Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Zachęcamy do zakupu forumowych kubeczków Smile Kliknij tutaj

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MZ TS 150/125
Autor Wiadomość
Spsodg Offline
Majsta
*


Liczba postów: 119
Imię: Mikołaj
Skąd: Ostromecko
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
MZ TS 150/125
MZ TS 150/125 - Motocykl produkowany przez VEB Motorradwerk Zschopau (MZ) w okresie od czerwca 1973 r. do sierpnia 1985 r. Miał zastąpić model ES, a zarazem być kontynuacją krótkiej, ale udanej serii ETS. Sama nazwa to skrót od: Telegabel-Schwinge, lub Trophy Sprint - widać tę nazwę na paru wczesnych prospektach, między innymi tu:



Motocykle były dostępne w wersji standardowej, oraz luksusowej. Główną różnicą było zastosowanie chromowanej nakładki na baku, do której guma była wciskana na zaczepy, a w wersji bez tej nakładki naklejana.



Dodatkowo motocykle były wyposażone w dwa typy kierownic - wąską i niską, oraz wysoką i szeroką. Widać to na powyższym zdjęciu.


Pierwsza seria motocykla wychodziła w latach 1973-1976. Posiadała ona silnik identyczny jak w MZ ES o oznaczeniu MM 150/2 z wkręcanym korkiem oleju i charakterystyczną zagiętą dźwignią zmiany biegów, oraz posiadała zawieszenie z motocykla ETS o średnicy 32mm, lecz widelec nie miał charakterystycznych harmonijek, tylko krótkie osłony goleni. W parze z tym zawieszeniem szedł przedni błotnik na cienkich pałąkach. Migacze z przodu były mocowane do lampy, która posiadała w sobie prędkościomierz, a z tyłu, podobnie jak lampa, wprost do błotnika, który miał nieco inny kształt niż w późniejszych wersjach. Stosowano wydechy zapożyczone z poprzednich modeli, można je rozpoznać po zciętej końcówce.Zdarzały się białe końcówki kierownicy (widać to na prospektach)

MZ TS w pierwszej wersji:





W roku 76 zmieniono zawieszenie na nowe 35mm, przedni błotnik oraz wydech na prosty. Stosowano zamiennie błotniki tylne nowego i starego typu, podobnie jak długie gumy na lagi, nie zależnie od wersji. Silnik pozostał bez zmian.

MZ TS w drugiej wersji:



Rok później zmieniono silnik na MM150/3. Z zewnątrz różnił się tylko wyjściem na obrotomierz w wersji luksusowej, oraz gumowym zatykanym korkiem oleju, zamiast metalowej śruby. Silnik został bardzo unowocześniony w środku. Wzmocniono wał, dostał łożysko na główce korbowodu zamiast tulejki, co pozwoliło zmienić mieszankę 1:30 na 1:50. Zmieniono również sprzęgło, oraz sposób mocowania simmeringów. Nie były już mocowane w karter, tylko w płytkę przykręcaną do karteru, co było o wiele mniej problematyczne. W samych motocyklach w wersji luksusowej zmieniła się lampa, nie było już w niej licznika, i pojawiły się mocowania zegarów, połączone z mocowaniami kierownicy. We wszystkich sztukach stosowano już nowy typ błotnika tylnego, choć z samego początku można było trafić na sztukę ze starym. W trakcie produkcji zmieniono sposób mocowania przednich migaczy, i mocowano je do dolnej półki zawieszenia. W 82 roku zmieniono korek baku.

MZ TS w trzeciej wersji:






Zegary:
Od początku produkcji stosowano takie liczniki:



Pod koniec wychodziły podobne do tych z pierwszych ETZ 250, tylko obrotomierz nie posiadał kontrolek, a prędkościomierz miał je mniejsze, odpowiadały za wskaźnik luzu oraz ładowania.



Korki:
Na początku do TS leciały korki z okazji sześciodniówek:



A od 82 roku z okazji 60 fabryki:



Czasem można było pod korkiem znaleźć miseczkę do odmierzania oleju:



Naklejki i malowanie:

MZ wychodziły w dwóch typach naklejek, lub bez.
Najczęstszy typ, czyli czarny napis, na przezroczystym tle:



Rzadko spotykane, czyli na srebrnej folii, które widzimy tutaj:



TSki były malowane w następujących kolorach: czerwony, ciemno niebieski, jasno niebieski, żółty, zielony, A w wersjach eksportowych również na czarno i srebrno.
Rama, i dolna część lag była czarna, błotniki oraz półki srebrne

Różnice między 125, a 150:



Cylindry jest bardzo łatwo poznać, ponieważ są znakowane przy kolanku:





Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.
20-06-2020 00:25:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Spsodg za ten post.
Reklama
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 373
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #2
RE: MZ TS 150/125
Bardzo fajne opracowanie bardzo porządnego, śmiało można to dziś powiedzieć - kultowego motocykla. Osobiście bardzo go lubię, to chyba jedyna maszyna, która zasiała we mnie myśli o zdaniu prawo jazdy na motocykl - bo może wstyd się przyznać, ale póki co żadnych "lejców" sobie jakoś nie wyrobiłem Wink


20-06-2020 09:19:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 728
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #3
RE: MZ TS 150/125
Profesjonalnie napisany tekst - na pewno przyda się wielu osobom Wink
20-06-2020 16:40:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Czerwiec - Jorginsson

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motocyklowy vlog? Czemu n...
Ostatni post: simsons51c
Dzisiaj 17:10:32
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 112
Honda MTX 115C HD06 by se...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 16:56:23
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 10037
coś nie tak z silnikiem -...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 15:55:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 69
Dwuseta, czyli w końcu ma...
Ostatni post: Quake96
Wczoraj 23:50:52
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 15788
Polski Fiat 126p FL - Czy...
Ostatni post: Mixol
Wczoraj 18:00:40
» Odpowiedzi: 62
» Wyświetleń: 11523
Cieknący gaźnik i zalana ...
Ostatni post: Motorowerowiec
Wczoraj 16:51:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 132
Romet Wagant 81'
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 16:33:49
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 2903
Wsk - prostokątne odblask...
Ostatni post: trzcinka
Wczoraj 14:41:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 234
Romet pony m2 - wycena
Ostatni post: trzcinka
Wczoraj 12:33:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Kupię motorynkę m1
Ostatni post: Robert P
Wczoraj 09:07:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Romet Mińsk 125 Typ 400A
Ostatni post: dereslol
Wczoraj 08:51:39
» Odpowiedzi: 76
» Wyświetleń: 24057
Dobór tłoka.
Ostatni post: p.blak21@wp.pl
Wczoraj 02:33:58
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 131
Ogar 200 by TheKocur :D
Ostatni post: Jorginsson
09-07-2020 23:50:30
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 1902
Motorower po dziadku - ub...
Ostatni post: splasz
09-07-2020 23:14:36
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 443
silnik 4t nie odpala
Ostatni post: Muczacha
09-07-2020 13:26:51
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1217

Reklama