Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
PONY 301 1988 Pawła z Kostrzyna
Autor Wiadomość
aeroxteam2 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: Tomek
Skąd: Zielonka
Pojazd: Romet Komar
Post: #16
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Widze calą reszte , siodlo itp. Juz myslalem ze do polo je zamontujesz. Bo wlasciciel tak chce.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2020 10:48:01 przez aeroxteam2.)
01-10-2020 10:46:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
joozek Online
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Stelaż siedzenia jest do Komara. Tylnej rurki nie dałem do chromowania bo muszę popracować nad mocowaniami torebki narzędziowej - w Żaku podwieszana pod siedzeniem.
Z innych detali;
1. pręt hamulca tylnego
2. dźwignie rozpieraków szczek - przednią szukałem 3 lata (jest inna niż w Komarze), tylna to też oryginał.
3. dźwignia pręta hamulca tył, ta przy silniku pod korbami pedałów - jest też inna niż w Komarze
4. korpusy klamek kierownicy, oryginalne z 1961 roku - minimalne różnice

Jednym słowem - zapowiedź remontu mojego Żaka ... tylko jeszcze nie wiem kiedy

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-10-2020 10:55:24 przez joozek.)
01-10-2020 10:53:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Online
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #18
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Mimo nie małych opóźnień, tu się coś dzieje Dodgy
Odebrałem Pegaza z lakierni - wyszło ... wooow hmm







Lakiernik Krzysztof i kolor RAL 2002 (chyba), tak jak ostatnio, bez zmian :F

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
09-10-2020 13:11:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Online
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Na razie ... małe kroczki do przodu Cool







cdn ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
15-10-2020 10:14:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 968
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #20
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Widzę się sporo dzieje Wink ładne kolory lakiernia rekolor ? Czy jakaś nowa? Coś nie polskiego robisz ? Będę miał sprawę ale to w przyszłym tygodniu. A robota pierwsza klasa. Co do części obecnie straszny kryzys na rynku

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
17-10-2020 17:51:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post.
joozek Online
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #21
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Tak, rekolor, Krzysiek robi to naprawde dobrze, oczywiscie jesli chodzi o proszek.
Grzesiu, nie mam czasu na nic innego, no moze poza moja Yamahą. Kupilem do niej szybę, owiewke, ale stelaz muszę wystrugac sam, najlepiej z nierdzewki. No ale na to przyjdzie czas zimą.
Sprzedalem auto z uszkodzonym silnikiem i teraz szukam coś takiego podobnego. Wybor padl na VW Golf Plus z 2010.
Ok, jak cos potrzebujesz to pisz, coś tam zawsze wystrugam.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
17-10-2020 19:44:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Online
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #22
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Czas się do tego przyznać - oba Robaki nie zostały ukończone na czas Huh
Zaraz po Świętach wziąłem się najpierw za 2330 i jutro planuję nim zjechać ze stołu montażowego.
Staram się się zadbać o wszystkie detale, np właściwe elementy blacharskie, odpowiedni kształt siedzenia, właściwy dla rocznika i modelu osprzęt elektryczny, a także układ hamulcowy i ogumienie.










Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
04-01-2021 18:32:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
aeroxteam2 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: Tomek
Skąd: Zielonka
Pojazd: Romet Komar
Post: #23
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Aż się prosi o Sw-9 , krawacik i zółwika na tył . Zwłaszcza z tą stopką centralną. Ale i bez tego bedzie bardzo ładny.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2021 19:51:48 przez aeroxteam2.)
04-01-2021 19:49:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Emwu96 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #24
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
hej joozek

co to za oponka na komarku? Oraz obręcz-rawka? Oryginał w chromie, czy coś innego?

Zdjęcie poniżej:
https://i.postimg.cc/hPDJ1Ywt/IMG-20210103-173703.jpg
04-01-2021 20:53:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Online
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #25
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
(04-01-2021 19:49:54)aeroxteam2 napisał(a):  Aż się prosi o Sw-9 , krawacik i zółwika na tył . Zwłaszcza z tą stopką centralną. Ale i bez tego bedzie bardzo ładny.

