Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zmiana cylindra
Autor Wiadomość
Bercik.sko Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Robert
Skąd: Bytów
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
zmiana cylindra
mam pytanie jakie większe (więcej niż 50cm³) cylindry wsadzę do kwadraciaka 2b?

Sent from my RMX3472 using Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2023 19:11:46 przez Bercik.sko.)
29-07-2023 19:10:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: zmiana cylindra
A co chcesz zrobić?
W sprzedaży są tylko rozwiercone o 2 mm - pseudo 60 ccm.
Lepiej wziąć orginalny cylinder, kupić sobie jakiś dobry tłok od jakiegoś skutera i pod ten tłok zrobić sobie szlif org cylindra. Ja bym tak zrobił, gdybym miał wkładać jakiś większy cylinder.
Ale ode mnie rada. Napisz najpierw co chcesz osiągnąć itp
Sam cylinder nic, absolutnie nic ci nie da. Ewentualnie to daje tyle, że po prostu cylinder i tłok dajesz nowe. To to samo co by po prostu zrobić remont. I dlatego odczujesz wzrost nocy. A nie dlatego, że masz o 5 ccm większą pojemność
Nie czytaj tych bajek. To się tak tylko pisze żeby było ładnie.
Zacznij od podstaw. Od teorii. Od zasady działania dwusuwu. Tam znajdziesz odpowiedź jak zwiększyć moc. Cylinder nie jest potrzebny większy. Tym bym się bawił na sam koniec. Gdy już nie da się więcej wyciągnąć z 50. Wtedy tak. A tak żeby zmienić cylinder to bez sensu. Z tych nowych co można kupić to jest jeden wielki syf. Jakość wykonania gorsza niż tych z prlu. Materiał słaby. Porażka. Wystarczy wziąć do ręki i czuć że to jest syf a nie porządny cylinder. Jakość wykonania okien płuczących. Żenada. Biorąc dwa cylindry do ręki od razu widać co to jest.
A sprzedaje się to bo dzieciaki poczytają i myślą że to naprawdę.

