Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Autor Wiadomość
Krisper Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Krzysiek
Skąd: Świdnica
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Prezentuję bieżący stan mojego komara 2350.

Rok produkcji 1975. Tak jak pisałem w wątku powitalnym - mam go od 2003 roku. Kolorystykę zawdzięcza poprzedniemu właścicielowi. 17 lat temu, jako studenciak, traktowałem go jako środek transportu i dbałem, żeby jeździł ale nie koniecznie dopieszczałem. Np. ma dwa kartery z różnych odlewów, które nie do końca do siebie pasują bo naprawiałem wtedy jak się dało byle nie było za drogo...
Od około 10 lat nie jeżdżony. Stał w szopie rodziców, trochę się po nim lało. Ja ograniczałem się do płacenia OC.






Od jakichś dwóch lat przymierzam się do remontu (mało czasu ze względu na pracę i rodzinę). Mam mały zapas części ze starych czasów, kilka kół przód/tył, dokupiłem pasujące do siebie kartery, wahacz tylni (obecny był kiedyś niefachowo spawany), zbiornik paliwa (obecny już w paru miejscach na spodzie przerdzewiały na wylot).

Jak widać silnik zacząłem rozbierać. Niestety stwierdziłem, że woda była obecna i w gaźniku i cylindrze. pierścienie przyrdzewiały nieco do cylindra więc czeka mnie co najmniej szlif bo są małe wżery w gładzi cylindra.
Gaźnik po gruntownym czyszczeniu daje nadzieje na sprawne działanie. Z tego co udało mi się sprawdzić kanaliki są drożne, dysze przedmuchałem i oczyściłem, przepustnica chodzi płynnie, pływak szczelny, pompka działa.



Plany są takie:
- Po pierwsze przełożyć "bebechy" do lepszych karterów przy okazji wymieniając łożyska i simmeringi.
- Zrobić szlif cylindra.
- Uruchomić mechanikę i zobaczyć czy całość jakoś rokuje na sprawne działanie Smile
- Jeśli jakoś to pójdzie to spróbuję przelakierować komara do oryginalnego koloru, który widać jeszcze pod tylnym błotnikiem.



Pewnie będzie to szło niezbyt szybko bo czasu mało ale po kawałku może się uda.
13-04-2020 20:22:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Marian2350 Offline
Ogar-nięty pozytywnie!
*


Liczba postów: 152
Imię: Armin
Skąd: Łaskarzew (WG)
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Bardzo fajna historia, oczywiście życzę powodzenia w pracach nad komarkiem Smile

POSIADANE
Romet Ogar 205 "86r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 "87r. KLIKNIJ TUTAJ Tongue
Romet Ogar 200 ''84r.
Romet Komar 2350 "74r.
13-04-2020 21:23:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Fajna historia Smile jeśli kiedyś go naprawiales to i dzisiaj dasz sobie radę. Pamiętaj tylko żeby nie oszczędzać przynajmniej na silniku, części nie są drogie a na pewno dzisiaj są też lepszej jakości niż w 2003, zrób tak żebyś potem już nie martwił się o naprawy. Powodzenia Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2020 23:14:47 przez romek.)
13-04-2020 23:14:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Oczywiście komar do uratowania, ale ...
Wiele w nim części zapożyczone od Sztywniaka Rolleyes prawdopodobnie od 232
Popatrz na przód, zarówno jak widelec i błotnik ze wspornikami pochodzą właśnie od sztywniaka. Nawet chromowaną ramkę lampy przedniej przełożył.
Zbiornik tak samo, ktoś kombinował z przednią płetwą i tylnym mocowaniem na śrubę.
Rama wg mnie pochodzi od modelu 2330 lub wczesnego 2350 (mocowanie pompki i tuleja tylnego wahacza), na pewno nie z 1975 roku. Wysoka sztyca pod-siodłowa, stojak centralny z 1969 r, lub od sztywniaka, podnóżki kierowcy z pedałem hamulca - wczesny 2350.
Z rocznika 1975 jest: bagażnik, tylny błotnik (do tego ma cięcie proste), amortyzatory, wahacz tylny i może osłona łańcucha.
Siedzenie z napisem ROMET pewnie od Pony, lub Rometa 100.
Ogólnie - składak
aaaa, byłbym zapomniał - kola też od sztywniaka, mowa o profilach obręczy, ale pewnie i tak były przełożone całe.
Musisz od samego początku przyjąć front robót. Projekt skupić na konkretnym modelu, np wg zapisu w dokumentach.
Podsumowując - włożysz w niego duuuzo kasy Huh

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2020 00:13:23 przez joozek.)
14-04-2020 00:09:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Krisper Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Krzysiek
Skąd: Świdnica
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Wow. Co fachowiec, to fachowiec.
O zbiorniku wiedziałem, że ze sztywniaka (ale on i tak jest do wymiany). Widelec przedni i pozostałe elementy sztywniaka to dla mnie niespodzianka (aż tak głęboko w temacie nie siedzę). Siodło przekładałem osobiście dawno temu.
Co do ramy to dotąd byłem przekonany, że tu nie było kombinacji bo numery nabite tak, że nie budziły podejrzeń a grały z papierami.