To prawda, kranik by pasowal Sw9, krawat moze i też, choc nie koniecznie, ale żółwik z tylu absolutnie. Taka lampka z kloszem POLMO byla, a w tym przypadku od nowosci. Ten blotnik nie mial otworu pod odblask, bo byl w lampce. To kolejny przypadek, ze dawano to co bylo pod ręką.

(04-01-2021 20:53:35)Emwu96 napisał(a):  hej joozek

co to za oponka na komarku? Oraz obręcz-rawka? Oryginał w chromie, czy coś innego?

Zdjęcie poniżej:
https://i.postimg.cc/hPDJ1Ywt/IMG-20210103-173703.jpg

Mateuszu, wielokrotnie to pisalem, obrecze i szprychy RDI Tajwan od sprzedawcy DsMoto. Ma tez w swojej ofercie obrecze bez cech rozmiaru, Tomek mi o tym pisal.
Opony Stomil, bardziej by wyglądały niz nadawaly sie do jazdy, chyba ze okazjonalnej. Nie sa strasznie zniszczone, a odnowione.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-01-2021 22:56:41 przez joozek.)
04-01-2021 22:52:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Emwu96 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Mateusz
Skąd: Kołobrzeg
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #26
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
(04-01-2021 22:52:43)joozek napisał(a):  Mateuszu, wielokrotnie to pisalem, obrecze i szprychy RDI Tajwan od sprzedawcy DsMoto. Ma tez w swojej ofercie obrecze bez cech rozmiaru, Tomek mi o tym pisal.
Opony Stomil, bardziej by wyglądały niz nadawaly sie do jazdy, chyba ze okazjonalnej. Nie sa strasznie zniszczone, a odnowione.

Ok, dzięki.
Czym odnawiałeś opony? Jakieś czernidło tylko, czy jakaś specjalna chemia? Wyglądają przyzwoicie. Pytam, bo sam jestem na etapie reanimacji swoich opon. Obecnie czekam aż przyjdzie mi farba protectol i będę nią malować.
PS. Miałeś jakieś doświadczenia z protectolem?
05-01-2021 00:27:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Online
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
(05-01-2021 00:27:35)Emwu96 napisał(a):  Obecnie czekam aż przyjdzie mi farba protectol i będę nią malować.
PS. Miałeś jakieś doświadczenia z protectolem?

O widzisz, nie spotkałem się jeszcze z takim środkiem, farbą Sleepy
Jak ją zastosujesz napisz, choćby w tym wątku, jakie efekty dało jej zastosowanie.
Ja stosuję "swój" wymyślony środek. Roboty i smrodu jest przy nim co nie miara Rolleyes
Najpierw myję pastą BHP z drobinkami trocin, z użyciem szorstkiej szczotki do rąk.
Suszę 24h.
Potem moja mikstura 1 miarka ropy np 200 ml ropy ON + 2 miarki benzyny Pb
Myję tym w maseczce, okularach, fartuchu i rękawicach ochronnych specjalnie przystrzyżonym krótko, pędzlem okrągłym fi 35 mm. Myję i wcieram.
Suszę 24 h.
Stosuję piankę do opon Tyre Shine CarPlan, dokładnie taką https://allegro.pl/oferta/tyre-shine-pia...7055737208
Suszę 24 h
Praktycznie już jest gotowa. Zakładam fartuchy, dętki z użyciem talku, a po napompowaniu używam silikonu do opon CX-80 Tire-Protector, dokładnie taki https://allegro.pl/oferta/cx80-tire-prot...9695463578
Jak na razie sprawdza się moja metoda.

Ok, Komar na swoich kolach - stoi hmm
Trochę zmarudziłem czasu przy zbyt długiej lince przedniego hamulca, no i dzwonku.
Do tego coś tam nie pasowało mi z przednim kołem, by było w jednym śladzie z tylnym Rolleyes udało się.
Po obiedzie zabrałem się za osprzęt kierownicy. Tym razem korpusy pomalowałem proszkowo - kolor satynowy aluminium. Nawet nieźle się to komponuje ze szkiełkowanymi piastami kół i tylnymi amortyzatorami, do tego taki też będzie silnik.