PS
Przywitalbys się. Powiedział parę słów. A nie tak. Wpadasz na chwilę i chcesz porady. Nie ma nic za darmo. Daj coś od siebie a potem pytaj
29-07-2023 19:38:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: zmiana cylindra
nie ma, bo nie ma na to miejsca w karterach
29-07-2023 20:25:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: zmiana cylindra
Co w karterach? O czym ty mówisz.
Na 60 jest miejsce? Po prostu tuleja musi mieć cieńsza ścianę, bo zewnętrznej średnicy nie można zwiększyć, nie modyfikując karterów. Do Simsona są i 70 zestawy a pasują. To co ci wchodzi w kartery, jest takich samych rozmiarów przy 50 i 60.
Daloby się do rometa zrobić 70 też. Ale to trzeba by cylinder zrobić z dobrego materiału. Tuleje przede wszystkim.
Tylko raz. Kto by Ci to twoim zdaniem kupił? Nie ma na to rynku dlatego nikt tego nie produkuje. Cena byłaby na pewno wysoka. A co to taki Romet? Dziadostwo. Za duże dziadostwo żeby na tym coś mocnego robić. Do tekich projektów kupuje się Simsona np. i można się dalej bawić. Jest dobra mocna baza. Ale to też od razu wjeżdżają inne skrzynie inne wały.
Romet dobra maszyna ale to ma wartość głównie sentymentalna. Technicznie jest to coś słabego. Licha rama itp. Delikatnie można przerobić i się cieszyć. Ale są za duże ograniczenia żeby można było zrobić coś takiego z przeznaczeniem na przeciętnego chłopaka który coś tam sobie składa. Nie byłoby zbytu dlatego nie ma dostępnych.
A jak ktoś naprawdę się już bawi w tuning, to sobie poradzi i nie potrzebuje kupować. A nawet lepiej samemu robić niż kupować. Głównie obróbka tokarsko frezerska, do ogarnięcia jak ktoś ma dostęp do maszyn.
Zresztą kartery tak jak piszesz, można tam roztoczyć otwór pod tuleje.
Na oryginalnych częściach to wszystko jest za słabe do tuningu.
Musiałbyś mieć dostęp do dobrych skrzyń, dobrych wałów itp. A tak sam cylinder? Dlatego nic takiego nie kupisz. A nie dlatego że się nie da włożyć. Głupoty opowiadasz.
Jak coś już rzucasz, jakieś mądre hasło, to napisz chłopakowi tak żeby coś zrozumiał. A tak to tylko nabijasz sobie post, który nic nikomu nie daje. Nic nie wnosi.
Sory, ale drażni mnie to twoje madrowanie.
Pozdrawiam
29-07-2023 20:51:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: zmiana cylindra
podepne sie pod temat bo mam podobną sytuacje w ogarze 200. no więc to by sie nawet zgadzało bo wstawiłem cylinder 60ccm i jedzie tylko troszke lepiej niż oryginalny ale w takim razie od czego trzebaby zacząć żeby dalej modzić i osiągnąć te 5KM powiedzmy, a w jafce chyba łatwiej to osiągnąć niż w dezamecie, nie? czy to oznacza ze zaraz trzeba sie bawić w spawaki itd.? Wystarczyłoby mi naprawde jeszcze tylko troszke wiecej mocy, a wszystkie zmiany typu: zmiana dysz, przestawianie zapłonu, zmiana świec praktycznie nie dają efektu, moze przynajmniej jakis odsyłacz do poradnika?
29-07-2023 22:16:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bercik.sko Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Robert
Skąd: Bytów
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: zmiana cylindra
(29-07-2023 19:38:06)Maka_91 napisał(a):  A co chcesz zrobić?
W sprzedaży są tylko rozwiercone o 2 mm - pseudo 60 ccm.
Lepiej wziąć orginalny cylinder, kupić sobie jakiś dobry tłok od jakiegoś skutera i pod ten tłok zrobić sobie szlif org cylindra. Ja bym tak zrobił, gdybym miał wkładać jakiś większy cylinder.
Ale ode mnie rada. Napisz najpierw co chcesz osiągnąć itp
Sam cylinder nic, absolutnie nic ci nie da. Ewentualnie to daje tyle, że po prostu cylinder i tłok dajesz nowe. To to samo co by po prostu zrobić remont. I dlatego odczujesz wzrost nocy. A nie dlatego, że masz o 5 ccm większą pojemność
Nie czytaj tych bajek. To się tak tylko pisze żeby było ładnie.
Zacznij od podstaw. Od teorii. Od zasady działania dwusuwu. Tam znajdziesz odpowiedź jak zwiększyć moc. Cylinder nie jest potrzebny większy. Tym bym się bawił na sam koniec. Gdy już nie da się więcej wyciągnąć z 50. Wtedy tak. A tak żeby zmienić cylinder to bez sensu. Z tych nowych co można kupić to jest jeden wielki syf. Jakość wykonania gorsza niż tych z prlu. Materiał słaby. Porażka. Wystarczy wziąć do ręki i czuć że to jest syf a nie porządny cylinder. Jakość wykonania okien płuczących. Żenada. Biorąc dwa cylindry do ręki od razu widać co to jest.
A sprzedaje się to bo dzieciaki poczytają i myślą że to naprawdę.

PS
Przywitalbys się. Powiedział parę słów. A nie tak. Wpadasz na chwilę i chcesz porady. Nie ma nic za darmo. Daj coś od siebie a potem pytaj
dziękuję za radę rozpatrzę ją, nie zależy mi na zwiększeniu mocy tylko bardziej na wyjątkowości.
poprawie się następnym razemWink

