Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Inny] Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #1
Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Witam

Rozważam nad poprawieniem takiego trybu zdawczego do rometa czy nawet do Wsk z dzisiejszych produkcji.
Nowe tryby mają w sobie tuleje z mosiądzu, co wypada dość... blado na żywotnosć. Oryginalnie były usadzone z brązu (fosforobrązu), a z trybami nowymi zmd dzisiaj ciężko, więc rozważam poprawę takiego trybu lub nawet regeneracje oryginalnego, jak tylko zewnętrze wygląda całkiem dobrze


Czy zda egzamin taki patent, gdzie na prasie ręcznej wytoczyć tą mosiężną tuleje i umieścić nowy wałek z fosforobrązu B101 o odpowiedniej wielkości a następnie rozwiercić do rozmiaru wałka? Ktoś tak rozważał i próbował?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2020 23:24:53 przez Norweski Zomowiec.)
27-10-2020 23:24:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Norweski Zomowiec za ten post.
Reklama
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 229
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Przerabiałem ostatnio temat, tokarz dorobił mi tuleje z fosforobrązu do trybu zdawczego w 223.Tuleja jest dorobiona pod dany wałek główny, wałki są zużyte w różnym stopniu więc trzeba je pasować do siebie, nie można przyjąć że po dorobieniu samej tulejki każdy używany wałek wejdzie z tym samym pasowaniem.Na prasie się wyciska nie wytacza, ale masz rację, można użyć prasy lub roztoczyć starą tuleję tak aby nie uszkodzić samego trybu.Każdy tokarz zrobi to bez problemu, w WSK 125 najczęściej głównym problemem tych trybów jest zniszczony gwint mocowania zębatki, zwykle jest nasmarkane spawarką.
Co do pasowania wałków np pośrednich, przez lata wyciera się zarówno tulejka i wałek, jedno i drugie traci kształt nie jest idealnym otworem czy okręgiem.Tulejkę można zrobić natomiast wałek jeśli nie trzyma wymiaru - będzie miał już trochę inne pasowanie niż fabrycznie nowy.Spotkałem się z teorią że wałki można szlifować na szlifierce do wałków, drudzy twierdzą że nie można tego robić bo zniszczymy ulepszoną powierzchnie wałka.Trzeba też pamiętać o zrobieniu rowka smarującego w zależności do jakiego silnika dorabiamy tulejki, np. w S01 mamy nacięcia w tulejkach, a w 223 na wałkach.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2020 23:46:55 przez Mixol.)
27-10-2020 23:43:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Wałek to można nowy od razu zakupić i przystosować do tego wałka - to nie jest problem. Jednakże da się to zrobić z tym trybem
28-10-2020 00:11:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 229
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Nowy ZMD jak najbardziej, z chińskim badziewie powodzenia.
28-10-2020 00:40:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Do Rometów, to znajdzie się jeszcze wałek zmd. Do wsk wałek pośredni może być ciężko oraz na pewno nie najtańsze nie szły - myślę od Duellsa wałek lub od Deluxe. Na jednym z forum wsk jest temat i parę odpowiedzi pochlebnych opiniami - jednakże to już inny temat
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2020 09:31:51 przez Norweski Zomowiec.)
28-10-2020 09:31:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #6
RE: Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Walek zdawczy do wsk 3 duellsa polecam, jeździ w mojej wuesce. Kupiłem do kompletu nowy oryginalny Walek sprzeglowy i oczom nie mogłem uwierzyć ze wszystko idealnie pasuje i pasowanie jest wręcz perfekcyjne, niemal bez luzu.
Tym tulejom z fosforobrazu duzo gorzej robi brak oleju, niz duże przebiegi.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
17-06-2021 21:19:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,759
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Wlałem 10w40 5100 motul i jak na razie wszystko ok. Ciekawe jak reaguje fos-brąz z tym olejem zamiast lux10
18-06-2021 13:09:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,465
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #8
RE: Poprawienie trybu zdawczego ze sklepu
Nie wiem, ale jak wlalem 300v do rometa to sie Walek zdawczy upierdolil xD

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
18-06-2021 18:51:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1402
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1423
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1632
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 543
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10656
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 606
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 134
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 177
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16296
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 141
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 212
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 214
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 183
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1107
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 154

Reklama