Przy okazji zrobiłem fotki zestawu części do montażu korpusów.
Najpierw rolgaz - w tym przypadku metalowy, więc i korpus dostosowany do niego, widać na foto.
Od wewnętrznej strony korpusu, musimy osadzić specjalną blaszkę w kształcie litery L, która dociska rolgaz z użyciem śruby dociskowej M7. Śruba ta, nie posiada kulki, ale musi być tak ustawiona, dociśnięta i skontrowana nakrętką M7, aby rolgaz z lekkim oporem obracał się w korpusie i to w określonym zakresie - dodatkowe zgrzane płaskie blaszki na rolgazie. Ja użyłem tu oryginalny rolgaz, oczywiście odnowiony i ocynkowany, ale warto zaznaczyć, że współczesne się również nadają, lecz trzeba na nimi popracować - doszlifować wspomniane blaszki.
Przy okazji - oryginalnie stosowano też na rolgazie duszą, cienką podkładkę, zakładaną przed chwytem gumowym (manetką). Ułatwia to później swobodne wkręcanie gazem hmm
Co do chwytów (manetek) - nie wiem skąd się to wzięło, że w sprzedaży są komplety gum ZZR, jedna z fi wewn 23, druga 22 mm. Nigdy takich nie było przy tych zestawach. Mają być obie fi 23 mm, gdyż mamy tuleję rolgazu i tuleję zmieniacza biegów. I niech nikt mi nie mówi, że da trochę smaru i jakoś to wejdzie facepalm
Nie, chwyty wkładamy do wrzątku na pięć minut i wciskamy na tuleje. Po pierwsze wejdą, a po drugie jak wszystko ostygnie i temperatury się wyrównają, to się "przykleją" do metalowych tulei rolgazu i zmieniacza. Nie ma nic bardziej irytującego, gdy podczas jazdy manetka się obraca na smarze hmm





I jeszcze sprawa klamki i śruby do jej montażu.
Klamka hamulca od góry ma otwór fi 6, a od dołu otwór z gwintem M5.
Specjalna śruba - z tej strony z łbem walcowym pod nacięcie wkrętaka płaskiego, uniemożliwi skręcenie i ściśnięcie tej części klamki. gwint M5 ma się wkręcić na określony dystans fi 6 mm, i by się nie odkręcała, kontrujemy nakrętką M5 od dołu.
Tu poprawiam fabrykę - stosuję nakrętki samohamowne M5 A2, lub nakrętko-podkładkę radełkowaną. Wszystko widać na zdjęciach.

No i pora na zmieniacz biegów. Element ten składa się z dwu-częściowego korpusu, specjalnej klamki z zaczepami, metalowego grzebienia 2-0-1, śruby dociskowej z kulką M7 i specjalnej bieżni pod kulkę 2-0-1 . Tą ostatnią część możemy oczywiście zdemontować i wymienić na lepszą - nowej nie dostaniemy. Możemy też ją lekko poprawić, nawiercając delikatnie wiertłem fi 5 mm.
Tu mała uwaga. Współczesne zmieniacze Almotu, nie mają tej bieżni lecz nawiercone w korpusie dołki 2-0-1 które wystarczą na 2, 3 miesiące, jeśli oczywiście wcześniej nie pęknie nam taki korpus na obejmie, przy śrubie M6. Jest to wynik niestety złego materiału korpusów współczesnych - aluminium, oryginalnie robiono je ze stopu aluminium z ołowiem, czyli znalu. Każdy to odczyta po cechach na oryginalnych korpusach.
No i klamka zmieniacza i jej śruba. Klamka z tej strony ma oba otwory fi 6, bez gwintów, tak jak pierwszy, od góry otwór w korpusie. Dopiero na samym dole korpusu mamy otwór z gwintem M5. Śruba gładka fi 6 bez łba, tylko z nacięciem pod wkrętak plaski, od dołu ma 5,6 mm gwintu M5. Wkręcamy więc śrubę w dolną część korpusu, dzięki temu nie ściskamy go w tym miejscu, nie ściskamy klamki, a tylko unieruchamiamy w dolnej części korpusu. Od dołu kontrujemy nakrętką M5, tak jak w przypadku hamulca. Klamka więc luźno "obraca się" na ma tej szpilce - śrubie M6.
No i śruba z kulką. Tylko, lub aż, tu występuje M7
Wkręcamy i kontrujemy ją tak by kulka przestawiała się po bieżni, dość płynnie, ale z charakterystycznym przeskakiwaniem - czuć to wyraźnie - ugięcie sprężyny pod kulką w śrubie.
Uwaga - śruba ta nie ma unieruchamiać danego położenia kulki, gdyż za to jest odpowiedzialna specjalna klamka zmieniacza i grzebień.



