Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Autor Wiadomość
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #1
KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Witam,
ostatnio miałem okazje to spełnienia jednego z moich marzeń, no i się udało. Zamieniłem swoją etz 250 na tego oto KTM-a. Czy to błąd nie wiem, opinie są podzielone, mi się osobiście wydaje że demoludy są mocno przewartościowane ostatnio to stwierdziłem że biere. Od lat kręciły mnie wszelkiego rodzaju enduraki, crossy, supermoto, może nie koniecznie katy, bardziej kawasaki czy coś, ale ktm wypadał pod względem kosztów i eksploatacji najlepiej. Niestety nie mogłem sobie na nie pozwolić bo to drogie wszystko było zawsze. LC4 to jedne z lżejszych i tańszych enduro, taki cross z silnikiem enduro, i o to mi chodziło, bo jak ktoś w temacie siedzi to wie że cross 4t 250-450 ma nietani remont co ok. 200mth, w przypadku 2t koło 50mth. Tu nie ma czegoś takiego, na oryginalnych częściach od remontu do remontu idzie nalatać nawet 100kkm, w każdym bądź razie jest o wiele bardziej oszczędny. Po drodze miałem okazje kupić KLR600, i wiele podobnych enduro ale odpychały mnie waga i gabaryty, LC4 natomiast wpasowywał się idealnie, ale nie było sposobności nigdy kupić. W końcu się udało Heart

Krótko o nim, zapłon Kokusan, gaźnik keihin 41mm więc raz że tuning i bezawaryjność (oryginalny zapłon sem potrafił sprawiać kłopoty tak samo jak gaźnik dellorto). Plastiki wszystkie są z prawdziwego karbonu, oprócz przedniego błotnika, czachy, baku. Kto się kiedyś grubo wykosztował. W sumie to to jest duke z 1998, silnik jest lc4 po modach, reszta to zlepek różnych modeli, w sumie to duke nie przypomina. Kolektory nie wiem czy nie były jakieś modzone, wydech seria. Kopa to ma Big Grin

Z planów to tak,
-regeneracja lewej lagi (cieknie)
-założenie kierunków
-inna lampa tył
-ogarnięcie elektryki
-założenie lusterek
-nowe klamki
-nowe gripy
-dekompresator był do roboty, ale już zrobiłem
-błotnik przedni będzie górny
-pomalowanie czachy na czarny mat
-kiedyś bym chciał kolektory owinąć w bandaż termiczny khaki

Na razie to w sumie tyle, jeszcze szukam jakiegoś pomysłu aby zrobić tak żeby szło wyłączyć światła, bo tak go muszę kręcić rozrusznikiem na włączonym oświetleniu a wtedy wiadomo że cierpi aku itd.

Foty





Oczywiście moto ma papiury

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2020 02:28:09 przez Odrestaurator.)
05-08-2020 02:26:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Co do świateł, to można zrobić jak w nowszych moto - przekaźnik wyłącza światła na czas kręcenia rozrusznikiem, ew. uruchamia światła po odpaleniu (tj. wzroście napięcia powyżej 13V), ale ma to też swoje wady - jak z jakiegoś powodu stracisz ładowanie - nie masz świateł. Zostawiłbym przy takim rozwiązaniu postojówki na stałe (po stacyjce) a główne załączał, jak akumulator zaczyna być ładowany. A lagi jak już robić to para, nigdy pojedynczo.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-08-2020 10:33:57 przez seler1500.)
05-08-2020 10:25:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
No właśnie ja mam tak że stacyjka ma tylko dwie pozycje, wyłączone Moto całkowicie i druga pozycja zapłon i od razu główne światła. Pewnie nie oryginalna. Co do lagi to czy ja wiem, nie trza to nie grzebie święta zasada, jak zacznie lać to się zrobi to nie jest jakoś dużo roboty.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
05-08-2020 15:09:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #4
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Stacyjka nie gra tu żadnej roli, wpinasz przekaźnik w szereg z zasilaniem świateł do przełącznika zespolonego, zasilanie cewki przekaźnika równolegle do cewki przekaźnika rozrusznika. Oczywiście światła przez styki normalnie zwarte.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
05-08-2020 15:48:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DumDum Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: DD
Skąd: Mogilno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
LC4 wcale takie lekkie nie jest jeśli chodzi o podstawowe wersje, ale fakt, w zakupie jest tanie.
Jak wyżej, lagi rób w komplecie. Zerknij na ceny części w serwisie, do WP48 zestaw regeneracyjny (z rabatem) wychodził tam taniej niż w zamienniku.
Inna lampa na tył to pierwsze co bym zrobił, co do błotnika, pomyśl o tym z małego SMR'a '08-'10.

Świetnie, że ma FCR'a, uważaj tylko na luzy przepustnicy, bo później problemy z ustawieniem.
No i ten carbon wspaniały <3 Chociaż szkoda, że ktoś nie zrobił liftu na model '05.

