Dodatkowa seria naszych forumowych kalendarzy już dostępna w naszym sklepie! KLIKNIJ TUTAJ!

Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
Autor Wiadomość
Pigwa99 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Kacper
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
Cześć, razem z kolegą remontujemy Komara 2350 i Ogara 205.
Jednak wytwory firmy Romet nie oszczędzają nam nerwów i ilość problemów zamiast maleć, zwiększa się. Zacznę od Komara, bo jest on niezbywalny jako pamiątka, więc dobrze jakby chociaż on jeździł jak trzeba.
Więc tak - olej skrzyni biegów przecieka przez uszczelkę od osłony sprzęgła (założona z silikonem, nowa), nowy tłumik kupiony ze strony gmoto.pl ma inną średnicę niż uszczelka dostarczona w zestawie, dodatkowo mocowanie tego tłumika do kolanka jest bardzo umowne i wygląda na nieszczelne. Spod pompki wylewa się benzyna, nowa uszczelka nie pomogła. Przestał odpalać w pewnym momencie, można go kopnąć 50 razy i nie odpali. Załapał dopiero gdy pociągnęliśmy go za samochodem 30km/h. Wykręcanie świecy nie pomaga (jest dobra iskra), podobnie jak wszelkie możliwe kombinacje gaźnika. Wahacze z przodu były na śrubie śr. 8, z tulejką gumowo-metalową, nowe tulejki z gmoto nie pasują w żaden sposób. Skąd wziąć takie tulejki?
Cały silnik był rozkładany i składany, jeździł po czym nagle odmówił współpracy. Z silnika przy kolanku leciała czarna maź, teraz nie wiem bo silnik jest wymontowany i nie ma podłączonego tłumika bo nowy nie pasuje

Ogar 205
Silni odpala, ale zaraz gaśnie, benzyna leje się spod pompki niemalże ciurkiem, spod nakrętki kolanka przy cylindrze leci czarna maź gdy silnik pracuje, regulacja gaźnika nie pomaga, jak odpalił i pochodził to przy próbie ruszenia brak mocy - od razu gasł. Potem zapalał jak chciał i od razu gasł. Na górze silnika jest taki dziwny otwór z gwintem (wrzuciłem zdjęcia) i nie wiemy od czego jest. Dodatkowo jeżeli ktoś ma schemat elektryki dla Ogara to byłbym bardzo wdzięczny za podesłanie.
Mieszanka w obu taka sama, proporcje zalecane z tego forum.
PS do czego służy ten dziwny prztyczek z guzikiem i przełącznikiem? Zdjęty z kierownicy
Proszę, pomóżcie bo nie mam już siły do tego badziewia, bo babram się z tym już od ponad 7 miesięcy a to dalej nie chce zapalić i pojechać. Angry
Nieszczelność tłumika po nałożeniu
Niepasująca uszczelka spod tłumika
Wahacze z tulejkami od gmoto
Dziwny przełącznik
Otwór w silniku Ogar

Notatka od Dawdzio, 14-02-2021 22:56:27

Poprawiłem link do zdjęcia.

14-02-2021 16:38:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Online
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,837
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a):  olej skrzyni biegów przecieka przez uszczelkę od osłony sprzęgła
Sprawdź przylgnie - albo są krzywe, albo mocno porysowane. Nie ma innej opcji. Uszczelki zazwyczaj wystarczy pomaziać smarem i powinny trzymać, warto dopłacić 5 zł i kupić z klingierytu.

(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a):  dodatkowo mocowanie tego tłumika do kolanka jest bardzo umowne i wygląda na nieszczelne
Co masz na myśli, słabo trzymająca nakrętka cylindra, czy zbyt mała średnica przetłoczenia zachodzącego na rant nakrętki?

(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a):  Spod pompki wylewa się benzyna, nowa uszczelka nie pomogła.
Uszkodzony pływak lub zawór iglicowy, uszczelka w tym miejscu poza dystansowaniem gniazda zaworu iglicowego (a co za tym idzie - ustalaniem poziomu paliwa) nie pełni żadnej funkcji, nawet bez niej nic nie powinno cieknąć.