Na koniec mała podpowiedź. W obecnej chwili zdobycie śruby dociskowej M7, czy jak kto woli; śruba kulkowa dociskowa, lub wkręt dociskowy z kulką, jest abstrakcją jest prosta przeróbka na śrubę M8 z kulką.
Pewnie ja bym tego nie zrobił (mam jakieś tam zapasy), ale M8 można kupić nowe, ba nawet we właściwej długości 12 mm, a do tego w korpusie jest dość "mięsa" by prze-gwintować pod gwint M8


https://www.ebmia.pl/wkrety-dociskowe-z-...VEEALw_wcB
https://www.halder.com/pl/Produkty/Norma...elna-kulka

Ok, kończę ten referat. SELER-ku Big Grin wstaw proszę te zdjęcia na Nasz Forumowy Hosting, bo ja nie mam do niego nerwa :F
cdn ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2021 02:42:26 przez joozek.)
05-01-2021 01:36:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
aeroxteam2 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 164
Imię: Tomek
Skąd: Zielonka
Pojazd: Romet Komar
Post: #28
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
Joozek na początku posta napisales ze jest przetłoczenie na blotniku to mnie zmylilo. Co do lampki nowszego typu w 69r sam taką mialem mimo ze przetloczenie mam. Ale wiekszosc 2330 z 69 mialo jednak żółwiki z odblaskiem pod nim . Powiedzial bym tez ze ta oryginalna na śrubki m3 to tez w jakims sensie unikat. A co do tego ze zakladali co mieli to potwierdzam bez zastanowienia. Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2021 08:33:56 przez aeroxteam2.)
05-01-2021 08:25:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo aeroxteam2 za ten post.
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
(05-01-2021 01:36:41)joozek napisał(a):  Potem moja mikstura 1 miarka ropy np 200 ml ropy ON + 2 miarki benzyny Pb

To nie jest dobry pomysł, wyroby ropopochodne źle wpływają na gumę. Nie bez powodu do opon nie stosuje się chociażby zwykłego smaru przy zakładaniu.
06-01-2021 01:59:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo ananas za ten post.
wariator Offline
Nowy
*


Liczba postów: 70
Imię: Eryk
Skąd: Gorzów
Pojazd: Romet Kadet
Post: #30
RE: Komar 2330 1969 i Pegaz 750 z 1976 braci RR z Wa-wy
(05-01-2021 01:36:41)joozek napisał(a):  Jest to wynik niestety złego materiału korpusów współczesnych - aluminium, oryginalnie robiono je ze stopu aluminium z ołowiem, czyli znalu. Każdy to odczyta po cechach na oryginalnych korpusach.
joozku chyba powinno być stopu aluminium (Al) z cynkiem (Zn) i to jest znal. Natomiast te współczesne korpusy odlewane są z siluminu czyli stopu aluminium i krzemu. Być może nie do końca we właściwym składzie stąd ich niedostateczna wytrzymałość. A części z siluminium w naszych rometach znajdujemy pod symbolami AK12 i AK20.
06-01-2021 10:27:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo wariator za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3189
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2997
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165918
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 120
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53863
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 567
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 97
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52099
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 111
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10918

Reklama