-2023 19:30:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(01-11-2023 17:53:34)Norweski Zomowiec napisał(a):  Tą dwójkę wrzucasz w czasie jazdy?
Ruszasz z jedynki czy z dwójki?
Normalnie z jedynki ruszam i jakoś tam jedzie nawet ok potem rzucam 2 bieg i tylko szarpanie i gaśnie.

(01-11-2023 19:30:45)Debesta napisał(a):  Ustaw Pan zapłon to pierwsze primo. Jak jesteś pewien że zapłon ok, to regulacja gaźnika. Zmieniasz położenie iglicy i jeździsz, dowiadując się czy jest lepiej czy gorzej, aż do skutku. Nie wiem czy mi się chce pisać o tym że musisz być pewien że wszystko jest szczelne, czy korba nie krzywa, czy tłok nie puchnie i czy w ogóle odpowiedni tłok zamontowałem. Wszystko jest na forum, opcja szukaj. No chyba że komuś się chce się strzępić ryja.

Zapłon jest dobrze ustawiony - wcześniej jeździł. Sprawdziłem też go patrząc w którym momencie rozchodzą się styki i jest ciut przez maksymalnym położeniem tłoka dosłownie 0.5 cm obrotu koła magnetycznego. Szczelne bo kompresja jest duża. Ciężko kopnąć. Szlif był robiony pod tłok. Więc tutaj jest ok.

(01-11-2023 19:01:58)romek napisał(a):  To może być wszystko, iglice się ustawia doświadczalnie. Jeden będzie dobrze chodził na górnym inny na dolnym ustawieniu. I generalnie tu bym się doszukiwał źródła problemów. Plus porzadne przejrzenie zapłonu, poczytaj https://chlopcyrometowcy.pl/showthread.p...pid=586149

Ale na początek daj ta iglice oczko wyżej, jak nie to dwa, plus możesz spróbować pokręcić ta złota śrubka z boku gaźnika i patrzeć jak reaguje na gaz

Mega opis, bardzo dziękuję, przyda się.

(01-11-2023 19:01:58)romek napisał(a):  To może być wszystko, iglice się ustawia doświadczalnie. Jeden będzie dobrze chodził na górnym inny na dolnym ustawieniu. I generalnie tu bym się doszukiwał źródła problemów. Plus porzadne przejrzenie zapłonu, poczytaj https://chlopcyrometowcy.pl/showthread.p...pid=586149

Ale na początek daj ta iglice oczko wyżej, jak nie to dwa, plus możesz spróbować pokręcić ta złota śrubka z boku gaźnika i patrzeć jak reaguje na gaz

Dzięki za zainteresowanie tak zrobię.

Gaźnik płukałem, dysze przedmuchałem (byłą zatkana jedna z nich - mimo, że filtr jest na przewodzie paliwowym), dolot paliwa jest świeca mokra, iskra jest. Zapalam chwile chodzi i nagle gaśnie, czas chodzenia nie jest równy czasem dłużej czasem krócej. Zacznę od wymiany świecy na zupełnie nową. Może to świeca rozgrzeje się i dostaje przebicia. Oczywiście napiszę. Co do zapłonu to jestem pewien, że jest dobrze. Mogę oczywiście trochę przyśpieszyć go lub opóźnić do testu.

Panowie a ta mieszanka taka jak do docierania z dużą ilością oleju może to ona sprawia, że ten sprzęt nie ma aż takiej siły na docieraniu? Może zbyt dużo od niego wymagam?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2023 20:53:50 przez jurecky.)
01-11-2023 20:40:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
1:20 to nie jest aż tak źle jeszcze, powinien chodzić.
01-11-2023 21:27:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(01-11-2023 21:27:14)romek napisał(a):  1:20 to nie jest aż tak źle jeszcze, powinien chodzić.
Jak w książce piszą - w serwisówce Tongue powinien ale słabo mu to idzie. Jutro się za niego zabieram znowu, zjadacz czasu z niego jest niezły ;-)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-11-2023 22:21:47 przez jurecky.)
01-11-2023 22:20:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 827
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Świeca nie powinna być mokra, ani też czarna.
Obstawiam że dostaje za dużo paliwa i go zalewa.
Obniż tą iglicę w dół.
Czyli nie na 2 ząbek tylko na 3 lub nawet i na 4 jeśli trzeba.

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
01-11-2023 23:48:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #9
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
0.5cm przed gmp? Powinno być 3mm przed gmp i raczej nie na oko, tylko przynajmniej suwmiarkę. Lepiej sobie takie coś co skręcasz do cylindra wystrugać, żeby idealnie 3mm przed gmp blokowało tłok, będzie łatwiej ustawiać.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
02-11-2023 00:24:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Cytat:Normalnie z jedynki ruszam i jakoś tam jedzie nawet ok potem rzucam 2 bieg i tylko szarpanie i gaśnie.

Najwidoczniej sprzęgło nie wysprzęgla całkowicie. Napnij linkę sprzęgła

z tym 3mm przed gmp to też może być nieaktualne, gdyż nowe paliwo posiada więcej oktanów i zalecane jest 4mm - gdzieś był temat o tym i trzeba sprawdzić
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2023 00:40:49 przez Norweski Zomowiec.)
02-11-2023 00:38:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #11
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Niby tak, ale u mnie wszystkie gruzy jeżdżą na ustawieniu mieszczącym się w widełkach 2,8-3,2 i wszystkie jeżdżą jak należy.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
02-11-2023 03:29:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #12
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(01-11-2023 23:48:57)bkrukl napisał(a):  Świeca nie powinna być mokra, ani też czarna.
Obstawiam że dostaje za dużo paliwa i go zalewa.
Obniż tą iglicę w dół.
Czyli nie na 2 ząbek tylko na 3 lub nawet i na 4 jeśli trzeba.