(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a):  Przestał odpalać w pewnym momencie, można go kopnąć 50 razy i nie odpali
Sprawdź długość iskry z kabla (minimum 5 mm), odstęp elektrod świecy (0,4 mm), napraw gaźnik (wyjaśnienie powyżej), sprawdź szczelność komory korbowej (okolice warg uszczelniacza wału muszą być suche, przynajmniej po stronie zapłonu). Sprawdź kondensator - nie może mieć zwarcia, pojemność około 150 nF.

(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a):  Wahacze z przodu były na śrubie śr. 8, z tulejką gumowo-metalową, nowe tulejki z gmoto nie pasują w żaden sposób. Skąd wziąć takie tulejki?
Dotoczyć na wymiar z poliamidu. Nie jestem pewien, ale możesz napisać w tej sprawie do użytkownika joozek, na pewno coś doradzi, coś też powinno być w temacie:
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=39287

(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a):  nie ma podłączonego tłumika bo nowy nie pasuje
Sprecyzuj, co dokładnie nie pasuje, jakie różnice w średnicach

(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a):  Ogar 205
Silni odpala, ale zaraz gaśnie, benzyna leje się spod pompki niemalże ciurkiem
To samo co w Komarze - pływak, gniazdo zaworu iglicowego do sprawdzenia.

Zdjęcia nie działają. Wstaw na hosting.chlopcyrometowcy.pl

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
14-02-2021 16:58:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Pigwa99 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 4
Imię: Kacper
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
1. Nakładając tłumik na kolanko, średnica tłumika jest większa o ładnych parę milimetrów od średnicy kolanka. Jednocześnie miedziana uszczelka ma mniejszą średnicę niż kolanko, i nie ma jak wsadzić jej ani w tłumik, ani w nakrętkę która ma to wszystko skręcić. Najlepsze określenie to za mała średnica przetłoczenia względem średnicy tłumika.
2. Pływak w Komarze jest dobry na 100%, bo to już sprawdziliśmy wcześniej. Gdzie dokładnie jest zawór iglicowy i jak działa?
3. Szczelność komory korbowej? Mówimy o cylindrze czy o karterze? Jakie wargi uszczelniacza?
4. Jak sprawdzić kondensator?

Tu zdjęcia
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5139_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...5139_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7555_n.jpg
http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/image...7555_n.jpg
14-02-2021 19:10:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,002
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
2. Zaostrzony pręcik na pływaku zamyka dopływ paliwa do gaźnika. Nie regulujcie poziomu paliwa gięciem blaszki zatapiacza.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
14-02-2021 19:22:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Technik
*


Liczba postów: 788
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
Cytat:olej skrzyni biegów przecieka przez uszczelkę od osłony sprzęgła
Kup arkusz gambitu 0,5mm, a nawet 1mm i odrysuj ze starej uszczelki nową uszczelkę. Wyczyść rozpuszczalnikiem przylgnie i załóż uszczelkę bez silikonu. Dla pewności papierem ściernym przylgnie lekko podszlifuj.
Cytat:nowy tłumik kupiony ze strony gmoto.pl ma inną średnicę niż uszczelka dostarczona w zestawie, dodatkowo mocowanie tego tłumika do kolanka jest bardzo umowne i wygląda na nieszczelne
Uszczelnienie łączenia tłumik-kolanko załatwiam u siebie kocem azbestowym, jednakże nie do zdobycia, to sugeruje zakupić za małe pieniądze taśmę ceramiczną, owinąć i zacisnąć. Też trzeba uwzględnić jaką masz obejmę, bo to różnie bywa.
Cytat:Spod pompki wylewa się benzyna
problem jest w pływaku, bo nie domyka i wylewa się paliwo
Cytat:Wahacze z przodu były na śrubie śr. 8, z tulejką gumowo-metalową, nowe tulejki z gmoto nie pasują w żaden sposób. Skąd wziąć takie tulejki?
https://skuterdebica.hg.pl/produkt/tulej...przod-kpl/
albo wykonać z teflonu u tokarza
Cytat:Na górze silnika jest taki dziwny otwór z gwintem (wrzuciłem zdjęcia) i nie wiemy od czego jest
To kanalik odprowadzający nadmiar benzyny na łańcuch.. taki patent smarowania łańcucha xD
Cytat:PS do czego służy ten dziwny prztyczek z guzikiem i przełącznikiem?
to klakson i światła