Sent from my RMX3472 using Tapatalk

(29-07-2023 20:51:47)Maka_91 napisał(a):  Co w karterach? O czym ty mówisz.
Na 60 jest miejsce? Po prostu tuleja musi mieć cieńsza ścianę, bo zewnętrznej średnicy nie można zwiększyć, nie modyfikując karterów. Do Simsona są i 70 zestawy a pasują. To co ci wchodzi w kartery, jest takich samych rozmiarów przy 50 i 60.
Daloby się do rometa zrobić 70 też. Ale to trzeba by cylinder zrobić z dobrego materiału. Tuleje przede wszystkim.
Tylko raz. Kto by Ci to twoim zdaniem kupił? Nie ma na to rynku dlatego nikt tego nie produkuje. Cena byłaby na pewno wysoka. A co to taki Romet? Dziadostwo. Za duże dziadostwo żeby na tym coś mocnego robić. Do tekich projektów kupuje się Simsona np. i można się dalej bawić. Jest dobra mocna baza. Ale to też od razu wjeżdżają inne skrzynie inne wały.
Romet dobra maszyna ale to ma wartość głównie sentymentalna. Technicznie jest to coś słabego. Licha rama itp. Delikatnie można przerobić i się cieszyć. Ale są za duże ograniczenia żeby można było zrobić coś takiego z przeznaczeniem na przeciętnego chłopaka który coś tam sobie składa. Nie byłoby zbytu dlatego nie ma dostępnych.
A jak ktoś naprawdę się już bawi w tuning, to sobie poradzi i nie potrzebuje kupować. A nawet lepiej samemu robić niż kupować. Głównie obróbka tokarsko frezerska, do ogarnięcia jak ktoś ma dostęp do maszyn.
Zresztą kartery tak jak piszesz, można tam roztoczyć otwór pod tuleje.
Na oryginalnych częściach to wszystko jest za słabe do tuningu.
Musiałbyś mieć dostęp do dobrych skrzyń, dobrych wałów itp. A tak sam cylinder? Dlatego nic takiego nie kupisz. A nie dlatego że się nie da włożyć. Głupoty opowiadasz.
Jak coś już rzucasz, jakieś mądre hasło, to napisz chłopakowi tak żeby coś zrozumiał. A tak to tylko nabijasz sobie post, który nic nikomu nie daje. Nic nie wnosi.
Sory, ale drażni mnie to twoje madrowanie.
Pozdrawiam
zanim wstawiłem posta czytałem parę rzeczy na temat większych cylindrów i nie było nic o karterach i że da radę tylko po co mi to gdy zależy mi na tym żeby jeździł i robił wrażenie

Sent from my RMX3472 using Tapatalk
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2023 22:24:59 przez Bercik.sko.)
29-07-2023 22:23:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #7
RE: zmiana cylindra
To jeśli tak to już wiem ci cci doradzić ewentualnie.
Żeby włożyć jakiś inny cylinder musisz pewne rzeczy dopasować albo celować w taki cylinder, który ma identyczne 'mocowanie'. Rozstaw szpilek cylindra. Średnica tulei-z cylindra na dole wystaje kilka cm tulei. Ten kawałek tulei wchodzi w silnik i ustawia, pozycjonuje cylinder. W karterach masz wytoczony otwór pod ten kawałek tulei. I ta średnica w kartefach jest taka jak średnica zewnętrzna tego kawałka tulei.
Więc inny cylinder musi tam mieć taką samą średnicę.
Myślę, że od Charta powinien jakoś pod pasować. Od Simsona wstawiają, ale to pewnie jakieś przeróbki trzeba zrobić. Rozstaw szpilek ważny.
Ale z tego co znalazłem na szybko to od Charta nie pasuje i Simsona też nie. Inny rozstaw szpilek.
Chyba że naprawdę masz fachowca i chcesz się bawić w spawanie aluminium, nawiercanie otworów na szpilki itp. Wtedy możesz włożyć co tam sobie zechcesz.
Pozostaje rozwiercanie oryginału lub 60 kupić i też Rozwiercić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-07-2023 23:19:16 przez Maka_91.)
29-07-2023 23:10:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
Bercik.sko Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: Robert
Skąd: Bytów
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: zmiana cylindra
(29-07-2023 23:10:59)Maka_91 napisał(a):  To jeśli tak to już wiem ci cci doradzić ewentualnie.
Żeby włożyć jakiś inny cylinder musisz pewne rzeczy dopasować albo celować w taki cylinder, który ma identyczne 'mocowanie'. Rozstaw szpilek cylindra. Średnica tulei-z cylindra na dole wystaje kilka cm tulei. Ten kawałek tulei wchodzi w silnik i ustawia, pozycjonuje cylinder. W karterach masz wytoczony otwór pod ten kawałek tulei. I ta średnica w kartefach jest taka jak średnica zewnętrzna tego kawałka tulei.
Więc inny cylinder musi tam mieć taką samą średnicę.
Myślę, że od Charta powinien jakoś pod pasować. Od Simsona wstawiają, ale to pewnie jakieś przeróbki trzeba zrobić. Rozstaw szpilek ważny.
dziękuję za informację jak będę miał jakiś problem to się odezwę

Sent from my RMX3472 using Tapatalk
29-07-2023 23:13:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #9
RE: zmiana cylindra
60 ccm i rozwiercic. Lub to samo z oryginałem. I dopasować sobie jakiś tłok.
29-07-2023 23:20:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35680
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 47
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 326
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 279
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1489
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1472
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1671
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 556
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10837
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 674
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 165
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 201
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16439

Reklama