Dziękuję, skorzystam z rady chociaż myślałem, że po szlifie jak zwiększa się komora to potrzeba więcej paliwa i trzeba podnieść iglicę. Z drugiej strony ktoś pisał, że to nie ma znaczenia. Wymieniam dziś świecę i robię testy zacznę od samej góry czyli iglica będzie najbardziej wsunięta do dołu i napiszę.

P.S. Lekki pech z tym moim komarkiem, idę wczoraj do garażu patrzę a tu flak w tylnym kole. przy maszynce na łączeniu wywaliło. No miało prawo dętka ma 48 lat !
02-11-2023 10:23:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,014
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #13
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Iglice się podnosiło jak już to ze względu na dotarcie, żeby bogatsza mieszanka była. Ale i tak współczesne gaźniki mają nieco inne dysze tylko nie wiem mniejsze czy większe, ale gardziel na pewno jest większa o 1mm. O tym czy dobra jest regulacja świadczy prawidłowa praca i kolor świecy od środka (po przejechaniu jakiegoś dystansu).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2023 10:49:50 przez romek.)
02-11-2023 10:48:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #14
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Pytanie z innej nieco beczki: ta uszczelka między dolotem od cylindra a gaźnikiem to czy nie powinna być z jakiejś skóry? (pamiętam, że w Jawce chyba tak miałem). Miała ona za zadanie nie przenosić ciepła na gaźnik. Ale z innej strony patrząc to przecież po śrubach na gaźnik przenosi się to ciepło. Jak to powinno być?

(02-11-2023 10:48:44)romek napisał(a):  Iglice się podnosiło jak już to ze względu na dotarcie, żeby bogatsza mieszanka była. Ale i tak współczesne gaźniki mają nieco inne dysze tylko nie wiem mniejsze czy większe, ale gardziel na pewno jest większa o 1mm. O tym czy dobra jest regulacja świadczy prawidłowa praca i kolor świecy od środka (po przejechaniu jakiegoś dystansu).

(02-11-2023 10:48:44)romek napisał(a):  Iglice się podnosiło jak już to ze względu na dotarcie, żeby bogatsza mieszanka była. Ale i tak współczesne gaźniki mają nieco inne dysze tylko nie wiem mniejsze czy większe, ale gardziel na pewno jest większa o 1mm. O tym czy dobra jest regulacja świadczy prawidłowa praca i kolor świecy od środka (po przejechaniu jakiegoś dystansu).

A jak u mnie silnik na dotarciu to z powodu zwiększonej ilości oleju w paliwie i mimo tego to powinna być ta świeca w kolorze KAWY-late po przejechaniu np: 8 km?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2023 11:01:16 przez jurecky.)
02-11-2023 10:58:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 604
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #15
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Wystarczy zwykła kryngielitowa między gaźnik a cylinder. Ma być po prostu szczelnie.

To dorzucę swoje 5gr choć wszystko już raczej napisano.

1. Sprawdź to ustawienie zapłonu jak należy, a nie na oko. Zmieniałeś tłok, kij wie czy nie zamiennik i czy nie ma innej odległości denka tłoka od osi sworznia tłoka.
Najpierw zmerz ile mm wejdzie Ci głębokościomierza z sufmiarki gdy tłok w GMP (górny martwy punkt), nastepnie cofnij magneto do momentu gdy zamkną się platyny wsadzając pomiędzy nie paragon złożony na dwa, nastepnie trzymaj naprężony ten paragon i kręć magnetem dopóki platyny nie zaczną puszczać paragonu - wtedy zmierz znowu ile głębokościomierza wejdzie. Różnica pomiędzy pomiarami ma być 3mm. Nie jest to najlepsza metoda na ustawienie zapłonu ale skuteczna.

2. Kompresji się nie stwierdza na podstawie tego jak ciężko chodzi kopka tylko na podstawie pomiarów manometrem. Równie dobrze, gość mógł zbyt ciasno spasować tłok i stąd opór a kompresja może być słaba. Wink

3. Zmniejsz dawkę paliwa bo jak na moje to go po prostu przylewa. Ja rozumiem, że dotarcie etc ale nie ma co świrować. Grunt to nie przegrzać - nie dawać w palnik i robić przestoje co kawałek. Temp. za oknem też wspiera dobre dotarcie.

Odpowiadając na twoje pytanie - przy 1:20 to raczej Ciężko będzie uzyskać inny kolor na świecy niż czarny. Jak na moje oko to zbyt bogata mieszanka - w zależności od klasy oleju dawałbym 1:25-1:30. Kolorek na świecy powinien pojawić się znacznie szybciej niż te 8km, bardziej 1-2km bym powiedział choć jak dawka będzie zbyt duża to i tak świeca będzie wiecznie umyta.
02-11-2023 11:54:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35662
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 45
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 321
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 45
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 278
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1487
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 73
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1670
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10832
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 201
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16429

Reklama