A problemu z odpaleniem komara i ogara (jeżeli u nich jest dobra kompresja) to na pewno coś nie tak z zapłonem i zawsze tak było. Dla mnie ten zapłon to zawsze był nieudany.

U komarze i w ogarze zrób taki test:
Wlej pod świece trochę benzyny i próbuj zapalić. Jeżeli zapalił, to problem może leżeć w gaźniku, bo gaźnik nie podaje paliwa lub coś z dopływem powietrza. A jeżeli "nie zagada", to problem w zapłonie.

obrazek z "Nieszczelność tłumika po nałożeniu" nie działa
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-02-2021 19:32:08 przez Norweski Zomowiec.)
14-02-2021 19:29:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,002
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
(14-02-2021 19:29:20)Norweski Zomowiec napisał(a):  obrazek z "Nieszczelność tłumika po nałożeniu" nie działa

Już działa.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
14-02-2021 22:56:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Online
senior


Liczba postów: 2,034
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
Pigwa99 coś maszvze skrzynką Pw, nie moge odpisać.
Pisz na maila joosko@interia.pl



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
14-02-2021 23:30:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 360
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 2
Post: #8
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
Cytat:Sprawdź długość iskry z kabla (minimum 5 mm), odstęp elektrod świecy (0,4 mm), napraw gaźnik (wyjaśnienie powyżej), sprawdź szczelność komory korbowej (okolice warg uszczelniacza wału muszą być suche, przynajmniej po stronie zapłonu). Sprawdź kondensator - nie może mieć zwarcia, pojemność około 150 nF.

Oj po tej samej stronie zapłonu to bym polemizował, Mi w simsonie wyskoczył od sprzęgłą, wymieniłem simering zapłonu i nic. Tyle się na kopałem, na pchałek, gaźnik narozbierałem. A to simering sprzęgła

Moje motorowery
-Romet Komar 2350 77'
-Simson S53 92'
-Romet 50t1 76'



Koło Motoryzacyjne Sulmierzyce
https://www.facebook.com/kolomotoryzacyjne
Zapraszam
16-02-2021 10:32:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[K] Kupie oryginalne uszc...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 17:20:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 36
Dziwny gwint magneta - śc...
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 13:39:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 56
Nowy silnik do Romet char...
Ostatni post: Błażej
Dzisiaj 13:15:49
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 794
OGAR 200 1988 r.
Ostatni post: Pocieszny71
Dzisiaj 12:42:27
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 932
Pomóż forum 2020
Ostatni post: simi81
Dzisiaj 01:17:45
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 3560
Ryś wałek dlugość
Ostatni post: rommel
Wczoraj 20:29:35
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 85
Flaming Murana
Ostatni post: Muran001
Wczoraj 19:07:29
» Odpowiedzi: 136
» Wyświetleń: 31213
Romet ogar 207 swap &
Ostatni post: XPek_84
Wczoraj 15:59:45
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 4516
Yamaha DT80 LC2 by seler1...
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 10:08:01
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 2074
wałek startera silnik 022
Ostatni post: zmd-52
25-02-2021 15:43:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 113
Narzędzia dedykowane
Ostatni post: joozek
25-02-2021 12:07:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 135
Komar 2330 1969 i Pegaz 7...
Ostatni post: burza999
25-02-2021 11:46:01
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 7178
[K] Kupię katalogi części...
Ostatni post: matizeczek12
25-02-2021 09:00:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Silnik S38 Komar z 1971
Ostatni post: romek
24-02-2021 22:13:10
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 86
(Bardzo możliwy) Remont O...
Ostatni post: Jadek125p
24-02-2021 21:12:54
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 6941

Reklama