Gość, od którego kupiłem komara to, z tego co pamiętam, taki typowy wiejski "kolekcjoner" - miał w pudłach części pewnie z 5-6 różnych Komarów o Ogarach i innych sprzętach nie mówiąc, więc jakoś bardzo zaskoczony nie jestem tym, że to składak ale pewna doza zdziwienia szeroką gamą modeli dawców jest. Big Grin

Cóż, trzeba powoli szukać i wymieniać ale najpierw najwyraźniej poduczyć się więcej o modelach. Smile.
14-04-2020 01:33:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Numery niekoniecznie musiały być bite. Widzę brak tabliczki więc rocznik pewnie z dowodu? Możliwe że w 1975 został zarejestrowany/zmienił właściciela. W starych dowodach wpisywano tylko datę jego wydania. Po latach przyjmowano to jako datę produkcji i pierwszej rejestracji. Ja np. mam sztywniaka z 1970 odmlodzonego na 1984 Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2020 07:45:27 przez romek.)
14-04-2020 07:43:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo romek za ten post.
Krisper Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Krzysiek
Skąd: Świdnica
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Tabliczki nie było i data w dowód wpisana została na podstawie takiej starożytnej jednokartkowej karty motoroweru (nie pamiętam jak to się dokładnie nazywało). W każdym razie na stacji diagnostycznej robiłem wtedy przegląd z rozpoznaniem cech, które musiały się znaleźć w dowodzie rejestracyjnym.
14-04-2020 08:39:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Tabliczka była, długa z logo ZZR - widać nawet 2 otwory po nitach - prawa blacha silnika.
Rok 1975 mógł pochodzić z "Wpis do Ewidencji" ta biała kartka, jako data pierwszej rejestracji. Przypadek wielokrotnie opisywany na forum.
Moje podejrzenie, że to 2350 z 197 ... ???? 1971 Big Grin

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
14-04-2020 13:42:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Nazywało się to potwierdzenie zgłoszenia do rejestru i rzeczywiście musiało być tak jak u mnie. Jeśli chcesz to wyprostować (a nawet jak nie chcesz) będziesz musiał zrobić sobie tabliczkę znamionowa. No w zasadzie to nie jest tak do końca legalne, i ja cię do tego nie namawiam, ale jak pojedziesz na przegląd to diagnosta ci przywali ohydna tabliczkę zastępcza. Na necie są dostępne czyste tabliczki tylko bierz taka z napisem ZZR która jest wyższa. Możesz tam sobie wybić rocznik i model jaki chcesz i na przeglądzie możesz też to wyprostować tylko potem trzeba wymienić dowód więc nie wiem czy gra warta świeczki. Józku, bo ja nigdy na własne oczy nie widział 2330, tam rama się nie różniła od 2350 jakoś mocowaniami do stopek czy coś?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2020 13:46:39 przez romek.)
14-04-2020 13:44:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Romku 2330 właśnie tych stopek kierowcy z pedałem hamulca, nie miały. W modelu 2330 silnik ZB4 miał pedały Wink

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
14-04-2020 13:49:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
No to ja wiem chodziło mi o to że nie wiem jak były w 2350 podnozki mocowane.
14-04-2020 16:03:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Tak jak w tym modelu, tu na zdjęciu, na zewnątrz blach silnika, dolnego mocowania.
Szerokość wewnętrzna cybantu to 67 mm

Powiększ sobie to zdjęcie. gdzieś to pokazywałem ale nie mogę znaleźć



Znalazłem Rolleyes





Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2020 16:17:12 przez joozek.)
14-04-2020 16:13:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #13
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
OK nie było pytania Big Grin Myślałem że były przykręcane jakoś osobno do ramy, ale skoro są łapane śrubą od silnika to rzeczywiście wychodzi na to że ciężko stwierdzic czy to 2330 czy 2350.

PS. Nie znalazłem (a może słabo szukałem) tabliczki z modelem 2350 do Twojego, ale taka https://allegro.pl/oferta/komar-mr-zzr-2...6309500061 też będzie dobra, tylko numeratorem nabij na trójce piątkę :F tak się i w fabryce zdarzało, serio :F
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2020 22:04:13 przez romek.)
14-04-2020 21:57:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Nie, jeśli to ma być 2350 to tabliczka mała z logo ROMET, bez Predom.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
14-04-2020 22:09:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Online
You are T-ONE !
*


Liczba postów: 1,974
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #15
RE: Komar 2350 - remont (raczej powolny)
Ale tutaj widać że była duża tabliczka raczej, więc czyżby jednak 2330?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-04-2020 23:00:25 przez romek.)
14-04-2020 22:59:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3193
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2998
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165922
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 121
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53865
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 569
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 97
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52101
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 114
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10921

Reklama