Dbaj o niego, to Cię nie zawiedzie Big Grin
06-08-2020 13:00:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
maras52 Niedostępny
Po co kupować jak można zrobić ?
*


Liczba postów: 41
Imię: Marek
Skąd: Śląsk <> SRC
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Cytat:Na razie to w sumie tyle, jeszcze szukam jakiegoś pomysłu aby zrobić tak żeby szło wyłączyć światła, bo tak go muszę kręcić rozrusznikiem na włączonym oświetleniu a wtedy wiadomo że cierpi aku itd.

Przekaźnik podpięty pod elektromagnes rozrusznika. Styki NC podłączasz pod obwód świateł tak że po podaniu napięcia (czyt. kręceniu rozrusznikiem) je rozwiera.

Zdravim =MRS=
Maras-Tech

BP
Elektronika cyfrowo-analogowa / Układy zapłonowe Analog/Digital CDI-TCI
06-08-2020 15:11:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Od ostatniego czasu nieco się zmieniło, pozostało zrobić lagi i sety pasażera. Z tymi światłami to nawet mi nie chodzi żeby na czas kręcenia rozrusznikiem się wyłączały, tylko żebym miał jakiś pstryczek to całkowitego wyłączania świateł, bo po co mi one jak jadę gdzieś w terenie gdzie są niepotrzebne, za ten czas by się fajnie aku ładował.














Ogólny pomysł na projekt jest taki:



Co by nie był taki smutny trochę kolorków mu trza. Bardzo mi się te dzielone felgi podobają, myślę że ta pomarańcz świetnie się zgra z karbonem, do tego osłony lag w jakimś innym kolorze, pokrowiec grafitowo-pomarańczowo-czarny, handbary, jakieś inne bajery ale to wszystko nieprędko. Może na przyszły sezon.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
16-08-2020 01:20:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Jeździ się Big Grin
Nie ma to jak supermoto w teren krejzi


Mój Simson

YT: POLMOZBYT
19-08-2020 00:00:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Oo po pobliskich terenach ten kat jeździł, Kłobuck. A poza tym fajna maszynka tylko do doprowadzenia do świetności
19-08-2020 00:13:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Działać działa, ale niepokoi mnie jego hałas z silnika - jakbym nasypał żwiru, tak mieli, raz częściej raz chrobocze potem sekunda dwie spokoju i znowu... Rozebrałem już wszystko co mogłem, nigdzie nie ma luzów, wszystko wygląda jak nowe i walczę z nim i nie mogę dojść o co chodzi... załączam filmik, może ktoś coś wymyśli

https://www.youtube.com/watch?v=LK-wI5orQu8&t=2s

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
14-09-2020 22:38:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Generalnie to na razie stoi i wygląda to tak... okleinę zrobiłem myślę że siedzi
Wał do regeneracji, skrzynia do zmiany, no i wiadomo łożyska uszczelki. Zaczęło się od tych odgłosów co wyżej wysłałem, mówię rozbieram i okazało się że łożyska na skrzyni padły. Na wale jedno łożysko latało... generalnie składał to jakiś partacz. No ale teraz będzie lux. Ze skrzynią nic się nie działo ale niektóre tryby mają wybicia więc do zmiany. No i zobaczę co z gaźnikiem, bo moto chodziło na nim bezproblemowo, ale widzę że luz na przepustnicy jest (regeneracja 600zł) a gaźnik chiniol 42mm 105zł więc może warto spróbować. Znajomy taki gazior właśnie testuje, może akurat.

To są zdjęcia z czasu gdy chciałem to sprzedać z załamania Big Grin szybko zrezygnowałem







I obok składa się DT 80/115. Okazja była musiałem wziąć Big Grin




Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2021 14:53:02 przez Odrestaurator.)
24-01-2021 14:50:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Remont zrobiony, żyje
Okazało się że wystarczyło łożyska igiełkowe skrzyni zmienić bo to przez nie chodził jak sieczkarnia. Wleciał też prawie nowy tłok, zawory podocierałem itp.

Film z całej roboty:

https://www.youtube.com/watch?v=7zJtquLg8nE

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2021 15:03:46 przez Odrestaurator.)
01-05-2021 15:02:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Tak jeździ:

https://www.youtube.com/watch?v=5Ydj4y4uJCU&t=896s

Niedługo zmiana tłoka i chyba regeneracja głowicy

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
17-10-2021 22:11:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,460
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #14
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Ojoj lc4. Mam złe wspomnienia z serwisowania tych motocykli.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
18-10-2021 05:41:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: KTM 620 LC4/DUKE 1998 supermoto by Szymon
Wg mnie za*ebiście proste i przyjemne w serwisie.
Rozbierz taką drz400 to się załamiesz dopiero Big Grin
Co Ci takie problemy sprawiało w nich?

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
18-10-2021 18:53:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53766
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Bzyczek
Dzisiaj 02:33:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 21
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 76
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 517
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 263
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52048
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 104
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10889
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165712
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 352
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
26-03-2024 00:12:36
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 38390

Reklama