Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
139 FMB poj. 49 cm³ - różne pytania
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #1
139 FMB poj. 49 cm³ - różne pytania
Essa!
Do tej pory nie specjalnie interesowałem się tym silniczkiem, ale po tym jak zobaczyłem, że ktoś zabudował do niego sprężarkę, a seler1500 przypomniał, że buduje do niego "V-tec" stwierdziłem, że pora go bliżej poznać. Niestety, skończyło się na tym, że zamiast wiedzieć więcej, pojawiły się tylko nowe pytania bez odpowiedzi...
Żeby jednak już całkiem wszystkiego nie pomieszać i zachować jakiś jeden wspólny, uniwersalny mianownik / punkt odniesienia - trzymajmy się "motorowerowej" pojemności 50cc (49 cm³).

Muszę przyznać, że jestem trochę zaskoczony jego osiągami, bo dotychczas czytałem tylko opinie, że "w piędziesionie" to nie jedzie, żeby od razu "górę" wymieniać na większą (ale o tym nie mówmy) i w ogóle. Okazuje się jednak, że jest on w stanie rozpędzić 130-sto kilogramowego kloca, jakim jest Yamasaki YM50-RE (u nas pod marką Benyco RS50) do ok. 70 km/h. Oczywiście odblokowany, czyli w tym konkretnym przypadku - ze zdjętym limiterem obrotów 3-go oraz 4-go biegu (blokada na 7k RPM).
Wydaje się więc, że to jednak nie jest wcale taki słaby silniczek. Tyle, że przeglądając choćby Aledrogo może się człowiek zagubić, ja w każdym razie wpadłem w konsternację; gdybym chciał jakiś nabyć - nie miałbym pojęcia, który z nich?
Dla przykładu (bazuję na opisach sprzedawców):

1. Moretti, srebrny, 1N234 ~ 750 PLN

Trzeba przyznać, że 750 cebulionów za nowiuteńki silniczek i to z całym osprzętem, to śmiesznie mała cena. Podejrzanie mała. Tak samo jak podejrzane jest rzekome 5KM, jakie ma generować.

2. Moretti, czarny, 1N234 ~ 950 PLN

Prócz rzecz jasna koloru, widzę drobne różnice kosmetyczne pokryw lewej i prawej. Podawana moc w tym wypadku to 4KM przy 9000 obr./min. Sprzedawca podkreśla za to z dumą, że pochodzi z fabryki ZONGSHEN (w sensie że silnik, nie sprzedawca). Ja nie wiem, to lepiej? Czy jak ze wszystkim - wykończenie czarny mat winduje cenę? Bo ta jest przecież o 200 PLN wyższa.
EDIT: Znalazłem jeszcze identyczny, ale srebrny, lecz tak jak 1. tańszy.

3. WM Motor (Wilmat), srebrny, N1234 - 1200 PLN

Kształt pokryw jak w poprzednim, ale mimo iż nie jest matowo-czarny kosztuje o 450 PLN więcej niż ten z pierwszego linku. A to już dość spora różnica, lecz nie jedyna - inny jest też układ biegów (dlatego je wyszczególniłem) - N1234. Co więcej - sprzedawca zaznacza, że nie chodzą dookoła... to były i takie, co chodzą?! Głowa od tego puchnie... Wyszczególniony jest też stator na 6 cewek, czy to też ma jakieś znaczenie? Czy może to jakiś sprzedawca-centuś, który nie dostosował się do rynku? Nie rozumiem po prostu takiej rozbieżności cenowej za (jak dla takiego laika jak ja w tym temacie) z pozoru te same motory.

No i przypomniałem sobie, że było jeszcze coś takiego:

4. WM Motor, srebrny, pionowy ~ 1550 PLN

Przede wszystkim - dlaczego ich się już nie spotyka? Czy ma tu znaczenie jego cena - dwukrotnie wyższa w porównaniu do najtańszych "poziomych"? Czym on się różni, lepszy, gorszy, a może nie ma różnicy (poza tym, że przynajmniej przypomina silnik)?
Tu też wymieniana jest fabryka Loncin i odnośnie tego jeszcze jedno pytanie: to ile w końcu tych fabryk jest?

No i oczywiście - który z tych motorków jest najlepszy? Czy nie ma różnicy?

Pewnie jest tu parę głupich pytań, ale liczę że mi to wszystko jakoś sensownie wyjaśnicie.
Pozdro600!


24-10-2020 18:36:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
139 FMB poj. 49 cm³ - różne pytania - Jorginsson - 24-10-2020 18:36:24




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 43
Gaźnik k60b
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 10:17:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 37
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Dzisiaj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 120
Moc silnika 023
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 01:00:55
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 551
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Dzisiaj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
Wczoraj 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 506
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1217
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
Wczoraj 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 75
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 14:29:52
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 4518
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 12:17:05
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 133
szablon napisu do Romet P...
Ostatni post: zbyszek61
Wczoraj 10:14:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 601
Problem z paliwem w Romec...
Ostatni post: romek
Wczoraj 09:40:01
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 958
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: Pióro
Wczoraj 09:39:44
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 77
Paliwo owiane legendom
Ostatni post: Mityczny Kacperek
20-05-2024 22:59:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 117
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: elmer
20-05-2024 21:58:19
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 448

Reklama