Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ogar 205 problem
Autor Wiadomość
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 215
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Ogar 205 problem
Witam. Zacznę od tego że wymieniłem około 3 miesiące temu cylinder tłok i pierscienie, obecnie mam 635 km przebyte.
Mam problem. Ogar na zimnym, jest średnio mocny ale jakoś się czołga, nie wiem czy taki ma być bo nigdy nie jeździłem ogarem który jest zrobiony perfekcyjnie a w moim zawsze coś było do roboty. No i okej, jest zimny, obroty fajnie całkiem, no to jadę i po chwili, po około 500 m/1km czuć już różnice spadku mocy trochę ale to co jest najważniejsze to to że obroty spadają i jeśli nie będę trzymał na gazie to zdechnie. Odrazu mówię że próbowałem regulować i nic. Nawet jak ta śrubkę poziomą wykręce bardzo i tak chodzi tak samo że zdycha. Ponadto co zauważyłem , nie wiem czy to jest istotne to to że v max nie przekroczy nawet 40 km/h chyba że z górki, po drugie ogar ma nierówne obroty , w sensie chodzi przerywa o chodzi dalej. Dodam jeszcze że jak jadę v max to strasznie s chamuje żeby tych 40 km czasem nie przekroczyć. Nie wiem czy cos mi poradzicie, dałem wszystkie informacje jakie dotychczas mi się udało odnaleźć. Mogę jeszcze dodać że czasem z jedynki na luz nie wejdzie, muszę dawać na drugi bieg i wtedy , zazwyczaj jak jest ciepły, ale nie zawsze się tak dzieje, po 2 ciężko odpala się go , czuć taki opór jak by sprzęgło tylko że ciężko , ale jeśli się kopię to wreszcie odpali. Na zimnym odpala zaraz na ciepłym muszę się okopać albo pchać bo nie odpali, i jeszcze zapomniałem dodać że czasem na ciepłym trzyma obroty ale już tak jak by miał zdychać ale jak dam na bieg jakiś to zdycha całkiem,. Dziękuję za przeczytanie i za chęć pomocy. Będę bardzo wdzięczny jeśli mi pomozecie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2020 13:38:32 przez Szymon2004PL.)
25-06-2020 13:37:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Wilq86 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Jakub
Skąd: Piaseczno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Ogar 205 problem
Ja miałem w jednym romecie podobne objawy, też po zmianie cylindra. Okazało się, że puchnie tłok. Może i u Ciebie to się dzieje. U siebie zmieniłem tłok na Meteor z Allegro - troszkę zmniejszyło się puchnięcie (nie puchł po 1km). Ostatnio zamiast tradycyjnego półsyntetycznego różowego oleju z Orlenu do mieszanki zalałem pełen syntetyk. Problem z puchnięciem zniknął. W gorące dni pod niewielkie górki nawet nic się nie dzieje.
25-06-2020 13:56:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 215
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Ogar 205 problem
A można jakoś rozpoznać puchnących tlok? Tzn po rozkręceniu głowicy czy cos takiego ?. Bo tłok mam nowy właśnie podobno oryginalny i nie mam pojęcia....
25-06-2020 14:12:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wilq86 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Jakub
Skąd: Piaseczno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Ogar 205 problem
Oj, czy wizualnie da się rozpoznać to nie wiem. U mnie te objawy były bardziej nasilone i byłem pewien, że to puchnie tłok. U Ciebie tylko tak przypuszczam, że to może tłok puchnie. Teraz nie przychodzi mi nic innego do głowy. Na twoim miejscu zaczął bym chyba od zmiany paliwa z olejem pełno syntetycznym np. Stihl - na Orlenie porcja na 5l kosztuje w granicach 8zł. Może to pomoże, a napewno nie zaszkodzi.
25-06-2020 14:47:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 215
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Ogar 205 problem
Mam olej sil oil , mówili mi że jest to jeden z najlepszych olejow do ogara
25-06-2020 14:55:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wilq86 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Jakub
Skąd: Piaseczno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Ogar 205 problem
Mi kiedyś w sklepie powiedzieli, że do komarka najlepszy jest MiksolBig Grin:F. Ale na temat twojego oleju nie chcę się wypowiadać, bo go nie znam. Tak jak pisałem u mnie Stihl zdał egzamin.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-06-2020 15:10:04 przez Wilq86.)
25-06-2020 15:08:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 215
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Ogar 205 problem
A co w następnej kolejności najlepiej sprawdzić ?
25-06-2020 15:37:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 323
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #8
RE: Ogar 205 problem
Daj zapinke iglicy o jeden rowek do góry. Nawet na górny rowek. Masz już sporo nakulane i jest dotarty nie potrzebuje tyle paliwa co zaraz po wymianie części. Powinien lepiej też odpalac na ciepłym.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
25-06-2020 21:29:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 215
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Ogar 205 problem
Nic to nie dało.

Proszę , tutaj załączam film . Jeśli znajdziecie czas to obejrzyjcie do końca. Na początku pokazuje te obroty.
https://youtu.be/5ksmkbaHLcY
26-06-2020 13:10:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Ogar 205 problem
A może kupiłeś chiński tłok, cylinder i puchnie?

i ten brud smaru pod cylindrem... kompresja ucieka i lewe powietrze
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2020 22:42:15 przez Norweski Zomowiec.)
26-06-2020 22:33:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 215
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #11
RE: Ogar 205 problem
Jest to oryginalny zmd jaki był i tłok też oryginał. Mówisz że jest lewe powietrze ?

A co do brudu to nawet jak wyczyszcze to i tak szybko się zbiera ten brud
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-06-2020 00:17:43 przez Szymon2004PL.)
27-06-2020 00:16:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,746
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Ogar 205 problem
Bo masz nieszczelny cylinder. To nie jest normalne...
27-06-2020 00:34:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wilq86 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 33
Imię: Jakub
Skąd: Piaseczno
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Ogar 205 problem
Dokładnie, jeśli będziesz miał nieszczelność pod cylindrem lub na karterach w skrzyni korbowej (ja się tak spotkałem), czyli będzie zaciągał lewe powietrze, to będzie Ci wariować na obrotach, z mocą i nie będziesz mógł go idealnie wyregulować.
27-06-2020 09:29:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szymon2004PL Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 215
Imię: Szymon
Skąd: Jasło
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #14
RE: Ogar 205 problem
Mam jeszcze jedno spojrzenie które może pomóc zlokalizować przyczynę. Zawsze jak odpalę to czekam chwilę aż sobie pochodzi bo jak jest zimny (najczęściej w następny dzień) ogar wpada na kosmiczne obroty przez około minutę, a dzisiaj postanowiłem nie czekać tylko jechać i się okazało że na tych wysokich obrotach na początku co dostaje to jest mocny. Może pomoże wam to w zlokalizowaniu przyczyny
02-07-2020 10:47:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 27
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53767
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 33
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 77
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 519
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 265
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52050
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 104
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10891
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165724
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 352
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: romek
26-03-2024 00:12:36
» Odpowiedzi: 58
» Wyświetleń: 38390

Reklama